SuperEnduro

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har fått en galen idé. Efter att nästan kraschat in i bilar ett gäng gånger p.g.a dålig frambroms har jag fårr för mig att bygga nått värre.

Hur går man tillväga. Är kanske inte omöjligt att få en kompis att bygga om en skiva så den passar på navet och distanser till ett värre ok går nog också att fräsa fram. Och sen är det bara att fixa en något värre bromspump.

Nå hur hittar jag lämpliga objekt. Får ju inte skilja så mycket i storlek och allt. Eller kanske det räcker att byta bromspump?

Vill helt enkelt ha snuskigt bra bromsar på sunkenduron utan att bygga något dyrt motard skräp.

por favor auyda me.

Det ska inte vara något problem att bygga om.
Min 660 "enduro" :rolleyes: är oket fräst och skivan är monterat med en distans så att det ska passa med framfälgen. 320mm skivan gör sitt.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    31.8 KB · Visningar: 202
Jason skrev:
Det ska inte vara något problem att bygga om.
Min 660 "enduro" :rolleyes: är oket fräst och skivan är monterat med en distans så att det ska passa med framfälgen. 320mm skivan gör sitt.

Jasså du menar att det spelar mindre roll hur skivan och ok ser ut när man inhandlar det. Hade tänkt mig något från nån gammal sporttouring.

en kompis kanske ska handla gammelstånka i helgen så jag måste ju bygga värre än han. Tävling utan cash...

Jonte VSB R-T skrev:
Jag har fått en galen idé. Efter att nästan kraschat in i bilar ett gäng gånger p.g.a dålig frambroms har jag fårr för mig att bygga nått värre.

Hur går man tillväga. Är kanske inte omöjligt att få en kompis att bygga om en skiva så den passar på navet och distanser till ett värre ok går nog också att fräsa fram. Och sen är det bara att fixa en något värre bromspump.

Nå hur hittar jag lämpliga objekt. Får ju inte skilja så mycket i storlek och allt. Eller kanske det räcker att byta bromspump?

Vill helt enkelt ha snuskigt bra bromsar på sunkenduron utan att bygga något dyrt motard skräp.

por favor auyda me.
hehe ska du bygga om den, så du klarar av att bromsa dig omkull med den åxå :rofl Näe men ärligt det ska väl inte va några problem... kan ju lova att det blev skillnad med 320 skiva på min då kan man ju räkna ut skillnaden det skulle göra på din :yoparty hur blir det till helgen ska du va funkis eller? slå en signal innan helgen,vi åker nog tidigt på lör morgon för att hinna besikta och allt sånt. Ha det ska gå och kolla till
:rullandeu nu.....

Bara skivan går ihop med oket så ska det väll gå att bygga om så det passar med din hoj.

Hitecfrollo skrev:
hehe ska du bygga om den, så du klarar av att bromsa dig omkull med den åxå :rofl Näe men ärligt det ska väl inte va några problem... kan ju lova att det blev skillnad med 320 skiva på min då kan man ju räkna ut skillnaden det skulle göra på din :yoparty hur blir det till helgen ska du va funkis eller? slå en signal innan helgen,vi åker nog tidigt på lör morgon för att hinna besikta och allt sånt. Ha det ska gå och kolla till
:rullandeu nu.....

Vet inte hur det blir på lördag. Ska ringa mamma.

Du ska förövrigt ansvara för att den går mycket snabbare...

Nä måste minst ha två skivor för att bromsa omkull mig, och 126hk, och rullgrus, och kalla slicks, och publik, och och och och och

Jonte VSB R-T skrev:
Vet inte hur det blir på lördag. Ska ringa mamma.

Du ska förövrigt ansvara för att den går mycket snabbare...

Nä måste minst ha två skivor för att bromsa omkull mig, och 126hk, och rullgrus, och kalla slicks, och publik, och och och och och
Hehehe ok...
Rätt många (och) krävs det väl då, men du ta två tunga skivor så de håller ner framhjulet så du slipper loopa vid buss-station :lol

Tror inte hon/han behöver mer hjälp så det är ok ifall du vill va funkis :tummenupp det kan ju va bra att ha nån snabb och stark jävel i tex bergskurvan :banana

för där vet jag en som kommer ligga o sprattla.... :tummenupp

Hitecfrollo skrev:
Hehehe ok...
Rätt många (och) krävs det väl då, men du ta två tunga skivor så de håller ner framhjulet så du slipper loopa vid buss-station :lol

Tror inte hon/han behöver mer hjälp så det är ok ifall du vill va funkis :tummenupp det kan ju va bra att ha nån snabb och stark jävel i tex bergskurvan :banana

Eftersom ni, så omogna som ni är, pajade min tråd får ni fixa till TT:n i vinter.

Bara att acceptera. Ni har ju redan skämt ut mig genom att hävda att ni känner mig...

herrejisus..enda skälet till byte är väl att man bromsar så djäkla mycket att den går varm...
annars kanske annan pump o likn står på sin tur :va

ozeo skrev:
herrejisus..enda skälet till byte är väl att man bromsar så djäkla mycket att den går varm...
annars kanske annan pump o likn står på sin tur :va

Jag tycker bromsen är kass. Kanske för bromsarna på rexan är ganska bra.men jag vill kunna göra framlängesvolter vid panikbroms med tt:n. Det ska nypa hårt.

Jonte VSB R-T skrev:
Jag tycker bromsen är kass. Kanske för bromsarna på rexan är ganska bra.men jag vill kunna göra framlängesvolter vid panikbroms med tt:n. Det ska nypa hårt.
Jag har en komplett frambroms till en R6:a (ej skivor) som du kan få köpa.

Jonte VSB R-T skrev:

jag kör orginalgrejer på xr,n när jag kör motard o dom håller måttet så länge jag inte kör bana eller ska göra en sketalång stoppie..men jag har gjort 2 st 25 m på rad med den o den e inte känd för att ha bra broms...så visst över styre brorde du kunna komma..annars kanske de e cylindern eller vad de heter i bromsen som suger :va

Nått är kass i alla fall. Så klena underarmar har jag inte så jag inte orkar ta i. Blir att forska mörka december kvällar.

Jonte VSB R-T skrev:
Eftersom ni, så omogna som ni är, pajade min tråd får ni fixa till TT:n i vinter.

Bara att acceptera. Ni har ju redan skämt ut mig genom att hävda att ni känner mig...
Så länge jag lever och är hyffsat klar i norra regionerna kommer jag aldrig jag repeterar ALDRIG erkänna att jag känner dig :hihi

frollo skrev:
för där vet jag en som kommer ligga o sprattla.... :tummenupp
Hoppas du inte syftade på dig själv för nu med facit i hand så hade du fel isåfall :hihi

Hahah ja det var ju bara fel på några kurvor....weiiiii

Hitecfrollo skrev:
Så länge jag lever och är hyffsat klar i norra regionerna kommer jag aldrig jag repeterar ALDRIG erkänna att jag känner dig :hihi

Hoppas du inte syftade på dig själv för nu med facit i hand så hade du fel isåfall :hihi

Jonte VSB R-T skrev:
Sånt där hemskt skit som lyfter bakhjulet i 200km/h med två fingrar om man är oförsiktig? :tummenupp

Borde väl gå hitta nå beggat skräpok från nån större sporthoj, nissin 4kolvs eller så, sen hitta någon skiva från skrotad R1 (eftersom det finns hur många sånna som helst) och till sist bromspump från CBR (för den e kung :tungan ). Behöver inte bli alltför dyrt på en MC-skrot.

Sen äre bara göra distanser till skiten, och göra nya håål för att montera skivan.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon