supermoto boom

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sitter här o läser en massa nya inlägg o de som slår mig är att de blitt tok många inlägg o frågor om motard..
tror ni de går en supermoto boom här i landet :)

börjar folk o inse sanningen? har dom skådat ljuset? :tungan

Tror nog folk mest ser det ekonomiska i det hela. En Supermoto är en ren lekhoj. Inget annat. En sporthoj är alltid att föredra om du ska köra på gata och åka på träffar m.m.

Swedie skrev:
2041505 Tror nog folk mest ser det ekonomiska i det hela. En Supermoto är en ren lekhoj. Inget annat. En sporthoj är alltid att föredra om du ska köra på gata och åka på träffar m.m.
Jag har aldrig testat någon motard men jag tror precis som du att folk insett det ekonomiska och roliga i en SM.
Själv skulle jag bara kunna tänka mig en SM som kompliment till den "riktiga" hojen.

Jag tycker den största "boomen" var för två säsonger sedan, men det kan vara så att man tänkte mer på det då eftersom det var såpass nytt.
Men kul iaf att sporten får mer uppmärksamhet, sen att det blir fler och fler på gatorna vet jag inte om det är bra eller dåligt. Fördelen är ju att det lär dra ner på antalet dödsfall per säsong iaf.

sandstream skrev:
2041641 Jag har aldrig testat någon motard men jag tror precis som du att folk insett det ekonomiska och roliga i en SM.
Själv skulle jag bara kunna tänka mig en SM som kompliment till den "riktiga" hojen.

Inte kul direkt att sitta o åka 30 mil på en sm för att köra en bandag om man absolut inte vill ha bil+släp osv med sig.

Håller med dig sandstream, sporthoj är den "riktiga" hojen :D

Nalken skrev:
Impulshandla är bra! :tummenupp

Själv så har jag nu fått nog av att bara skaka runt på stånkor de senaste åren så jag har köpt en GSX 1400. Det kommer nog att bli en lite extra spännande vårpremiär med en hoj som väger 100kg mer och har mer än dubbelt så många kusar... :gnissla
Och ja, det var nog lite av ett impulsköp.

Den är faktiskt bara ca dubbelt så dyr som en DR 650 -02 att försäkra per år.

Stånkorna finns ju iofs kvar om jag skulle känna för lite grusbus. Men det känns som att risken för det nog är ganska liten.

Många tänker nog att det är en bra allround hoj, ta sig till jobb,vänner,sänkta driftskostnader,eller helt enkelt bara vill prova något annat. Ha båda vore ju det grymmast men det är nog få förunnat.

Impulsköpte själv en rasad Husa 650 för ett par veckor sedan. Kommer att bli ett finfint komplement till Gixxern i sommar! Varför välja mellan motard, enduro och sporthoj när man kan ha alla tre?

Swedie skrev:
2041505 Tror nog folk mest ser det ekonomiska i det hela. En Supermoto är en ren lekhoj. Inget annat. En sporthoj är alltid att föredra om du ska köra på gata och åka på träffar m.m.

Ja ekonomiskt verkar det vara, jag ordnade försäkring igår 4400 för hel hel.
Det är helt ok snudd på gratis med tanke på att jag hade en årspremie på 27 000:- på min R1:a.

jag köpte en smc för att det bara fanns fördelar med det.
sen köpte jag ett par enduro fälgar också. 2 hojar i en blir det då ju.kan det bli bättre????

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti