Supermoto-intresse i Trestad (vbg/thn/ua)

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Tänkte höra hur det är med supermoto-intresset här i Trestads-området (Vänersborg/Trollhättan/Uddevalla för er som undrar), och tänker då på träning/tävling. Jag har själv enbart känt lite lätt på supermoto-åkandet på bana (i Borås) men hade eventuellt kunna tänka mig att lägga mer tid på det ifall det fanns en bana lite närmare (4 timmars resväg till Borås suger tyvärr). Chansade och drog iväg ett mail till SMK Trollhättan (som har folkracebanan vid Hedängen) för att höra om de haft några förfrågningar tidigare. Fick ett kort svar som egentligen inte svarade på frågan men de tyckte att man skulle träffa dom ifall det fanns ett underlag för att starta en motardsektion, så kanske det finns en chans att kunna få köra hos dom. Antar banan behöver moddas en del (om det tillåts) men tanken slog mig eftersom de i Borås kör på just en gammal folkracebana och fått till en riktigt bra supermotobana.

När jag varit och kört i Borås har det förutom folk från Borås-trakten mest varit Göteborgare, men hur ser det ut här omkring, har vi folk som brinner för att kunna få igång lite körning även i Trestads-området?

Om det finns nåt bra att köra på kommer säkert vi göteborgare några vändor iallafall, jag bor i älvängen så det vare ju helt klart värt att kunna åka till rondellhättan ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park