Supermotard i Sommen!!

Mheel skrev:
Nån som vet vad det kostar i inträde??

//Mheel
Inte hundra men på Ticksta tog dom 100

På Söndag kanske man har en ny styrdämpare på, har sätt att dom snabba förarna kör med det. Man vill ju vara en av dom men hua vad dom kör.

Nu är bussen lastad och allt är klart.
Dax att slå en stor klubba i skallen så man får sova några timmar innan det är dax för avresa....
Vi ses imorron. Lycka till allihop :)

Hoppas ni haft lika skoj som jag idag! :yoparty

Är det ngn som sitter på resultat (gärna fullständiga med varvtider ect.) så hojta till. Kom aldrig upp ngt innan jag stack.

Inte riktigt min bana kan man säga. Inte ens nära :(

Bra kört Barret och liljekvist :tummenupp.
Nästa gång hänger jag på er istället för att tappa ;)

Synd om Lasse som tappade kröken :pannkyss

Erik och Johan från Örebro var nere och plåtade en del igår.

Bilderna finner ni HÄR.
Ni får ha överseende med en del lokalt Örebro-snack eftersom det ju är vår del av SH ;)

Några exempel på forumfolk; Liljekvist(36), Barret(112), Jag(86), 420(420höhö), Farmerlip(66), Drängen(454) mm...

Bifogat

• PICT1001.JPG
    PICT1001.JPG
    132.8 KB · Visningar: 63
  • 160_6083.JPG
    160_6083.JPG
    41.3 KB · Visningar: 59
  • PICT0946.JPG
    PICT0946.JPG
    124.8 KB · Visningar: 68
  • 161_6108.JPG
    161_6108.JPG
    41.9 KB · Visningar: 53
  • PICT0965.JPG
    PICT0965.JPG
    126.6 KB · Visningar: 67
  • 160_6091.JPG
    160_6091.JPG
    42.8 KB · Visningar: 64
Last edited:
Om man asfalterar allt grus och tar bort hoppet skulle den bli skitkul.. :)
Dåliga resultatlistor, det enda jag ville se var varvtiderna.

rejser skrev:
äääh...chicken :D
bjäbb, bjäbb, bjäbb "jag heter Per och har kört enduro och cross längre än jag kunnat gå och vill helst att det ska vara MER grus" :tungan :krama

Hoppet gör mig inte så jädra mycket om man kunde göra det mindre "vasst". Vallen efter var rätt cool när man väl vant sig lite men sandstranden i andra partiet hade gärna fått vara lite hårdare. Jag har inga ursäkter, jag är kass på gruset men det gav lite väl stort utslag för vissa *host, host* igår...

Marcus :7peta Vi ger oss ut på crossbanan på Täby i helgen med 17" och tränar lite tycker jag. Vad sägs??

Hej alla! Klart den roligaste banan jag kört. Andra gruspartiet var hur svårt som helst. Rullade igenom på tvåan. Viktigare att inte ramla än att kanske förlora en placering tycker jag.
Hoppet var för vasst men både svåra gruspartier och vassa hopp är ju lika för alla så man gör så gott man kan.
Att ställa upp i nästa års tävling är en självklarhet :tummenupp

Supermoto skrev:
bjäbb, bjäbb, bjäbb "jag heter Per och har kört enduro och cross längre än jag kunnat gå och vill helst att det ska vara MER grus" :tungan :krama

Hoppet gör mig inte så jädra mycket om man kunde göra det mindre "vasst". Vallen efter var rätt cool när man väl vant sig lite men sandstranden i andra partiet hade gärna fått vara lite hårdare. Jag har inga ursäkter, jag är kass på gruset men det gav lite väl stort utslag för vissa *host, host* igår...

precis...chicken :D

så LITE grus som det är i sommen är ju klart ovanligt...iaf i SM.

det var rätt kul att skåda hur herrarna Eifrem, Ejdehage och Dygd försökte köra förbi, genom, bredvid, under och över Daniel Jansson i det andra gruspartiet på nära håll :tummenupp

Aahhh, nu finns mer kompletta resultat, varvtider mm! :tummenupp

Jo, men hoppet lärde jag mig leva med, landade rätt normalt FLERA gånger men de som såg mig framförallt första passet såg att jag inte brukar hoppa så ofta, höll på att stå på öronen varje varv.. :hihi
Och gruset var bara pisshalt om man i princip aldrig provat nåt annat än asfalt förut, så Jocke, crossbanan låter som skitbra träning, eller så ser vi till att våran motardbana blir klar. :)

Kan bara instämma med att banan va skit kul & att andra gruspartiet va svårt. Hade dom inte slätat ut vallen mellan varje pass så hade det säkert varit lättare.
Hoppet kunde ju varit lite flackare. Gjorde ett par goa landningar på framhjulet där. Efter B-finalen va avflaggad & jag va tokslut i hela kroppen passade jag få att vara över allt utom på hojen i hoppet. Att jag överhuvudtaget landade på hjulen förvånar mig och inte minst funktionären som såg allt :hihi

Detta var ju den roligaste banan jag kört på!
dock skulle det vara roligare med ett hopp med uppfart och nerfart. liknade platåhoppen på crossen, fast mindre skala.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman