Superduke

Blom83

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
R1 -98
vad kostar de att ha/äga en superduke?
Vet att försäkringen skiljer från person till person.
men hur är de med service intervaller m.m.

Har för sökt hitta andra avgassystem men ej funnit.
Vad kostar tex akrapovic till en superduke, hur mycket kostar mappningen?

Kända fel?

Ska kanske kolla på en 06:a så gärna lite extra infom om den.

Tack på förhand.

Blom83 skrev:
2657645 vad kostar de att ha/äga en superduke?

Kända fel?

Tack på förhand.

Kolla in denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120300&highlight=superduke

Finns lite info för dig.

Blom83 skrev:
2657645 vad kostar de att ha/äga en superduke?

Kända fel?

Tack på förhand.

Akrapovic säljs genom KTM-återförsäljare i KTM:s originaltillbehörsprogram. Finns två varianter av Akrapovic slip-on har jag för mig, vanliga i titan och hexagonala i titan/kolfiber, samt helsystem med hexagonala slutburkar och grenrör i rostfritt eller titan. Mappningen är gratis om den köps av en KTM-återförsäljare men det krävs en speciell programvara för att kunna mappa om hojen så det måste göras hos återförsäljaren. Mappningen är en generell mapp och det är alltså inte en mappning med hjälp av bänkning av din hoj. Ett vanligt slip-on helt i titan kostar väl cirkus 10 000:-, det hexagonala vet jag inte. Helsystemet med hexagonala slutburkar kostar mellan 15 - 20 000:- har jag för mig, beror lite på vilket grenrör du väljer.

Vad jag vet så har även Leo Vince och Sebring slip-ons till hojen, finns även fler märken men jag kommer inte på de på rak arm.

Beroende på vart du bor så har Bilsport&MC en helt OK försäkring för SuperDuke. Många försäkringsbolag har samma premie på SD som på vilken sporthoj som helst, det vill säga hög!

Last edited:
DR-Zätare skrev:
2657920 ...Mappningen är gratis om den köps av en KTM-återförsäljare men det krävs en speciell programvara för att kunna mappa om hojen så det måste göras hos återförsäljaren. Mappningen är en generell mapp och det är alltså inte en mappning med hjälp av bänkning av din hoj...

En ypperlig anledning till att köpa ett annat märke än KTM... :gnissla

KTM blir mindre och mindre intressanta att köpa IMHO.
:huvet

PutteLiten skrev:
2658233 En ypperlig anledning till att köpa ett annat märke än KTM... :gnissla

KTM blir mindre och mindre intressanta att köpa IMHO.
:huvet

Mappa om hojen gör du ju bara en eller ett par gånger. Jag har hellre en hoj som är rolig att köra än en som är lätt att mappa om. Det brukar inte vara några problem att få hojen mappad även om du köper grejerna någon annanstans men det är ju upp till varje handlare att avgöra och kanske får du betala en liten slant för nöjet då.

DR-Zätare skrev:
2657920 Akrapovic säljs genom KTM-återförsäljare i KTM:s originaltillbehörsprogram. Finns två varianter av Akrapovic slip-on har jag för mig, vanliga i titan och hexagonala i titan/kolfiber, samt helsystem med hexagonala slutburkar och grenrör i rostfritt eller titan. Mappningen är gratis om den köps av en KTM-återförsäljare men det krävs en speciell programvara för att kunna mappa om hojen så det måste göras hos återförsäljaren. Mappningen är en generell mapp och det är alltså inte en mappning med hjälp av bänkning av din hoj. Ett vanligt slip-on helt i titan kostar väl cirkus 10 000:-, det hexagonala vet jag inte. Helsystemet med hexagonala slutburkar kostar mellan 15 - 20 000:- har jag för mig, beror lite på vilket grenrör du väljer.

Vad jag vet så har även Leo Vince och Sebring slip-ons till hojen, finns även fler märken men jag kommer inte på de på rak arm.

Beroende på vart du bor så har Bilsport&MC en helt OK försäkring för SuperDuke. Många försäkringsbolag har samma premie på SD som på vilken sporthoj som helst, det vill säga hög!

Hexagonalburkarna kostar 14 lök & helsystemet 23.... Smakar de så kostar de!

DR-Zätare skrev:
2658340 Mappa om hojen gör du ju bara en eller ett par gånger. Jag har hellre en hoj som är rolig att köra än en som är lätt att mappa om. Det brukar inte vara några problem att få hojen mappad även om du köper grejerna någon annanstans men det är ju upp till varje handlare att avgöra och kanske får du betala en liten slant för nöjet då.

Jag föredrar att ha möjligheter att fixa detta själv.
Och, "ett par gånger"... hmm, vet inte det. Är man nöjd med "det blir nog bra det här" så visst. Det är ju inte precis så att handladen bryr sig om din hoj speciellt mycket, och absolut inte om du inte har köpt grejerna där.

Och observera att det är en generell map, inte anpassad till din hoj.

Det finns många hojar som är "kul att köra" så varför uppmuntra fabriker som aktivt försöker binda dig till att bara använda deras fabriksålda enheter?
Fast, det kommer kanske så småning "pirat grejer" som kan mickla med detta också. Tills dess kör jag något annat ;)

:hej

Back