Superduke-tråden

Växellänkaget har jag aldrig hört nåt om. Man slavcylindern är vanligt att den börjar läcka. Kolla på vänster sida av motorn där den sitter och se om det fuktar. Köpte en oberon till min och bytte och luftade på 30 min typ. Men låter kanske som om det är nåt annat som är knas :-(
 
Man kanske måste vänja sig vid twinnen. Kompisen min kan inte köra min sd alls typ. Medans jag tycker hans fyra är tamare än en död gråsugga.
Jag har orginal drevning på min och den går ju upp på 1an bara jag vrider till på gasen oavsett varvtal. Jag kan knappt wheela alls men får utt den på 2an med bara gas också i typ 80 blås med hjälp av att jag slår av gasen och sen vrider fullt. Blir jag duktigare så känns det som om jag skulle klara det på 3an också. Funderar på att dreva upp den i bak iaf för atr få lite mera action :-)

Dom där jävla insugstrattarna! Vad heter dom på lelles? Fanns KN filter där åxå så det ligger i varukorgen, men när jag söker på insugstrattar så får jag bara upp universal förgasartrattar med nät. Velocity stacks ger inte heller något. Hjäääälp!
 
Tusen tack. Nu är allt beställt. :)

:banana

Kul med någon annan som också kör gammel-Superduken (05-06).
Fanns K&N filtret hos Lelles? Jag letade som tusiken när jag skulle ha ett, men hittade det i alla fall hos en gammal bekant på http://www.saarelainorr.se för en billig peng.

Du kommer att bli nöjd med det du kittar. Den går mjukt som ett lamm med SAS borta (och jag tog även sekundärspjällen när man var där och petade). Jag tror du också ska eliminera lambdasonderna för att få full utväxlig av bortplockandet av SAS, men du kan prova med dom kvar först och säga hur det gick. Och K&N filtret med RC8 trattarna funkar bra. Man får lite märkligt insugsljud, men det kan man leva med. Kan vara för att RC8 trattarna egentligen är lite för korta för K&N filtret så man får en kant som man egentligen inte ville ha.
 
Någon mer som har oljeläckage vid kopplingen på sin SuperDuke?
Ingen stor grej men det fuktar igenom lite olja, misstänker packbox vid kopplingsstången.
Det är inte slavcylindern, den är bytt mot en Oberon och det är motorolja som läcker.

Tips någon?
 
Kul med någon annan som också kör gammel-Superduken (05-06).
Fanns K&N filtret hos Lelles? Jag letade som tusiken när jag skulle ha ett, men hittade det i alla fall hos en gammal bekant på http://www.saarelainorr.se för en billig peng.

Du kommer att bli nöjd med det du kittar. Den går mjukt som ett lamm med SAS borta (och jag tog även sekundärspjällen när man var där och petade). Jag tror du också ska eliminera lambdasonderna för att få full utväxlig av bortplockandet av SAS, men du kan prova med dom kvar först och säga hur det gick. Och K&N filtret med RC8 trattarna funkar bra. Man får lite märkligt insugsljud, men det kan man leva med. Kan vara för att RC8 trattarna egentligen är lite för korta för K&N filtret så man får en kant som man egentligen inte ville ha.

Japp det fanns på Lelles. 112:- dyrare än via din länk dock. :)

Ja, egentligen hade jag tänkt köpa en nyare RC8, men det blev för många stora poster att hysta pengar på den här sommaren. Tyckte den här bågen verkade erbjuda mycket skoj för lite pengar.
Din hoj ser ju jävulskt ball ut!

Jag längtar som satan efter GPR-piporna. Dom har inte skickat dom än. :gnissla

Sitter och funderar på om jag ska ta och beställa en styrdämpare.
Tanken är ju att den ska gå fler mil på ett hjul än 2, och vobbel är ju inte roligt.
Dock är jag redan uppe i nästan 10k på tillbehör till billiga cykeln, och det är ju pengar man inte får igen. Så jag vettefan. :huvet

Den här var ju enkel, och man ser tydligt hur den ska monteras.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...akeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en
Typ 3700:-

Sen finns ju denna. Men verkar dock inte få se alla delar på bild, eller veta om man måste göra ytterligare moddar för att den ska passa.
http://www.ebay.com/itm/Leo-Vince-G...Parts_Accessories&hash=item2c855a24c3&vxp=mtr
Strax under 3400:- + moms/tull.

Någon som kört med den andra modellen, och kan visa bilder på montaget?
Jag tycker den ser rätt frän ut. :)
 
Last edited:
Vilken fantastiskt härlig powerwheelie jag laddade på med imorse..
Tog en liten omväg till jobbet, och upp över ett krön med ganska skönt gaspådrag på tvåan..

Mjukt och fantastiskt härligt! Skön start på dagen :yoparty
 
Jag vet inte riktigt vart jag fick det ifrån, men jag trodde org drevning var 17/40(på 05).
Nu vet jag att org drevning var 17/38. Med mina drev jag beställt 16/42, så blir kedjan för kort. :gnissla

Kanske kan jag få det att lira om jag skaffar fram lite übertunna mothållsskruvar till kedjejusteringen, men det känns mer rimligt att beställa en kedja som är 2 länkar längre.

Så, nu fick jag gnälla av mig lite. :huvet

Någon som säljer R varianten som det går att skjutsa på?

Om jag förstått rätt så har ingen R pass-sadel och skjutspinnar org.
Däremot så tror jag inte det är speciellt svårt att få byta bakdel med någon som har en vanlig 990, om man har en R.

Reserverar mig helt här för att sprida misinformation.
 
Last edited:
Jag vet inte riktigt vart jag fick det ifrån, men jag trodde org drevning var 17/40(på 05).
Nu vet jag att org drevning var 17/38. Med mina drev jag beställt 16/42, så blir kedjan för kort. :gnissla

Kanske kan jag få det att lira om jag skaffar fram lite übertunna mothållsskruvar till kedjejusteringen, men det känns mer rimligt att beställa en kedja som är 2 länkar längre.

Så, nu fick jag gnälla av mig lite. :huvet



Om jag förstått rätt så har ingen R pass-sadel och skjutspinnar org.
Däremot så tror jag inte det är speciellt svårt att få byta bakdel med någon som har en vanlig 990, om man har en R.

Reserverar mig helt här för att sprida misinformation.

För kort även om du vänder på klossarna för justeringen?
 
Nån som är intresserad av ett baklyse till superduke? Köpt fel skulle ju ha till en R.

Det är ett baklyse med intergrerade blinkers i klar glas. Helt nytt
 
Klarade av att få dit dreven tack vare FOxx(:tummenupp), sen bar det av på lite minisemester och kom hem igår kväll.

Så nu på förmiddagen började jag pilla bort SAS.
Efter många könsord och mycket svordomar så resorterade jag till skrämselteknik.
Jag anstormade hertigen med gummiklubban i högsta hugg och vilt sinne, för att stanna i sista sekund.
Jag tror det hjälpte, för endast ett fåtal könsord senare var brickorna på plats. :)

Nu har jag varvat ner med några(ja ok, en hel del) öl, och är snart redo att ge mig på filter och trattar.

Mina GPR-burkar ligger i Köpenhamn, och har jag tur så har jag dom imorgon!

God kväll. :yoparty
 
Last edited:
Klarade av att få dit dreven tack vare FOxx(:tummenupp), sen bar det av på lite minisemester och kom hem igår kväll.

Så nu på förmiddagen började jag pilla bort SAS.
Efter många könsord och mycket svordomar så resorterade jag till skrämselteknik.
Jag anstormade hertigen med gummiklubban i högsta hugg och vilt sinne, för att stanna i sista sekund.
Jag tror det hjälpte, för endast ett fåtal könsord senare var brickorna på plats. :)

Nu har jag varvat ner med några(ja ok, en hel del) öl, och är snart redo att ge mig på filter och trattar.

Mina GPR-burkar ligger i Köpenhamn, och har jag tur så har jag dom imorgon!

God kväll. :yoparty

Gissar att det var den högra/främre brickan som jävlades med dig?:hihi
Gjorde samma operation på min hoj för en månad sedan så jag vet hur enkelt det är att komma åt.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top