Superduke-tråden

god kväll

Jag har hittat en KTM som jag är spekulat på
Gått 1600mil
Pris 140,
2019
Är det rimligt pris?

Även sett att det verkar finnas like olika varianter av superduke
Superduke R
Superduke EVO
Vad är skillnaden?
Jag har haft en i ett snedsteg i mitt liv, helskön motorkaraktär.
Motorrad körde den som ett 5000-milstest, motorn var som ny.
Så….köp!!!!
Man får ändå en upplevelse med sig som är svår att sätta en peng på.
 
Laddproblem!
Har fått ett knasigt problem med min -09:a.
Hon slutar att ladda intermittent. När jag kört nån timme, så börjar batterilampan lysa. Alltså ingen laddning, under 10V i systemet. Mäter jag direkt över batteriet på normalvarv, alltså inte tomgång, så laddar den uppåt 14V. Men nu till det riktigt märkliga. Tog en sväng idag. Efter 40 min ungefär, så fick jag ladd-lampan i nyllet. Jaha tänkte jag, då vänder jag väl hemåt igen. Hon går ju fint så länge motorn går, men har ju inte ork att dra runt starten om jag stannar. Nästan hemma igen, så fick jag göra en ganska våldsam inbromsning, när en bil bytte fil lite tokigt i en rondell. I Samband med det slocknade laddlampan och allt verkar vara frid och fröjd igen. Så det blev en liten längre sväng hemåt, helt utan problem. Väl hemma igen och avstängd, så mätte jag batterispänningen. 13,4V ungefär. Känns ju rent spontant som glappkontakt nånstans, men i vilken ände borde jag börja felsökningen?
Bytte batteri när problemen började (Lithium). Så det kan jag ju utesluta.
Någon som varit med om något liknande?
 
Min sm 990 tappade laddningen lite då o då så jag bytte voltregulator till en beg från Ebay. Man kollar såklart först att de inte är glapp i någon av de stora kablarna på batteri och jordpunkter. De är mer troligt voltregulatorn är väck än statorlindningar men orkar du mäta upp volten innan voltreg så går de nog hitta värden på det och de är isåfall AC ström före voltregulatorn. Där brukar de va hög ac spänning typ 30-60v kan de va obs inte kollat!
 
Jag tror det är 8 år sedan jag sålde min SD 990, aka wheelie-machine, har saknat den sedan dess och planerar på att göra en comeback på hoj till våren.
Jag har inte kört hoj sedan dess men kikar såklart på en SD..
tänkte mig beggat, 2022 1290 -R, hört att el-fjädringen på EVO racklar så tänkte undvika det.
Nått annat man bör kika extra nog på? Eller bör jag kika på någon annan årsmodell?
 
Nu har KTM informerat om en kommande 1390 SD GT.
Så nu blir det att byta den 10 år gamla trotjänaren i vår.
Jag villhöver en 1390 GT. 🤩
 
Nu har KTM informerat om en kommande 1390 SD GT.
Så nu blir det att byta den 10 år gamla trotjänaren i vår.
Jag villhöver en 1390 GT. 🤩
Jag hoppas fortfarande att de ska släppa en 1290 SMR, men det blir nog aldrig mer än en önskedröm.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top