supermotard vs sporthoj

OlleR skrev:
Jag hänger inte med de duktiga förarna på midlanda, å då är det ändå en gokartbana i XXXL...

Fast de e ju klart, 30hk till och några bandagar så kanske det skulle gå ordna.


Hur fort kör du på Mittsverigebanan?
Har sett att det går undan bra för dig.
 
har sett nån som körde husabergare som låg strax över 1 minut...var inte över 1.05 iaf. ganska coolt :yoparty
 
norrlansguld skrev:
Hur fort kör du på Mittsverigebanan?
Har sett att det går undan bra för dig.
Du kör ju bra mycke fortare än va jag gör ;)
Jag har faktiskt inte pressat å kollat, 1,05 körde jag på licenskursen men det var ju mest bara tjollra runt. 1.03 borde gå om man ordnar till ett vettigt spår och lägger ner till gränsen och använder frambromsen på fler ställen än slutet på rakan :D Hursomhelst så är det ju ändå flera sekunder bakom SS600-killarna :( Ska prova till nästa helg, återkommer efter det då ;)

Edit* 56 nånting är rekordet va? GSXR750?
 
Last edited:
DwD skrev:
Jag har kört båda typerna av hojjar, och under 80-90 km/h så har sporthoj inte en chans mot en supermotard. det är verkligen stor skillnad.
men när det börjar närma sig hastigheter från 90km/h och uppåt så sticker sporthojjarna iväg,

japp och i riktigt kurviga vägar så håller du ju 80-90~ eller mindre

antagligen därför dom hade svårt att hänga med! :yoparty
 
Jag tycker kurvigt suger med motard! Det går fort ja, men när kurvan öppnar sig och man ger gas vill man att det ska hända lite, inte att den ska vibrera sönder.
Motard är skitkul på gokartbanor, i stan och industriområden, men suger på kurviga vägar ur skojhets synpunkt, det går för fort helt enkelt. Men man hänger säkert på och kanske av en del sporthojar på bulten tex, men jag har roligare på en sporthoj.
 
-PLM- skrev:
Jag tycker kurvigt suger med motard!

Du har inte kört de rätta motardvägarna.
Hur kul som helst med en gammal landsväg som är enfilig men ändå inte jättesmal, krön och kurvor i massor...

Finns det nåt roligare än att komma ur ett kurvigt parti och framhjulet lättar över ett krön?? (Som inte är skymt förstås)
 
OlleR skrev:
Du kör ju bra mycke fortare än va jag gör ;)
Jag har faktiskt inte pressat å kollat, 1,05 körde jag på licenskursen men det var ju mest bara tjollra runt. 1.03 borde gå om man ordnar till ett vettigt spår och lägger ner till gränsen och använder frambromsen på fler ställen än slutet på rakan :D Hursomhelst så är det ju ändå flera sekunder bakom SS600-killarna :( Ska prova till nästa helg, återkommer efter det då ;)

Edit* 56 nånting är rekordet va? GSXR750?

Bra mkt snabbare typ 0:51.671 Christer Miniin...
 
Iofs är det där en annan bana än den vi pratar om ;D

56 var med en riktig Superbike också, en supermotard-S1-VM-hoj borde man kunna kapa många sekunder med, då min hoj e en "S2" och helt standard i snurran...
 
DwD skrev:
Jag har kört båda typerna av hojjar, och under 80-90 km/h så har sporthoj inte en chans mot en supermotard. det är verkligen stor skillnad.
men när det börjar närma sig hastigheter från 90km/h och uppåt så sticker sporthojjarna iväg,
i mitt fall hänger jag med upp till 200!! :)
 
OlleR skrev:
Iofs är det där en annan bana än den vi pratar om ;D

56 var med en riktig Superbike också, en supermotard-S1-VM-hoj borde man kunna kapa många sekunder med, då min hoj e en "S2" och helt standard i snurran...

Aha, sorry my fault:)
 
Binnike_Swe skrev:
TURBO :tummenupp vill oxå ha.....
har du bänkat den?
Japp 105 hk vid 7500v och 99nm i vrid vid endast 0,75 bar! på hjulet! laddar lätt över 1bar ligger då runt 126hk :banana Den är lika rolig att köra som det ser ut på siffrorna :)
 
flipm0de skrev:
Hallå!

Idag var vi ett gäng på 5 pers (2 motards, 1 XT, och 2 sporthojar)

Jag blev faktiskt mkt förvånad idag hur lättkörda och smidiga motardsen är!

Sporthojarna blev ju en bra bit efter när det svängde ordentligt... Klart dom hann ju ikapp sen när det blev en lång raka men.. Hur kul är det att köra fort rakt fram? :3freak Men i svängarna så var det ju som en lek för oss.

var bara tvungen att skriva om det.. att jag är glad och mkt nöjd med mitt MC val! :banana

Gick precis från Speed Triple till KTM660. Körde min första slingerbultentur för i år och jag körde utan problem jämt med en _bra_ ninja-förare. (Ljuger jag nu Gunnar? =) Det jag vill säga är att det är så fruktansvärt mkt lättare att lägga ner 660 i kurvorna. GRYM skillnad.
 
eisbaer skrev:
Gick precis från Speed Triple till KTM660. Körde min första slingerbultentur för i år och jag körde utan problem jämt med en _bra_ ninja-förare. (Ljuger jag nu Gunnar? =) Det jag vill säga är att det är så fruktansvärt mkt lättare att lägga ner 660 i kurvorna. GRYM skillnad.
Om du tycker den e lätt så hoppas jag att du tar dig nån gång till Midlanda så du får prova lägga ner min hoj :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top