Supermotard för nybörjare ???

Priset e något i överkant. 250-motarder e knappast något som det finns ett supersug efter på marknaden. En ren cross av -98 års snitt kan man hitta för 20k och motardkitet för knappa 10k begagnat.

Jag har oxå funderat en del på detta. Tror dock att jag får vänta ett par år, ekonomin sätter lite stopp. Funderar på en Honda CR 500, hade vart jäkligt fräckt o köra en 500 två-takt motard :D Men dom har slutat tillverkas eller? Kanske bara e ngt jag fått för mig :confused: Annars tror jag Honda XR 650R verkar vara en fin hoj. Frågan e ju om man klarar av dessa hojar, men man brukar ju vänja sig hyfsat snabbt. Gäller bara att ta det lugnt i början :tummenupp Ni som har CR 500, dom e inga problem o köra lr? Tänkte mest på hur dom går på låga varv o så. Borde la inte behöva varva hela tiden, borde la gå att köra utan att smiska upp i varvtalet hela tiden :crash Går man från en 125:a så ska det la inte vara några problem :rolleyes:

Last edited:
Poffer skrev:
Ni som har CR 500, dom e inga problem o köra lr? Tänkte mest på hur dom går på låga varv o så. Borde la inte behöva varva hela tiden, borde la gå att köra utan att smiska upp i varvtalet hela tiden :crash Går man från en 125:a så ska det la inte vara några problem :rolleyes:

Ät mer gröt så kanske du orkar tygla den om några år. :D
Närå, riktigt så illa är det inte.
För att få den mer körbar så kan man höja avgasportarna ett par mm. Lagom effekt på botten, mer på mellan och tillräckligt på toppvarv. :bow
Det är en riktigt trevlig hoj som alltid har tillräckligt med effekt.

LasseR6 skrev:
Ät mer gröt så kanske du orkar tygla den om några år. :D
Närå, riktigt så illa är det inte.
För att få den mer körbar så kan man höja avgasportarna ett par mm. Lagom effekt på botten, mer på mellan och tillräckligt på toppvarv. :bow
Det är en riktigt trevlig hoj som alltid har tillräckligt med effekt.

ok, dom e ju inte för vanliga dock =) Men dyker det upp en fin till rätt pris så vet man aldrig vad som kan hända! :tummenupp

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back