supermotard affär på sveavägen????

robbah99 skrev:
Det finns väl bara 3 feta KTM motarder ?!?

660 stor och snabbast. Ingen elstart.
625 stor och näst snabbast. Elstart.
525 Liten snabb racehoj med täta service intervaller. Elstart.

525 har elstart! Det trodde jag inte!

Duke räknas som sporthoj av försäkringsbolagen = skitdyr i onödan

Skulle du inte orka kicka igång en 660 så köp en 625.
De är klart roligast.
Vill du kunna ta en längre repa så köp en 640.
Jag har inga problem att köra 15 - 20 mil på min 660 men då gäller det att det är aktiv körning (bakhjul, småvagar i hög fart)
Rakt fram i lagligt tempo (nåja) så pallar jag inte många mil innan hela kroppen håller på att vibrera sönder!
Men ett tips är att du ska gilla och ha möjlighet att skruva lite, 660:n vibrerar i bitar, men det är bara billiga smågrejer som trillar av så det är inga större fara :)

Som avslutning kan jag säga att jag har aldrig haft så kul på en hoj som på 660:n :banana
Och då har jag ändå haft GSX-r 1000, Fireblade och R6, motard rockar :rock

Kör ju en duke o dom går o få att gå bättre än 660n om du kastar på helsystem 10000:- (måste man ju hur som helst ha) byter kam 2200:- om du gör d själv, o byter förgasarn ca 5000:-. Själv har ja bara helsystemet o ombestyckad förgasare o öppnad luft burk o den går helt ok.. På 2an flyger den upp på slangen o 3an med lite ryck sen e de bara o växla dej vidare på bakan så får du mycket skojj :yoparty

snajdarn skrev:
Kör ju en duke o dom går o få att gå bättre än 660n om du kastar på helsystem 10000:- (måste man ju hur som helst ha) byter kam 2200:- om du gör d själv, o byter förgasarn ca 5000:-. Själv har ja bara helsystemet o ombestyckad förgasare o öppnad luft burk o den går helt ok.. På 2an flyger den upp på slangen o 3an med lite ryck sen e de bara o växla dej vidare på bakan så får du mycket skojj :yoparty

Varför köpa en Duke och göra massa saker för att få den som en 660 när man kan köpa en 660 och trimma den för samma pengar? :confused:
Duken är fortfarande tung och ful och dyrare att försäkra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT