Superduke-tråden

var ute på en 6 mils runda idag. Sista 2 milen när jag var på väg hem började FI lampan blinka ibland och både varvräknare och hastighetsmätare levde sitt eget lilla liv. låg jag i 70 visade den allt från 70 till 299km/h. När jag kom hem fick den vila lite men vid en senare test runda hände det igen, till och från. Nån som har några ideer?
I övrigt går den som den ska
 
var ute på en 6 mils runda idag. Sista 2 milen när jag var på väg hem började FI lampan blinka ibland och både varvräknare och hastighetsmätare levde sitt eget lilla liv. låg jag i 70 visade den allt från 70 till 299km/h. När jag kom hem fick den vila lite men vid en senare test runda hände det igen, till och från. Nån som har några ideer?
I övrigt går den som den ska

Mät spänningen på batteriet, verkar som att det kan ge en mängd fel även under körning..
 
Är det nytt så ska det nog inte vara något problem. Jag har bara läst mig till att om batteriet är slött så kan det påverka hojen även när den är igång. Vet inte varför, men det kanske någon annan kan förklara?

Känns ju strömrelaterat i alla fall..
 
var ute på en 6 mils runda idag. Sista 2 milen när jag var på väg hem började FI lampan blinka ibland och både varvräknare och hastighetsmätare levde sitt eget lilla liv. låg jag i 70 visade den allt från 70 till 299km/h. När jag kom hem fick den vila lite men vid en senare test runda hände det igen, till och från. Nån som har några ideer?
I övrigt går den som den ska
Försök kolla hur FI-lampan blinkar.. hur många snabba vs. långsamma.
http://i800.photobucket.com/albums/yy282/jmann_au/blink1.jpg
http://i800.photobucket.com/albums/yy282/jmann_au/blink2.jpg
 
Svår fråga (som jag kommer kunna svara på själv i framtiden)

Vad borde en Superduke -07 med följande leverera på bakhjulet?

Akrapovic slip-on
Akra-mapp
BMC-filter
Trattar från RC8
SAS bortplockad
Övre spjäll bortplockat

Min 06:a med exakt samma spec gav 113hk på slangen :banana
 

Tackar
Var ute och körde nyss. Efter ca bara 2 km börja lampan blinka. När den hade blinkat så misstände den en gång. Men helt omöjligt att se hur den blinkar, vad som är korta och långa blink, när har han slutat blinka och när börjar han om. Kan jag inte framkalla dessa blink med bara tändingen på? Googlade lite innan och hittade något om nått diagnosverktyg för att läsa av felkoder. Hatar maktlösheten när dessa förbannade lampor tänds både på bilar och hojar. Måste lösa det, besiktning om en vecka.
 
Beställde ett set med Snakeskin idag, hoppas på leverans innan helgen :-)

Dessutom ska jag hämta ut lite småprylar nu som, i mitt tycke, höjer utseendet - återkommer med resultat!
 
Tackar
Var ute och körde nyss. Efter ca bara 2 km börja lampan blinka. När den hade blinkat så misstände den en gång. Men helt omöjligt att se hur den blinkar, vad som är korta och långa blink, när har han slutat blinka och när börjar han om. Kan jag inte framkalla dessa blink med bara tändingen på? Googlade lite innan och hittade något om nått diagnosverktyg för att läsa av felkoder. Hatar maktlösheten när dessa förbannade lampor tänds både på bilar och hojar. Måste lösa det, besiktning om en vecka.

Du har ingen kabel så du kan läsa av felkoder i tuneecu? Vart bor du, du kan få låna min om du är i närheten av Sundsvall.
 
http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=46 Misstänker att det är denna jag ska ha?

Funderar på om det är nått glapp i elektroniken nånstans eftersom när FI-lampan börjar blinka så ballar hastighetsmätare och varvräknare ur fullständigt. Lackade om lyskåpan nu i vintras kanske nått glapp där? och så byte jag startmekanismen förra veckan och då hade jag bort kåpan på vänstersidan på motorn och där går ner nån kabel i den. Bytt batteriet för inte så länge sedan. Retar mig att det bara är ibland
 
http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=46 Misstänker att det är denna jag ska ha?

Funderar på om det är nått glapp i elektroniken nånstans eftersom när FI-lampan börjar blinka så ballar hastighetsmätare och varvräknare ur fullständigt. Lackade om lyskåpan nu i vintras kanske nått glapp där? och så byte jag startmekanismen förra veckan och då hade jag bort kåpan på vänstersidan på motorn och där går ner nån kabel i den. Bytt batteriet för inte så länge sedan. Retar mig att det bara är ibland

Japp det är den kabeln.

Det är jobbigt med skumma elfel. Händer det bara då du kör eller även om du låter hojen stå på tomgång/varvar upp?

Jag kan noll om el, så jag kan inte hjälpa dig där med felsökning.
 
Japp det är den kabeln.

Det är jobbigt med skumma elfel. Händer det bara då du kör eller även om du låter hojen stå på tomgång/varvar upp?

Jag kan noll om el, så jag kan inte hjälpa dig där med felsökning.

Felet har hitills bara hänt under körning. Tackar alla för hjälpen so far. Tar emot alla tips. Ska beställa kabel på engång och hoppas jag hinner få den snabbt som rackarns
 
Du!

Kolla så att kablarna till batteriet sitter som dom ska! Min förra hoj gjorde ungefär som din och få var pluspolen lös.

Långskott, men kom på det ikväll när jag pysslade om hertigen :-)
 
image.jpg
image.jpg

Bland annat dessa åkte på ikväll :-)
Börjar bli riktigt trevligt stuk på den nu!
Hoppas på att få Snakeskin imorgon.
 
Du!

Kolla så att kablarna till batteriet sitter som dom ska! Min förra hoj gjorde ungefär som din och få var pluspolen lös.

Långskott, men kom på det ikväll när jag pysslade om hertigen :-)

DU!!!

Jag har kollat så kablarna på batteriet sitter som dom ska. Det gör dom inte! Vet du vad? det var plus polen som satt riktigt löst:rock Skulle nämligen starta hojen och då var den sten död. Puttade till på batteri kåpan och så fanns det ström igen. Inte provkört ännu men det måste ju varit detta som är problemet. Förmodligen vibrerat upp.

Ett långskott som tog rakt upp i krysset:Bugar

Nu blir det fortsätta att övningsköra. Riskutbildningarna på Onsdag och uppskrivning nästa Måndag=)
Tusen tack grabbar
 
DU!!!

Jag har kollat så kablarna på batteriet sitter som dom ska. Det gör dom inte! Vet du vad? det var plus polen som satt riktigt löst:rock Skulle nämligen starta hojen och då var den sten död. Puttade till på batteri kåpan och så fanns det ström igen. Inte provkört ännu men det måste ju varit detta som är problemet. Förmodligen vibrerat upp.

Ett långskott som tog rakt upp i krysset:Bugar

Nu blir det fortsätta att övningsköra. Riskutbildningarna på Onsdag och uppskrivning nästa Måndag=)
Tusen tack grabbar

Garanterat det som var felet :-)
Härligt, lycka till nu och kör så det ryker!
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top