Supermotard på Sturupraceway

Det är också Nordic Bikemeet den 20:e i Danmark.

Nordens starkaste motorcykel ska utses i dynobänk.

För många event på en gång :huvet

Till alla som redan anmält sig... ni måste betala också om ni vill behålla er plats!!!!

Ingen plats är garanterad tills den är betald!

Barrett skrev:
Vet först den 26:e då sista anmälningsdag till SM i Götene är.

okej.. annars är du välkommen till sturup.. som jag precis skrev i en annan tråd så gäller det ju att få ihop folk så att vi kan fortsätta köra på sturup i framtiden...

Synd om det skulle skita sig bara för att man sakna lite folk.. :rolleyes: Vi behöver ju banor i skåne...

Så om ni har polare som inte kör SM i götene eller som kanske inte kört bana innan så får ni gärna försöka fixa hit dom!

Som jag tidigare skrivit tycker jag detta är ett kanoninitiativ men för oss som har en bit att åka så känns det som lite tid att köra på och detta till en kostnad som är ganska hög. Finns det inga möjligheter att förlänga så att banan är bokad typ 9-16 (som knutstorp i oktober)? I så fall får ju alla sig en heldag på banan istället för en heldag i bilen/bussen med nån timme på banan.

mvh
Marcus

mada skrev:
Som jag tidigare skrivit tycker jag detta är ett kanoninitiativ men för oss som har en bit att åka så känns det som lite tid att köra på och detta till en kostnad som är ganska hög. Finns det inga möjligheter att förlänga så att banan är bokad typ 9-16 (som knutstorp i oktober)? I så fall får ju alla sig en heldag på banan istället för en heldag i bilen/bussen med nån timme på banan.

mvh
Marcus

det kostar för mycket... då skulle vi behöva MÅNGA motarder för att täcka kostnaderna, och det är första gången vi kör där.. så banägaren ville bara testköra i 3 timmar.

Men i framtiden om allt fungerar bra så kan vi boka en heldag!

Skall bli jäkligt kul den 11, hoppas att många kommer, och ni som inte redan anmält er gör det, om så bara för att få testa på att köra på bana.

Till alla er som tvekar att anmäla er till sturpan den 11, kanske detta kan vara lite tändande ord....

Sidecar

Jo helt klart, många kloka ord där.

Jonte Engdahl är nu bokad till evenemanget. Jonte kommer med tips och trix om spårval, bromspunkter osv. Vi kommer också köra nåt varv följa John för att alla skall hitta ett skönt spår runt banan.

Denna trackday riktar sig lika mycket till helt nya motardförare som den gör för de mer erfarna. Det är definitivt ingen press på hur duktig chafför man skall vara! Själv har jag bara haft hoj sen den 1 juni i år och kommer knappast briljera på banan.

Jag lovar att ni inte blir besvikna! Det kommer bli grümt kul & lärorikt! :yoparty

PM! PM! PM! Sa jag att ni skulle PM´a er anmälan NU? :hihi Vi ses på banan!

Finns det åskådarplatser?, vill gärna kolla om jag inte kan vara med. Pga saknar en framfälg till mitt motardkit, kör nu som enduro...

Måste man ha uppsamlingskärl på motarden?

Mr R skrev:
Finns det åskådarplatser?, vill gärna kolla om jag inte kan vara med. Pga saknar en framfälg till mitt motardkit, kör nu som enduro...

Måste man ha uppsamlingskärl på motarden?

Fråga mig om jag har en extra fälg att låna ut. :)
Och ja, uppsamlingskärl "måste" användas. Ingen som uppskattar olja/bensinfläckar på banan.
Otäcka krascher av oljefläckar är inte ovanligt.

Last edited:
420 skrev:
Fråga mig om jag har en extra fälg att låna ut. :)
Och ja, uppsamlingskärl "måste" användas. Ingen som uppskattar olja/bensinfläckar på banan.
Otäcka krascher av oljefläckar är inte ovanligt.

Har du en fälg :hihi

Jag hoppas att det skall lösa sig, ska ringa Jonte Engdahl direkt imorgon och fråga hur det går med mina fälgar och skivor etc

Tyvärr, blir ingen åka för min del :huvet

Hoppas att det blir flera gånger på SRW...

Varför? Inte pga av fälgen hoppas jag för då får du låna en av mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman