Nu börjar det likna nåt, eller vad tror ni om 'et?
Mossbergs Mekaniska har svingat sitt 5-axliga "trollspö".
Fantastiskt!!! Om den funkar lika bra som den ser ut; annu mer fantastiskt
Imponerande projekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu börjar det likna nåt, eller vad tror ni om 'et?
Mossbergs Mekaniska har svingat sitt 5-axliga "trollspö".
Men det är bara att kavla upp ärmarna! Tack som f*n, allihop!
Jag får kompensera min fattiga utdelning på Knudan med en första plats i sidvagnsracet (!) och den nya köra-fort-prylen! Det känns nästan lite overkligt att nu kunna hålla alu-klumpen i handen, efter att ha spenderat ändlösa timmar med 3D-modellen i datorn. Jag fick inte gulla så länge med den, för nu är den hos Topplocksverkstan för att få säten, styrningar och sista handen vid förbränningsrum och det lilla som fräsen inte nådde i portarna.
Den är utformad för att passa rakt på en original Husaberg-botten. Kamkedjan går upp till en mellanaxel som sitter exakt där kamaxeln normalt är monterad. Det gör att original kamkedja, kedjestyrningar och sträckare går att använda. Mellanaxeln driver sedan kamaxlarna med kuggdrev (1:1). Men det fordras nog lite engagemang (läs: vinkelslip och svets) att få in den i en motard-ram. Jag har ändå inte räknat med att någon skulle vara så tokig.
Det är en bra bit kvar till det börjar brumma, och sen ska den justeras in i bänk.Men det är bara att kavla upp ärmarna!
Det finns fler bilder på: http://jalbum.net/browse/user/album/481408/
Vilket smycke den ser ut som. Grattis till väl utfört jobb så här långt och lycka till med resten. Utan att vara sarkastisk så kan det ju inte bli sämre än i helgen?
Tackar!MYCKET snyggt!Vilket smycke den ser ut som. Grattis till väl utfört jobb så här långt och lycka till med resten. Utan att vara sarkastisk så kan det ju inte bli sämre än i helgen?
![]()
Vilken duktig förare Kjell Strömberg är!
Ett moppechassie till en stånka blir väl aningens klent?Ingen som har byggt på ett moppechassi?
tex rs 50?
Om någon har ett chassi stående så får ni gärna hojtatill.
Hej Lokander!Hitade den här tråden av en slump, och har läst varenda sida.Värkar vara en väldigt intresant tävlingsklass med mycket hemmabyggen, och sånt gillar jag
Är det nån som har använt sej av speedway/isracingmotor till en supermono?Om inte, varför?För tung/otymplig när man miklat ihop dom med lämplig växellåda?Eller får man inte köra på mettis?Annars borde det väll vara bra fjong i dom hjämfört med dom flästa andra 4-t stånkor..?
Varför tillåts inte tvåtakt?
Min 500:a behöver rastas.
Kul att se Sehlis tillbaka i sadeln. 1. De låter för dj*vligt
2. De ryker
3. De luktar illa
Vad anbelangar själva hojen är det endast tillåtet med 4-takt enligt det tekniska reglementet.
![]()
Ska satsa på ca. 6 liter då
Har som mål att den skall ha rullat ett par varv på bana före snön återkommer. Men "riktigt" klar så nästa sommar.
Slänger med en bild på hur bygget ser ut idag.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |