Supermotard för 40k ?

Ne det skulle jag inte påstå. Enligt Bikez har KTMen ett effektövertag på 0.63 hk, men väger 7 kg mer än Husqvarnan.
Den effekten är med katten på plats i Huskyn.
Båda har elstart.
Jag vet vilken jag hade valt iaf. : )

Husky http://www.bikez.com/motorcycles/husqvarna_sm610_supermoto_2007.php


Kåtten http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_640_lc4_supermoto_2007.php

Edit, såg att jag jämfört med 640 och inte 625.

Här är den också, lite lättare än 640 men fortfarande tyngre.
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_625_smc_2007.php

Ok, de känns rätt lika. Det som talar för KTM'en är ju all den kunskap som finns t.ex. här på SH. Sen är ju eftermarknadsprylar, originalprylar och begagnade delar något som finns i massor. Fast å andra sidan är KTM väldigt vanlig, om det nu kan vara ett minus.
Det som talar för Huskyn, enligt mig, är just att den inte är speciellt vanlig. Iaf inte runt om där jag bor.
Blir det en motard efter KTM'en så skulle jag gärna kunna testa en Husky... om man inte övertalar sig själv att köpa en Husa.

Någon som vet hur priser på reservdelar till Huskyn ligger i förhållande till KTM, där delar ofta är billiga?
 
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=41170

Begär 45-tusen.
Domadämpare.
4000 mil intervall på ventilerna.
Garanti som täcker hela hojjen till mitten av 2013.



Hade en KTM duke1 -97 LC4 tidigare där jag körde 600mil mellan oljebytena bara service på den aldrig öppnad , det kändes som att man skulle kunna köra 10-tusen mil med den motorn.
 
Många biltillverkare införde longlifeoljor och 3000mils bytesintervall. Hur bra fungerade det? På samma sätt ville KTM öppna upp marknaden mot folk som inte vill ha en cykel som skall stå på verkstaden för oljebyte för jämnan och dubblerade bytesintervallet.

Att köra 500mil på oljan i en LC4 är direkt skadligt om man inte använder cykeln primärt som ett transportmedel utan kör den som man skall. Av det 30-tal LC4 motorer jag renoverat totalt så är bristande smörjning den absolut vanligaste rasorsaken hos de motorer som inte gått race.

250mil oljebyte och filter varannan gång om man absolut skall snåla. Glöm dessutom inte att kolla oljenivån om du slangar mycket....


Vad tror du om 750 mil som KTM anger för 09orna?
 
Vad tror du om 750 mil som KTM anger för 09orna?

De nya motorerna är lite annorlunda i uppbyggnaden och är mer grovt dimensioenrade. Betänk att LC4 motorn konstruerades ursprungligen för 400-500cc offroad/enduro inte 650cc motardåka. Detta gör att vissa delar lever ett hårt liv redan från början.

Oavsett så är 750 mil är långt i en stånka med dryga 2L oljevolym långt. Mycket av problemet ligger just i oljevolymen. Slanga lite och lite normal hårdkörning så drar de lätt 3dl/100mil, fyller man då inte på kontinuerligt så kommer den resterande oljan att brytas ned snabbt med ökat slitage som följd.
 
I mil mätt ! när har en motard lc4 gått långt? om man säger att de blivit skött enligt service planen?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top