Supermotard/Enduro?

Lutar åt en Husaberg TE 125 då jag funderar på att börja med enduro och vet inte vrf men jag gillar husabergarn :)
 
Om du köper en motard så kommer din röv vara helt jävla död efter 4 mil i sträckkörning kan ja säga :P Stenhårda sadlar på endurohojar. + att du kommer få byta olja när du kommer fram, så om du promt måste sträckköra, så ge fan i en ktm exc eller dylikt. Kommer bara bli jävelskap för dig, den är byggd för lek i skogen! :tummenupp Kan funka ganska bra på parkering dock ;)
 
Verkligen inte, hade tagit en husqvarna framför en KTM alla dagar i veckan.
Fast sen är jag ju ganska partisk i frågan :)

Skickat via Fap-a-talk

Samma sak! KTM bygger Husaberg... vet inte om det gäller denna modellen, men på 300cc så är det bara gafflarna som skiljer... ska tydligen sitta lite bättre gafflar på Husan... Men kräver dock mer service... och skillnad mellan gafflarna är något som varken du, jag eller någon annan på detta forumet känner skillnad på.... men visst fan är dom sjukt snygga... men finns INGENTING vad gäller dekaler eller bling bling till Husa... (Har själv en KTM 300cc som är ombyggd till Husa)
 
Lutar åt en Husaberg TE 125 då jag funderar på att börja med enduro och vet inte vrf men jag gillar husabergarn :)

Klokt beslut att börja köra enduro... =) började förra året på min EXC 125:a... Men insåg ganska snabbt att den var rätt klen för skogen... visst var den sjukt smidig m.m. men blev en jävligt intensiv körning med all ketchupeffekt och växlande... Köpte 125:an då jag har nära till endurobanan... Men köpte mig för några månader sedan en KTM EXC 300 Sixdays 09:a istället... och allt blev genast roligare... både i skogen och på crossbanan... nackdelen är ju den att jag bara har a1 kort (är 29år) , så fick ju köpa ett dragkroksställ också bara för den lilla biten.... =) Dock ganska bra för det sliter nåt sjukt mycket på däcken den lilla biten man kör på asfalt... och grepp vill man verkligen ha i skogen! =)
Finns ett galet bra forum för enduro: forum.soe.se
 
Samma sak! KTM bygger Husaberg... vet inte om det gäller denna modellen, men på 300cc så är det bara gafflarna som skiljer... ska tydligen sitta lite bättre gafflar på Husan... Men kräver dock mer service... och skillnad mellan gafflarna är något som varken du, jag eller någon annan på detta forumet känner skillnad på.... men visst fan är dom sjukt snygga... men finns INGENTING vad gäller dekaler eller bling bling till Husa... (Har själv en KTM 300cc som är ombyggd till Husa)

Ehm, var fick du Husaberg ifrån?
Jag snackade om Husqvarna....
 
Klokt beslut att börja köra enduro... =) började förra året på min EXC 125:a... Men insåg ganska snabbt att den var rätt klen för skogen... visst var den sjukt smidig m.m. men blev en jävligt intensiv körning med all ketchupeffekt och växlande... Köpte 125:an då jag har nära till endurobanan... Men köpte mig för några månader sedan en KTM EXC 300 Sixdays 09:a istället... och allt blev genast roligare... både i skogen och på crossbanan... nackdelen är ju den att jag bara har a1 kort (är 29år) , så fick ju köpa ett dragkroksställ också bara för den lilla biten.... =) Dock ganska bra för det sliter nåt sjukt mycket på däcken den lilla biten man kör på asfalt... och grepp vill man verkligen ha i skogen! =)
Finns ett galet bra forum för enduro: forum.soe.se
ok tack så mycket men jag är bara 16 så får bara köra 125a ;) men började du med enduro förra året inte tävlat i cross eller liknande innan för jag har bara kört moppe hur svårt e det och börja tror du? :)
 
Jag säljer min Husqvarna wr 125 med både supermotardfälgar och crossfälgar. Det sitter helt nya crossdäck på crossfälgarna. Du kan få den billigt för 20 000:-
 
ok tack så mycket men jag är bara 16 så får bara köra 125a ;) men började du med enduro förra året inte tävlat i cross eller liknande innan för jag har bara kört moppe hur svårt e det och börja tror du? :)

Har aldrig kört cross mer än hos kompisar m.m... men intresset har alltid funnits där... Då jag bara hade a1 fick det bli en EXC 125:a så jag kunde köra till och från bana... väl i endurospåret var det sjukt jobbigt dom första gångerna.. man ville bara ställa hojen mot en träd och lämna regbeviset påskrivet och klart och gå hem... men fan ta den som ger sig... =) enduro står ju ändå för uthållighet... så efter ca 5 ggr kände man direkt att man läsrt sig så sjukt mycket och drog ner på varvtiderna nåt sjukt mycket.... och det går bara bättre och bättre.. dom flesta säger att dom som är bra enduroförare på 125:or kommer äga i skogen när dom väl köper större sen... 125:an är smidig i skogen, men blir lätt en mer intensivare körning med allt växlande... kan känna att man saknar kraften när det blir som bökigast... men det är inget att snacka om.. köp dig en hoj och testa... detg är sjukt kul.. men ge inte upp efter 3 ggr utan ge det en chans... blir som sagt bara lättare och lättare och snabbare och snabbare när tekniken och uthålligheten kommer ifatt en! LYCKA TILL!!
 
Det verkar så jäkla kul :D och har tränat hockey sen var 7 så konditionen är det inget fel på ;) Kommer nog börja nu i sommar :D
 
Ja kondition kan man inte få för mycket av när detg gäller endurokörning... Så välkommen in i den nya roliga världen... som sagt gå in på. forum.soe.se och regga dig och läs, läs, läs.. =)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top