Supermotard/Enduro?

motosmileZ

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Arboga
Hoj
På ingång ;)
Hej!
Har nu länge övervägt att skaffa en touring hoj men har nu bestämt mig för att jag ska köpa en lekhoj istället alltså någon slags supermotard eller enduro liknande :yoparty Så vad har ni för olika förslag? Har några krav den ska ha ett bra acc, bra styra, snabb, helst en 2takt, ska kunna köra ganska långa sträckor utan att det är nån fara för motorn, lätt att få tag på reservdelar, finnas nåt slags trim till den och ja såklart vara lv reggad :)
Kom med förslag och varför! :banana

/ Rasmus Sjökvist
 
Säljer min KTM 125 EXC 2007 för 25k.
Bara köpa ett par motardfälgar, sen är du kung på vägen och bland polarna! Ang. längre sträckor, så är ingen 125cc motard riktigt byggd för detta... men helt klart byggd för en massa lek på vägen, skogen, crossbanan och på grusvägen...
Givetvis är hoj reggad som A1 och besiktigad...
 
Like he said!
Ingen motard 125 som tung är byggd för "ganska långa sträckor".
Då föreslår jag en fyrtakt eller en Yamaha DT 125 (tvåtakt).
Inte lika kraftig som KTM men den är mindre servicekåt.. :)

Men jag tycker fortfarande du ska ta touring hoj ;)
Har en varadero och skulle aldrig byta bort den mot en annan 125a :)
Har varit på 10 mils resor och upp till 100 milsresor med den :)
Men nu ska jag sluta med säljar snacket du ska välja själv!
 
Men jag tycker fortfarande du ska ta touring hoj ;)
Har en varadero och skulle aldrig byta bort den mot en annan 125a :)
Har varit på 10 mils resor och upp till 100 milsresor med den :)
Men nu ska jag sluta med säljar snacket du ska välja själv!

JA ,sluta med det snacket! fortsätter du kommer det snart enbart finns varaderos bland oss! och tjja, det vill inte alla! ;)
 
En KTM passar ju in på alla dina krav förutom det där med längre turer, då är det fyrtakt eller Mito/RS125 som gäller ifall det tvunget ska vara tvåtakt.
Ja, DT funkar ju också men den lirar i en mycket lägre liga än ovan nämnda hojar.
 
Det verkar ju som att alla tycker en KTM EXC 125 men beroende på års modell vad finns det för möjligheter med styling, trim och reservdelar? :va
 
En DT är inte ett jättedåligt alternativ heller. Den går såklart inte riktigt lika bra som EXC då den inte är byggd för tävling, men om du enbart kört moppe förut så kommer effekten hos en avstrypt DT vara ganska imponerande. Den stora fördelen är att den kräver mycket mindre service och kan utan problem köras längre sträckor (10+ mil) bara du tankar och häller i olja. Reservdelar är nog mer lättillgängligt och billigt också.

Ifall du gillar att skruva och mest tänkte leka med hojen så är nog en EXC bättre dock :) Dämpningen på DT är lite för mjuk, tycker jag.
 
jagochjag: aa tack för tipset men ska mest ha den som en "moppe" asså bara åka runt och glida och leka kanske ska åka nån längre stäcka nångång men en KTM EXC 125 e mest attraktiv för den e snygg, snabb, stark och jaa du fattar xD Men tack för tipset :rolleyes:
 
Den nya modellen kom 08:a... tänkte så du inte söker från 09 och framåt och missa alla 08:or =)
 
Det är väl inget fel på Husqvarna WR heller? Ligger inte just WR och EXC rätt lika i kraft?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top