Supermoto läger i Rättvik 17-19 april

Dåligt med information...
Vart kommer alla bo?
Jag kommer på lördagen och lämnar söndag morgon för att åka till örebro på licenskurs.

Åker f.ö. från Göteborg lördag natt så vill någon hänga på så finns det plats.

Last edited:
Hej!

Jag är nyss hemkommen från Italien...

Här kommer svar på frågor
- Ja det finns någon plats kvar då det har innkommit några avbokningar
- Det finns länkar till camping, jag har själv inte hunnit fundera på boende. Kommer antagligen att duna i bussen

Lite info inför helgen...

OBS! Rättvik vill att vi har kraschskydd på hojarna med bågar på styre och skydd på fotpinnar, Biffen kommer inhandla skärbrädor och skruv så att de som inte hinner ordna skrapskydd på fotpinnar kan kapa till det på plats. Det är bra om man har skydd på hjulaxlar också...

Vi bjuder på en lunch per deltagare, så att ni inte behöver tänka på lunch första dagen.

Schema
Friträning 9-12 tre grupper 20 min per grupp
Lunch 12-13 och instruerad träning för dem som vill under lunchen
Friträning 13-16 tre grupper 20 min per grupp, samt snabba 1 varvs heat
Instruerad Off-Road träning 13-16 för dem som vill
Friträning för samtliga 16-18

Gruppindelningen kommer vara en open/nybörjare och två elitgrupper
Fredag-Lördag kör vi banan åt rätt håll, Söndagen vänder vi på banvarvet
Ola Biffen och Jag kommer att vara ute och köra med alla grupperna under förmiddagarna och vi kommer att finnas tillgängliga hela eftermiddagarna för dem som behöver hjälp med körteknink eller hojinställningar.

Om ni har synpunkter eller önskemål inför helgen hör gärna av er till undertecknad!

PS! Ta med er era transpondrar så kan vi få lite tider...

MVH Peter
www.mackhe.se

Last edited:
Vart skall ni alla bo förresten? Jag funderade ju på att tälta men ser ut att bli lite för kyligt. Kollade upp backlunds och dom låg 7-8km från banan och tar 250/person/natt. Har ni kollat upp något närmare?

Går det att komma åt el för däckvärmare i depån?

Last edited:
Vart skall ni alla bo förresten? Jag funderade ju på att tälta men ser ut att bli lite för kyligt. Kollade upp backlunds och dom låg 7-8km från banan och tar 250/person/natt. Har ni kollat upp något närmare?

Går det att komma åt el för däckvärmare i depån?

Du kan nog inte räkna med någon ström. Finns typ ett uttag som det sällan finns någon ström i. Tror de flesta bor i depån, zigenare som vi är så är det bussar och husvagnar som gäller.

Du kan nog inte räkna med någon ström. Finns typ ett uttag som det sällan finns någon ström i. Tror de flesta bor i depån, zigenare som vi är så är det bussar och husvagnar som gäller.

fast det viktigaste är att batterierna i den svarta dosan på styret är i bra skick.

Jävla zigenare :)
Nåväl, jag får sy ihop mitt gamla festivaltält och packa bilen full med täcken samt ta med mig ett elverk. Vid närmare eftertanke så får jag ta med mig en värmare också :fyllisar

Vi åker upp i kväll som planerat.. men tyvärr blir det bara Nicke som kör, min hoj har ätit upp en packbox på veven och jag hinner inte fixa den..
Måste därför lämna återbud på min plats.
Kan hjälpa till å rodda lite på plats om det behövs hjälp med nåt under helgen.

Häls.
Tommy å Nicke..

Sitter o kollar vägen upp nu. Men om man har nordens största gokart bana så får man väl ta sig i kragen och visa vart den ligger också. Eller skall det vara en väl bevarad hemlighet :va Det är ju klart att man hittar den men blir lagom irriterad av att söka igenom halva internet. För adressen dom hänvisar till är inte ens sökbar.

Nåväl, det ser inte ut att regna iaf :banana

Sitter o kollar vägen upp nu. Men om man har nordens största gokart bana så får man väl ta sig i kragen och visa vart den ligger också. Eller skall det vara en väl bevarad hemlighet :va Det är ju klart att man hittar den men blir lagom irriterad av att söka igenom halva internet. För adressen dom hänvisar till är inte ens sökbar.

Nåväl, det ser inte ut att regna iaf :banana
Om du kommer inte vägen från Leksand åker du igenom en eller om det var två rondeller och så svänger du höger vid statoilmacken. Åker igenom ytterligare en rondell sedan följer du bara bägen som kommer att svänga lite åt vänster och några hundra meter senare är det skyltat "Hyrkart" åt vänster.

Alltid kul att höra vad som händer. Numera finns det ju trådlös uppkoppling så rapporterna som läggs in på sidan är ofta rykande färska. Den senaste om första dagen i Rättvik. Skriven av den ödmjukaste motardföraren i Sverige.

//Stefan Ljungberg #55

PS skriva gärna något i gäsboken, sarkasm och irroni är helt klart tillåtet :)

www.teamhusaberg.se

Ingen som fotade fre-lörd? Jag har några få bra bilder som jag kan lägga upp när jag har tid

Coolt det där med headcam. Fast ännu coolare om man skulle kunna dra två samtidigt och klippa ihop en film..

Ja det hade vart kul om två snabba gubbar hade kört mot varandra.
Hade begränsat med minne i kameran så fick inte med alla andra på passet (som körde om mig :D ).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman