supermotard-enduro

snowking

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
yamaha thunderace
Jag har nyss införskaffat mig en husabergare 650-03 supermotard, men jag skulle vela göra om den till en enduro.... är det bara att byta fälgarna till crossfälgar eller är det en anna framgaffel å bakstötdämpare också, jag tycker att den är så låg som den är just nu, jag antar också att man måste modifiera frambroms oket också,, någon som har andra synpunkter på denna hoj får också dela med sig av dom....

Inte helt 100 pa hur det ar pa ars -03 men troligtvis maste du distansera framhjulet plus bromsskivan annars tar oket i ekrerna (savida du inte byter oket med). Sen ar fjadringen hardare pa motardutforande an en enduro och det kan nog bli tufft att kora i skogen med den. Gar ju att stalla lite grann men du far aldrig den lika mjuk som en endurodampare.

Fördelen med 00 t.o.m 04 är att FS har samma fäste på gaffeln för bromsen som FE. Mitt tips blir att köpa en komplett enduroframbroms (skiva+ok+slang+pump), då är allt bolt-on.
Alternativet är att fixa så du kan använda 310-skivan och fyrkolvsoket men då får du som Geronimo flytta hjulet åt höger och skivan åt vänster för att oket ska få plats. Lite billigare men mkt tråkigare att fixa och sämre. Sen tillkommer ju risken att slå sönder den fina 310-skivan mot nån sten.
Bak är det bara att skruva på hjulet.

Om du inte är för avancerad enduropilot kommer du inte lida alls av den hårdare fjädringen. Testa är enklaste sättet att få veta :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!