Supermoto i TV4 = SANT redan till SM-Finalen -06

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Japp !

Då blev det klart imorse att TV4 har köpt SPORT EXPRESSEN och kommer satsa på att den ska bli den största Sport-kanalen i sverige, med början att sända från den 1 Juli.

Så det blev inte så fel att lägga Supermoto SM i expressen iallafall , vi alla kommer alltså att kunna se SM-Finalen i TV enligt dom. vi får se inom kort hur dom tänkt sig utbudet. men betydligt bättre än idag kan tilloch med jag lova.

Crille :tummenupp
Vi ses i linköping.

TJO-fucking-HOOOO :tummenupp :) :banana

Vem ska/kan vi påverka (på fint sätt såklart) så vi får hela serien sänd??

Läste detta i tidningen idag att TV4 hade köpt upp sportexpressen. Stod dock inget om Supermoto men dom skulle visst eftersända VM matcherna i fotboll och en massa annan skit fotboll + handboll mm mm.

Kul att man kan få se lite Motard i alla fall då.

Premiär redan 1a Juni

Artikel i Expressen

Detta låter ju bra men två frågor reses ju genast...

1. Kommer det ändras vilka som kan se kanalen?

2. Hur mkt Supermoto kommer visas? Mer/mindre/lika?

Sport som hockey och fotboll är roligt att se när det är slutspel och viktiga mästerskaps matcher... MEN tycker att det är dags att släppa mer fram lite andra sporter också, som supermoto. :)

Har tyvärr inte sett än något av årets supermoto då jag inte har kanalen. Hoppas att kanalen "vidgar sig" att fler även kan se den.

Jag pratade med hon som är programansvarig (tror jag det är i alla fall/mamma i lillemans klass) på TV4 igår om detta med SportExpressen och vad som kommer att gälla. Eftersom hon personligen inte har varit inblandad i köpet så har hon inga detaljer men lovade att undersöka och återkomma.

Det hon däremot sa var att allt hänger ju som vanligt på sändningsrätter o.s.v. MEN, hon kunde också mycket väl tänka sig att SportExpressen blir en kanal av samma typ och täckning som + och Fakta.

Det hon också sa som jag tyckte verkade mycket coolt var att hon mycket väl kunde tänka sig att detta kommer att hamna under TV4 Anytime (http://www.tv4-anytime.se/) vilket gör att man kolla på detta precis när man vill. TV4 satsar tydligen brutalt på Anytime.

.

Spider skrev:
2232666 Jag pratade med hon som är programansvarig (tror jag det är i alla fall/mamma i lillemans klass) på TV4 igår om detta med SportExpressen och vad som kommer att gälla. Eftersom hon personligen inte har varit inblandad i köpet så har hon inga detaljer men lovade att undersöka och återkomma.

Det hon däremot sa var att allt hänger ju som vanligt på sändningsrätter o.s.v. MEN, hon kunde också mycket väl tänka sig att SportExpressen blir en kanal av samma typ och täckning som + och Fakta.

Det hon också sa som jag tyckte verkade mycket coolt var att hon mycket väl kunde tänka sig att detta kommer att hamna under TV4 Anytime (http://www.tv4-anytime.se/) vilket gör att man kolla på detta precis när man vill. TV4 satsar tydligen brutalt på Anytime.

.
fixa nu så det blir supermoto program i tv. en halvtimma i veckan är ju kanon! :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT