Supereffektivt Myggmedel.....................

HanneZ skrev:
haha, ja o de användes väl knappast som myggsprej
Tvärtom så togs DDT fram just som insektsmedel. Användes flitigt i tropiska områden där det var ytterst effektivt och har förmodligen räddat tusentals personer från att ha dött i malaria. De långvariga effektierna drabbade främst andra djur än människor och används därför fortfarande (inofficiellt) i fattiga länder med malariaproblem trots att det i större delen av världenn har varit förbjudet i ett trettiotal år.

Last edited:
Djungelolja ORGINAL finns hemma.

Fiiiina grejer..

Anars så är det bara att ta på sig långärmat, brallor och kepa..

Jag fick hem en flaska som hette Deep Woods (Låter som nånn gammal 70-tals porrfilm). Det var fasiken det bästa jag varit med om. Endast på kläderna, men det räckte att jag körde lite på en jacka som man tar på sig när det är myggigt. Man behöver inte ens spraya hela kroppen. Räckerr med lite där det är utsatt så var man mygg/knott/flugfri

Fogel99 skrev:
Vart köper man det ?
Hehe, vaffan då... DDT var ett av 1900-talet mest omtalade miljögifter. DDT ackumuleras i fettvävnader och koncentreras utmed näringskedjorna, vilket bl.a. resulterar i att rovfåglars ägg blir så sköra att de spricker vid ruvning. Naturligtvis är det förbjudet sedan lång tid tillbaka.

Beror väl lite på hur mycket mygg det är och hur känslig du är för dom. Hur mycket du vill offra dig mao

MyggA - Funkar helt ok och luktar inte apa.
Djungelolja - Funkar väl ung lika som MyggA och luktar inte heller peck. Tyvärr finns inte orginalet kvar ...
"Rökkringlor" - Sägs vara förbjudna nu men jag är inte 100 på att det stämmer. Ska fungera riktigt bra men är giftiga både för myggen och för dig själv.
"Fimpspad" - Sägs vara det bästa men jag har aldrig provat ... blanda fimpar med vatten. Låt dra. Smörj sedan på dig av sörjan ... men om man ska klara av detta ska man nog vara ganska tolerant. Håller myggen borta. Även alla andra för den delen ... haha !

Spana in på http://www.fiskesnack.com när det gäller fiske

Som myggornas favoritmat nr 1, i alla fall känns det så. Har jag kommit fram till följande, luktar inte myggmedlet mer eller mindre konstigt kan man lika gärna vara utan. :fakta
Medel som knappt luktar något eller i alla fall inte skunk måste vara för några Stockholmsmyggor för här i norrland fungerar det då inte.
Tyvärr har ju det mesta BRA myggmedel förbjudits men än kan det finnas någon handlare som har något riktigt vasst.
Fanns tidigare en liten burk, såg ut ungefär som skokräm och luktade ungefär som tjära. Smorde man in sig i det behövde inte kompisar inom 10 meter ha något myggmedel på sig. Ett annat är en liten sprayburk med grön vätska, på burken står det att den skyddar mot mygg, hästfluggor m.m m.m undra om den inte skyddar mot småfåglar också... Fungerade kanon, tyvärr togs detta medel bort lika fort som det kom, tur man hann köpa på sig några flaskor. :tummenupp

Mygg -A på apoteket funkar skitbra om du inte är
på en myr i kiruna fjällen , där funkar bara dunken :)

UrbanTiger skrev:
Valfett funkar :tummenupp

Annars är det Djungelolja som gäller, tyvätt tillverkas inte den gamla hederliga sorten längre :(

Den gamla djungeloljan finns fortfarande i Norge, jag brukar köpa på mig
när jag är där och fiskar varje sommar.

Och ja valfett funkar :tummenupp

Finns enligt mig bara ett.. om man absolut behöver nått.. Wilmas Vildmarksolja.. tillverkas i Vilhelmina o e en blandning av beckolja o djungelolja!

Finns i "fast form" samt flytande,, ja har den fasta.. ta väldans lite, smörj inte in hela fejan med det.. o absolut inte i starkt solsken,,,

Myggmedel används endast vid tillfällen som när polarn hade 102 st myggbett bara på en av händerna... :3freak

lycka till...

om ni ska åka till finland någon gång leta efter OFF (ohvi) detta biter riktigt bra på myggen. bör tilläggas att det är säljförbud på den i sverige pga bekämpningsklass 3 eller liknande :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT