Supermoto klubb.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Har lite problem med det här.

Ja bor i sollentuna så det första jag tänkte på var ju järfälla motorklubb, även fast dom inte har asfalts bana och är nerläggnings hotade så är det en gammal bra klubb. Jag mailade angånde medlemskap och att jag ville ta licens i Supermoto så fort snön har smält helst. Jag fick ett svar där dom fråga när jag ville köra upp.

Så fort som möjligt svarade jag. Sen skrev dom tillbaka att dom inte kunde göra det på vintern. Sen har jag inte kunnat kontaktat dom igen. Dom svarar helt enkelt inte.

Jaha, Södertälje då, körde cross där en del. Men där fick jag inget svar, och både dom här hitta jag bara nummret till klubbhusen, och där är dom inte så ofta.

Är det någon som är med i en klubb som har egen bana och kommer hålla supermoto license tagningar i vår? Typ örebro? Skulle gärna vilja komma i kontakt med någon så fort som möjligt!

Är inte Örebro och Teknis MC ett bra alternativ då? Vi är säkert flera från Sthlmsområdet som kommer att åka och träna där regelbundet, det blir inte så dyrt om vi samåker.

Supermotolicensen har väl ingen egen kurs än så länge, det är RR eller MX som gäller. Förhoppningsvis kommer vi kunna ordna egna licenskurser snart.

Yasha skrev:
Är inte Örebro och Teknis MC ett bra alternativ då? Vi är säkert flera från Sthlmsområdet som kommer att åka och träna där regelbundet, det blir inte så dyrt om vi samåker.

Supermotolicensen har väl ingen egen kurs än så länge, det är RR eller MX som gäller. Förhoppningsvis kommer vi kunna ordna egna licenskurser snart.

Jag har gjort en förfrågan om att få hålla licenskurs för Supermoto på LMS, men Svemo har svarat att detta inte är aktuellt detta år, men nästa.... :tummenupp

Men vänta nu, ska det inte bli en renodlad Supermoto licens? Tycker jag har läst att det ska bli det? eller?

Ja örebro kan jag verkligen tänka mig att köra för. Vem ska man kontakta?

Jocke W skrev:
Men vänta nu, ska det inte bli en renodlad Supermoto licens? Tycker jag har läst att det ska bli det? eller?

Ja örebro kan jag verkligen tänka mig att köra för. Vem ska man kontakta?
Jo! Du löser licens för Supermoto A eller B, men du kan inte gå en separat kurs för supermotolicens än, du får gå kurs antingen för RR eller MX i år, om du inte gjort det förut.

Om du går in på www.teknismc.se hittar du hur du blir medlem där! :tummenupp

Jaja, tänkte väl =p

Okey tack! Blir nog örebro!

Jocke W skrev:
Okey tack! Blir nog örebro!
Blir perfekt att samåka om du känner att du vill! :7peta :)

(Kanske ska nämna att platsen jag kallar mitt hem ligger i Upplands Väsby. *s*)

Last edited:
Yasha skrev:
Blir perfekt att samåka om du känner att du vill! :7peta :)

(Kanske ska nämna att platsen jag kallar mitt hem ligger i Upplands Väsby. *s*)

Det skulle vi nog kunna, Letar race buss febrilt nu,så jag har det snart på den torra :tungan Bor du i närheten kan vi nog åka förbi och slänga in din hojj också beroende på hur vi inreder bussen, får kanske tänka på att kunna lasta två hojjar.

Jocke W skrev:
Tack!

har skickat iväg ett mail angånde medlemskap nu.
Välkommen :tummenupp :pannkyss

Då får du dessutom träna billigare på banan oavsett om du köper årskort eller betalar för enstaka träningar. Inte helt officiellt ännu men vad det ser ut kommer vi träna Tisdagar från 17 till solen går ner, Lördagar typ 10-17 och söndagar 10-15. Söndagar kommer minimotosarna efter oss så har du en sån, ta med den. Kommer inte ihåg tiderna exakt men ungefär så (nån timme hit eller dit) har vi bestämt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman