SupermaR6

Kort resumé av senaste tio dagarna:

11e: Lånar phasts trajja till norrköping. Väl där lyckas jag välta den på en grusparkering. Aldrig gjort det förut och nu med en lånad hoj. Kattastrof.

12e: Gör upp med killen i Helsingborg att jag kommer och tar R6an. Jag och kompisen från nkpg tar trajjan och åker ner. Efter 2.5km börjar regnet... Kommer hem strax efter ett på natten.

13e: Jag visar phast skadorna på trajjan och vi tvättar båda cyklarna noggrannt. R6an får även en undertray. Kör en sväng, första på "riktigt" och inser att jag kommer bli mycket nöjd med den.

14e: Mest jobb, lite bad, lite hoj.

15e: Jobbar förmiddagen. Servar upp husan på tio minuter. Åker till linköping. Tokregnar där men banan börjar torka fort. Vi kör torpan baklänges vilket betyder både acc och broms i samma långa vänster och under samma nerlägg, svårt. Ligger bakom Linus som helt plötsligt bromsar, typ 50m från vettig bromspunkt. Jag blir överraskad och lyckas lösa framhjulet i försök att inte köra på honom. Går omkull och kanar först en bra bit på banan och sen en bra bit till i gräset. Först gör det mest ont i sidan (är blå, gul och grön på wstor bit av låret nu) men sen gör det mer och mer ont i handen. Sitter med is på tills dax att åka hem. Väl hemma lastar vi av och sen till akuten. Får efter många om och men en gipsskena. Hemma strax efter 01:00.

16e: Tillbaka till ortopeden 11:15. Ny undersökning. Solklart båtben. Nytt gips.

17e: Kalasturnén är i stan. Börjar partaja med gamla kamrater redan tidigt.

18e: Pickisen går sönder utlånad till kamrat. Panik. Han gör en hjälteinsats och lagar direkt. Kommer till Barkarby på kvällen. Lastar av hojen hos Martin Lind (#101) för nattförvaring.

19e: Väckning 06:30. Frukost på McD. Ut till banan. Tvingas ställa upp som funktionär eftersom Järva på nåt sätt missat flaggvakter osv. Kör oljesanerinsbil med mcbudet. Linus klotar som fan. Körs till Karolinska. Han svamlar rätt mkt på kvällen när vi lämnbar honom. Morfin. Lite käk tillsammans med förare/mekaniker på hotell nära banan. Lite party i Enebyberg. Jag kör råfrän som en demon genom sthlm, håller bla på att klippa en tidningsbod med Wheeliegirl (jättesöt, jättetrevlig och härlig tjej som kör Duke, bosatt i Belgien tyvärr) bredvid mig när jag kör över en refug som jag inte sett. Skitlätt att panikratta med gipsad arm...
Partaj light hos mcbudet, därefter till sumpan på nattklubb. Kommer i säng strax före fem tror jag.

20e: Hämtar Linus på Karolinska. mcbudet kör runt honom i rullstol på sjukan. Rätt skoj; ett spärrmongo kör ett annat, önskar jag hade bilder på det... Kommer hem efter ett bensinstopp runt 17. Lastar av, åker hem och kraschar i soffan.

21a: Vaknar 11:15 efter helgens begivenheter. LF tar min kläder och imorron ska jag få nytt glasfibergips så jag kan bada lite.

Som sagt, kort resumé men det har tydligen hänt en hel del...

Last edited:
Man kan inte säga att dit liv är händelsefattigt iallafall :D
Krya på er alla gips-katter :tummenupp
Kommer ni förbi så bjuder jag på en kryapåeröl eller två :öl :öl

Kyckling skrev:

Måste man ha brutit nåt för att få komma över på en öl :confused: (eller två :öl )

Kyckling skrev:
Tyvärr, för ölens skull alltså, åker jag till västkusten imorrn med mitt nya fina lila gayglasfibergips.

Ett tillägg till storyn:

22a: Idag har jag köpt nytt skinn...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa