supermoto konvertera cr500

rex-ray

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
cr500 - en för supermoto och en för crossåka
tjena tjena..

håller på att bygga om en cr500 till supermoto nu och skulle behöva lite tips på vad man kan använda för lämpligt ok..vill helst veta vilka som passar rakt av eller med adapter till..slippa bygga eget.

sedan vart skaffar jag en styvare fjäder till öhlinaren där bak. några förslag på kg/mm2

tackar för förslag

har ett par excell 3.50" fram och 4.25" bak. kanske går med 5" med men blir nog tajt..kör med 160 däck bak slicks och 38 * 15 drev

En till! :)

Ok till en crf kanske passar hyffsat lätt? Lär nog tyvärr inte hitta ett bolt on ok med adapter till en cr 500. Förutsatt att du inte byter gaffeln fram då givetvis. Men kolla efter crf saker. Är nog de som passar lättast iaf.

Intressant tråd. Jag ska ev göra detsamma med en KX500 snart. Tips om lysen, bromsljuskontakter, stator mm är välkommet

En till! :)

Ok till en crf kanske passar hyffsat lätt? Lär nog tyvärr inte hitta ett bolt on ok med adapter till en cr 500. Förutsatt att du inte byter gaffeln fram då givetvis. Men kolla efter crf saker. Är nog de som passar lättast iaf.

Visst passar oken från Crf rakt över det beror på att det är exakt samma grejor många år mellan cr500-crf450.
Originaloket duger möjligtvis till lätt gatkörning , bana med upprepade bromsningar och du kokar oket ganska omgående (har testat själv).

Jag har ett ordentigt fyrkolvsok liggandes sen ett par motardbyggen.
Hör av dig vid intresse.
Anton 0704-645466.

Visst passar oken från Crf rakt över det beror på att det är exakt samma grejor många år mellan cr500-crf450.
Originaloket duger möjligtvis till lätt gatkörning , bana med upprepade bromsningar och du kokar oket ganska omgående (har testat själv).

Jag har ett ordentigt fyrkolvsok liggandes sen ett par motardbyggen.
Hör av dig vid intresse.
Anton 0704-645466.
Har redan skaffat ett 4kolvs ok, och det var det jag menade i mitt inlägg. Än en gång skrev jag fortare än jag tänkte.

Menade att han skulle skaffa en adapter som är till en crf gaffel och ett tillhörande bromsok. (4 kolvs eller liknande).

Du har inte några fina motardfälgar kvar? :brynad

Har redan skaffat ett 4kolvs ok, och det var det jag menade i mitt inlägg. Än en gång skrev jag fortare än jag tänkte.

Menade att han skulle skaffa en adapter som är till en crf gaffel och ett tillhörande bromsok. (4 kolvs eller liknande).

Du har inte några fina motardfälgar kvar? :brynad

Hur breda behöver du ?
Har ett par helaluminiumfälgar kvar.
Allt ekrat är sålt.

Last edited:
Jag var på väg att montera motardgrejer på min CR500. Men jag kom inte hela vägen tyvärr, var strul med att få tag på rätt hjul, tog tid. Nu är den cykeln såld. Har dock en knappt använd 320mm skiva (motomaster) och en bromsoksadapter för originaloket. Så pm'a vid intresse.
Lycka till med byggena!

Roliga projekt! Jag håller på grejja med min 86a för att få den redo för astfalt men jag kör med 18/21", budgeten räckte inte till 17"....

MVH
John

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP