Supermotarddrifting!

Såg rätt nice ut, men jag måste säga att jag nog tycker att det ser fetare ut när motogpförarna driftar med sina hojar... blöt vägbana, hög hastighet och tvärställ genom hela kurvan, DET är kontroll det:näsblod

grymmare! :yoparty

[YOUTUBE-ID]ETq6kcEOoKQ[/YOUTUBE-ID]

Såg rätt nice ut, men jag måste säga att jag nog tycker att det ser fetare ut när motogpförarna driftar med sina hojar... blöt vägbana, hög hastighet och tvärställ genom hela kurvan, DET är kontroll det:näsblod

Håller med! Att ligga och stödja på inerfoten imponerar inte på mig och det går knappast fort genom kurvan heller om man kör på det sättet.

Håller med! Att ligga och stödja på inerfoten imponerar inte på mig och det går knappast fort genom kurvan heller om man kör på det sättet.

Exactly!:fakta

HÄR kan vi snacka drift!:yoparty

[YOUTUBE-ID]MurnAdO3bic[/YOUTUBE-ID]

Hur bär man sig åt om man känner för att drifta med mc? nu kommer jag garanterat aldrig ens att lära mig det, men rent praktiskt.

// F

Det handlar väl helt enkelt om att ha mer sidkraft än grepp i en kurva? Antagligen är det inte så jävla lätt att hålla det på en kontrollerad nivå, men grundprincipen bör vara densamma som för vilken typ av sladd som helst: övervinn sidgreppet. Däcken ska ju inte rulla över asfalten, de ska glida liksom... Sen så måste man ju se till att kompensera glidet med balans så att hojen inte försvinner in under en för då driftar man inte längre, man klotar:D Så, övervinn sidgreppet och håll samtidigt hojen upprätt och balanserad, där har du ditt drift:tummenupp

Jag tycker det enklaste är att komma fort in i en kurva, växla ner till låg växel och bromsa lite vid behov med bakbromsen. Då kommer du ungefär halvvägs genom kurvan på sladd. Sen när du lärt dig det kan du möta med gasen lite grann i kurvan och fortsätta sladden på det viset. Det kan vara lite knepigare att gasa sig ur en kurva på sladd än att bromsa in i en, imo.
Ett tips, öva på en asfaltsplan och inte utanför korvkiosken där det svänger ut bilar stup i kvarten för händer det nånting framför dig när du sladdar så har du typ 0 chans att bromsa/väja.

Back