Superduke-tråden

Fan vad segt. Hoppas det löser sig smidigt.
Känns ju som att det är precis därför man har säkringar på grejerna, men det kanske inte lirat fullt ut då?

Tyvärr stärker dina problem min tes om att KTM besitter helt bedrövlig kvalitet. Trodde jag inte alls när jag fick in i det här... :/

- - - Updated - - -

Gick in. Inte fick in...

Har bara sysslat med KTM senaste 8åren som gått, 660, 950 och denna, har haft problem med förgasare på samtliga (nu har jag äntligen insprut tänkte jag), och växellåda (dock delaktig själv pga bakhjulsåkande). Men det verkar ju som att man har lite väl mycket otur helt klart.

Vet inte hur mycket powercommandern har bidragit heller till det, killen på verkstaden sa att om det hade vart en auktoriserad KTM-verkstad så hade det kunnat bli snack (vet inte om vad eftersom det inte skulle vart någon garanti därifrån ändå). Oavsett bör det ha varit bra skadat vid köpet redan, även om symptomen inte uppstod förrän man kommer upp på uppfarten hem. Hoppas man hinner få tillbaks den innan värmen kommer i alla fall :brinnerup
 
Känns ju som att det är precis därför man har säkringar på grejerna, men det kanske inte lirat fullt ut då?

Om det bara är lite sådär lämpligt mycket kortslutning så löser aldrig säkringen. Utan då blir det sakta men säkert varmare.
Vid stum kortslutning ska särkingen lösa. Men är det bara lite "läckage" är det inte alls säkert.

Därav det trevliga med att ha en jordfelsbrytare hemma i huset. (Som alltså känner av om det är lite ström som smyger iväg någon annanstans än att komma raka vägen tillbaka)
Risken för brand p.g.a el minimeras betydligt då. =)
 
NU har jag äntligen fått hela min kabelsats för att mecka TuneECU.

Frågan är hur brötigt det är? Några tips&tricks på vad man absolut inte ska göra/ska göra?
 
NU har jag äntligen fått hela min kabelsats för att mecka TuneECU.

Frågan är hur brötigt det är? Några tips&tricks på vad man absolut inte ska göra/ska göra?
Det är inte så farligt svårt faktiskt.

Det viktigaste skulle jag säga är att spara originalmappen!
Alltså börja ladda ned den från hojen och spara på ett bra ställe. Tråkigt om man inte får ordning på någon annan mapp och sen inte har någon original kvar...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Det är inte så farligt svårt faktiskt.

Det viktigaste skulle jag säga är att spara originalmappen!
Alltså börja ladda ned den från hojen och spara på ett bra ställe. Tråkigt om man inte får ordning på någon annan mapp och sen inte har någon original kvar...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Bra där! Ska väl kanske börja med att ladda ner programmet först. :)
 
Japp sen är det bara läsa på. Börjar man med färdiga lovordade/välkända mappar och tar det steg för steg lugnt å fint ska det mkt till för att misslyckas.
Själv har ju inte vågat peta något själv i mapparna utan litar på den som gjort dom. Funkat så bra på min så. :-)
Men finna dom här på forumet som petat lite själva.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Nu har varvräknaren fått sig ett jävla frispel också. Hänger och dinglar, och vaknar till ibland, men mestadels bakisskakig och allmänt röten.

Magisk kvalitet på grejerna ändå.

Någon som haft liknande bekymmer?

Den andra instrumenteringen funkar (peppar peppar) fortfarande, såsom hastighet, indikationslampor, osv.
 
Har bromsskivor och belägg över sen såld hojj.

Newfren skivor fram, 100mil har dom gått.
Sprillans nya belägg newfren s4r sintrade.

Någon som är sugen?
 
Tycker att många klagar på dålig kvalité på Superduken. Jag köpte en ny 07 som jag körde jag körde 1700 mil med på drygt 4 år. Enda felet jag hade var att ett par bultar till bakdrevet ville lossna. Annars inga fel alls och den kördes som en SuperDuke ska göras :).
Där emot hat jag haft 1-cylindriga som bara bråkade. Varav 2 motorras på 690 vid 280mil och nr2 100 mil senare...
 
Hallå!
Min duke har vart på verkstad i 1.5 månad nu.. helt stört, enbart pga att en kabel var skadad till startreläet nere vid batteriet. Tjaffs om att byta hela kabelstammen och vilka som skulle stå för kostnad osv, men nu är startreläet bytt istället för hela kabelstammen, men nu vill den inte starta.. Killen på verkstaden vet ej varför, och jag vet ej varför. Någon som har NÅGOT tips alls vad det kan vara?? säkringarna var hela.

Edit: Jag frågade om han försökt starta den då stödet var nere, vilket det hade vart. Funkade då det var uppe.. Hade för mig att det bara brukar vara då man trycker i 1an annars? Aja, håller tummarna.
 
Last edited:
Nu är Duken borta, och jag har blivit en smutsig Yamaha-ägare. Det fick bli en MT-09 årsm. 2017. :rodnar
 
Hallå! Tänkte höra lite med er Superduke gurus om det är någon som vet vilken Map jag ska ha till Tune Ecu?
Jag har följande mods:
Akra slipon
Motohooligan Box
sas borttagen

Finns ju en uppsjö med mappar men fattar inte vilken "Akra" mappen är :confused:
Tack på förhand:)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top