Supermoto i östergötland?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hej pojkar.

Funderar litegrann på att köpa en 690 smc istället för Hondan. Eller, mer troligt konvertera 300:an med motardhjul och sen ut och köra. Men hur ser det ut med banor numera? Örebrobanan är aktiv, Sveistad i Linköping kan jag inte se något om? Finns det några gocartbanor i länet som arrangerar bankörning?

Tacksam för svar :)

Ställen det körs på i din närhet, med olika frekvens, är Örebro / Eskilstuna / Botkyrka / Eksjö / Linköping.

Jag kan svara för Örebro där det körs tisdagar och lördagar. De övriga ställena får andra som vet bättre fylla i, om de hunnit lista ut det ännu för 2010 :)

Linköping har bana men inga utövare så det är knepigt att få bantid. Det blir Nordiskt mästerskap i höst så jag skall försöka få till i alla fall ett par träningar under säsongen men det hänger lite på rally-sektionens tävlingskalender. Vi kör sönder deras grusväg när vi kör.
Jag försöker tänka ut något sätt att köra lite supermoto på rr-träningarna också. Hör av dig om du är intresserad och kan tänka dig att hjälpa till lite med arrangemangen. DET är en bra början!

Linköping har bana men inga utövare så det är knepigt att få bantid. Det blir Nordiskt mästerskap i höst så jag skall försöka få till i alla fall ett par träningar under säsongen men det hänger lite på rally-sektionens tävlingskalender. Vi kör sönder deras grusväg när vi kör.
Jag försöker tänka ut något sätt att köra lite supermoto på rr-träningarna också. Hör av dig om du är intresserad och kan tänka dig att hjälpa till lite med arrangemangen. DET är en bra början!

Ja, jag är inte omöjlig på att hjälpa till barnlediga veckor! Kniper det kan ungarna säkert vifta med en flagga också :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph