Supermotard i Norge, polisjakt. Fail.

Haha, var blev den där norska nya tjejen av som tyckte att "guleböj" inte alls verkade norskt?

Orutin att gå så snävt i sista kurvan (påminner lite om den gode Arno som berättades gena i alla kurvor på SoE-rundor - ni som träffat honom vet nog). I övrigt såg det väl ut som vilken dag som helst med farbror blå i hasorna... Säkert en fattig student som inte ville betala snuskhöga böter.

Rånare tatt for griseköring (i Norge) = Raggare misstänkt för vårdslöshet i trafik.

Reagerade första gången folk började snacka om alla rånare som åkte omkring....

Han skulle som sagt ha haft en färdig flyktväg, då hade han inte behövt jäkta så... gärna förbi en flygplats så helikoptern fick flygförbud :7peta

Trodde nästan chaffisen skulle börja veva när han kom emot honom där... Han var nog måttligt glad.

nu har har jag hittat slogan för min SH-tröja! :D

Ang. videon. Sick grisekörning, men vad jag tycker är förvånande är hur lugnt polisen tar fast honom.
Han gör inget motstånd, så finns ingen orsak till att 6 poliser hoppar på honom och slår halvt ihjäl honom, som man alltid ser i amerikanska polisjakter.

8 månaders fängelse i sverige betyder inget straff alls, sen om det är så i norge vet jag inte.
en polare till mig fick 1år och 6månader
han var ute igen efter 6 månader ;)
rena semestern sa han
god mat, mobil i cellen
tv m.m
även 3st permis fick han
spelade golf
tror ni han ångrar sig för det han gjorde?

8 månaders fängelse i sverige betyder inget straff alls, sen om det är så i norge vet jag inte.
en polare till mig fick 1år och 6månader
han var ute igen efter 6 månader ;)
rena semestern sa han
god mat, mobil i cellen
tv m.m
även 3st permis fick han
spelade golf
tror ni han ångrar sig för det han gjorde?

Åh andra sidan kanske de stannar bakom lås och bom då de säkert vill komma tillbaka efter en kort stund... och vi slipper dessa helvetesjakter då de hellre blir tagna än att köra ifrån dem :banana

fyfan, även om man är jagad kan man väl köra lite snyggare. Jo, talanglös var ordet.

Trodde nästan chaffisen skulle börja veva när han kom emot honom där... Han var nog måttligt glad.

Vad har han att gapa om? Ångrade han sig?? Nog för att det är överskott på "folk", men för tusan i h-vete! Så dags att komma på då. :rolleyes:

Det såg ju ut att vara vid ett par tillfällen som det var något dasspapper från att ha kunnat gå åt skogen.

Och enligt vad reportern sa så var det väl inte bara att han körde som ett svin som fixade honom ett fängelsestraff på åtta månader?

Vad har han att gapa om? Ångrade han sig?? Nog för att det är överskott på "folk", men för tusan i h-vete! Så dags att komma på då. :rolleyes:
Först så skulle han stanna ekipaget på ett lämpligt ställe och sedan gå tillbaka en bit. Det tar ett tag. Och han hade nog ganska mycket adrenalin i kroppen och otrevliga mentala bilder av hur nära han var att få pillra ut hjärnsubstans ur kylaren om han hade kört 1kmh snabbare. Han ville väl ta honom i örat och fråga vad ända in i glödheta som den lille pojkspolingen pysslade med.

Han skulle som sagt ha haft en färdig flyktväg, då hade han inte behövt jäkta så... gärna förbi en flygplats så helikoptern fick flygförbud :7peta

Vi snackar Norge nu, jag skulle inte bli förvånad om de stängde av flygplatsen för att kunna fortsätta jakten :huvet Brott mot trafikregler verkar vara det allvarligaste som finns i Norge....

• Gilla
Reaktioner: Rol
Orutin att gå så snävt i sista kurvan (påminner lite om den gode Arno som berättades gena i alla kurvor på SoE-rundor - ni som träffat honom vet nog). I övrigt såg det väl ut som vilken dag som helst med farbror blå i hasorna... Säkert en fattig student som inte ville betala snuskhöga böter.

Det är klart att det är orutin! Han hade inte ens körkort, det enda han kunde köra var fort och fel, och han hade sån änglavakt vid fler tillfällen..skulle inte förvånat mig om han stulit eller olovligt lånat hojen heller.

fyfan, även om man är jagad kan man väl köra lite snyggare. Jo, talanglös var ordet.

Brist på utbildning, brist på rutnin, brist på mc körkort=talanglös

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma