Supermotarddagar 2012 på Gröndals Motardbana

Kan berätta att SMC intruktörerna var på banan idag och provkörde den.
Var en grymt rolig bana när man läggar till grusdelen!:yoparty

Jag skrev in mig som "Resurs" till den första dagen.

Ska ni provköra något mer i veckan eller i helgen?

Kan berätta att SMC intruktörerna var på banan idag och provkörde den.
Var en grymt rolig bana när man läggar till grusdelen!:yoparty

Skitkul bana!!
Det där ska vi göra om. Tack för idag. :)

Det va riktigt skojj att komma tillbaka på sadeln igen, grym bana och grymma hojjåkare..

Bra fotograf oxå..se så snygg man blev;) haha:D

jag bokade mig på bokningssidan. skall man få ett mail eller något innan man betalar in i förskott?

jag bokade mig på bokningssidan. skall man få ett mail eller något innan man betalar in i förskott?

Härligt att du bokat :)
Nej inget mail skickas ut, utan du får betala in och sen skriva ut en bekräftelse att du har överfört. Vi kollar av vilka som har betalat dagen innan det är körning så du behöver inte sätta över pengar direkt utan kan göra det så vi har pengarna dagen innan.

låter som ett perfekt tillfälle för mig som nybliven motard ägare att testa på :)
följd fråga bara, på svmc sidan står det bara att hojen skall vara i "bra skick"
det är inga speciella åtgärder man måste göra så som uppsamlingskärl? bort med reg hållare osv? för att delta i kursen?

låter som ett perfekt tillfälle för mig som nybliven motard ägare att testa på :)
följd fråga bara, på svmc sidan står det bara att hojen skall vara i "bra skick"
det är inga speciella åtgärder man måste göra så som uppsamlingskärl? bort med reg hållare osv? för att delta i kursen?

Det är ett perfekt tillfälle för dig!
Du behöver inte göra något speciellt med din motorcykel om du får köra på gata med den.
Hojen ska vara vägreggad, minst trafikförsäkrad och besiktigad, med det menas att:

- Styr-, hjul- och svinglager ska vara ok
- Godkända däck med hyffsat mönster kvar
- Fram och bakbroms ska fungera
- Inge läckage från bromsar eller olja
- Minst 1mm kvar på bromsbelägg
- Inge gashäng
- Kedjan ska vara rätt spänd.

Inget uppsamlingskärl eller så behövs. Så som du får köra på gata får du köra på banan. Vi kommer dock inte kolla om dina lysen eller blinkers fungerar. Regskylt behöver du ha någonstans på hojen synlig när vi besiktigar.

Välkommen :)

Passade på att uppdatera första inlägget. Att köra grusdelen med hopp är inget måste. Det går att köra förbi infarten till den och bara hålla sig på asfalt.

Last edited:
allright superbra, then its a deal :tummenupp

är det någon annan sthlm som är sugen på samåka till körningen den 10:e juni? Jag skulle kunna rycka fram en sprinterbuss med extra plats...

allright superbra, then its a deal :tummenupp

är det någon annan sthlm som är sugen på samåka till körningen den 10:e juni? Jag skulle kunna rycka fram en sprinterbuss med extra plats...

Är inte helt omöjligt om jag nu inte säljer 690!

Nu på söndag den 10:e är det dags för årets andra körning på kanske Sveriges bästa supermoto bana! För er med gatureggade motarder som vill testa riktig supermoto är detta är perfekt tillfälle och förhoppningsvis åker ni därifrån med ett leende samt lite extra kunskap.

Nytt för denna gång är att man inte behöver köra grusslingan med hoppen, det går bra att hålla sig på asfalten hela tiden.

Last edited:
Vad händer om det ösregnar den dagen man ska köra?
Kör ni ändå eller ställs det in?

Gissar på att de stänger grusdelen så slipper hela banan bli kladdig, annars är det nog bara ösa på. buhu buhu jag som sålde min 690 idag! :(

Gissar på att de stänger grusdelen så slipper hela banan bli kladdig, annars är det nog bara ösa på. buhu buhu jag som sålde min 690 idag! :(

Jo antagligen. Men det är lika bra att fråga så man inte har åkt 15mil för att få reda på att det är inställt :glömdet

Det var väl onödigt, sparar du dig till 2013 års 690 kanske :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...