Superduke-tråden

Tjena folket.

Tänkte höra mig för lite med er innan jag gör något drastiskt.
Har varit i köpestankar för en SD R ett tag nu och fick syn på denna på blocket igår:
http://www.blocket.se/landskrona/Ktm_Superduke_46175047.htm?ca=23_7&w=3

Vad säger ni generellt om prissättningen för en 2007, låter detta pris vettigt?
Vet om att 07an R har motorn som vanliga SDn har, dock bryr jag mig nog inte så mycket om just det, utan är mer osäker på hur dom tidigare modellerna är jämfört med 2012 och upp.

Tråkiga är väl att det är singel sadel.. Men o andra sidan, skulle det inte bli denna så lutar det åt en helt ny 2012 SDR.. Hur lyder folkets tankar:)?

Har du råd att köpa en 12:a och ändå har pengar kvar att lägga på allt godis man SKA ha till den så kör hårt! Annars hade jag kört på -07 och smackat på massa godis på den. Tycker den är grymt snygg med kombon orange ram och svarta kåpor. I stort är det ju samma hoj förutom sadeln, har inte hänt så mycket sen -07. R elvorna är ju det annars bästa valet motormässigt men de verkar du ju ha koll på. Generellt så kan det inte bli så fel bara det står Superduke på den:rock
 
Tjena alla här. Igår köpte jag en flång ny SDR-12 från Din MC i Sollentuna för 99900 kr. Kommer att bli en rolig sommar.
 
Stort grattis. Du har precis köpt en maskin som har själ och karaktär. Den lever och vill massor, den är brutal, den går inte att krypköra för då bara frustar, fnyser och skakar den. Nä hela paketet är som gjort för endast en sak. Att köras aktivt.

Så ut och jaga sporthojsskalper på bana.

Jo, den kanske inte är bränslesnål och den käkar bakdäck till frukost.

Hat så kul och lycka till. Hoppas du trivs med SDRen.
 
Last edited:
Stort grattis. Du har precis köpt en maskin som har själ och karaktär. Den lever och vill massor, den är brutal, den går inte att krypköra för då bara frustar, fnyser och skakar den. Nä hela paketet är som gjort för endast en sak. Att köras aktivt.

Så ut och jaga sporthojsskalper på bana.

Jo, den kanske inte är bränslesnål och den käkar bakdäck till frukost.

Hat så kul och lycka till. Hoppas du trivs med SDRen.

Jag byter från en Kawasaki ER6 till en riktig körmaskin :D
Jo nog kommer den att köras aktivt, det brukar mina hojar få erfara :yoparty

Härligt med fett med vrid iaf
 
Tack Rasor! Hör av mig när det är dags! Haha Java - tänkte precis på den tråden. För jag antar du menar Norrland - Skåne där hojen sedan såldes och det blev ett djevla liv? :)
 
Någon som vet vad 50ft 32 och dat 10.1 betyder på displayen? Hertigen startar inte :( ett klick i startmotorn sen kommer detta upp på displayen.

Ställde in hela hojen i värme och satte batteriet på laddning igen för att se om det hjälper.

Dat 10.1=fel på batteri, regulator eller likriktare.
 
Last edited:
Någon som vet vad 50ft 32 och dat 10.1 betyder på displayen? Hertigen startar inte :( ett klick i startmotorn sen kommer detta upp på displayen.

Ställde in hela hojen i värme och satte batteriet på laddning igen för att se om det hjälper.

Dat 10.1=fel på batteri, regulator eller likriktare.

Som du själv skrev, it's the battery. Trust me on this one :huvet
 
Som du själv skrev, it's the battery. Trust me on this one :huvet

Skönt att höra =) Den har stått i ett kallgarage hela vintern så jag började bli orolig att något hade frusit sönder. Batteriet har dock stått i värme och laddats varannan månad.. Nåja, nu ska jag ner och se om han vill frusta igång!

Edit: Nu så! Startade utan problem.

Ingen som vet vad 50ft 32 betyder i displayen?
 
Last edited:
Kollar man i KTM manualer på nätet där framgår skillnaden på ex 2011 där står både sd och sdr.
Jämför sedan med sdr 2013 och där ser man att det är olika dämpare och en annan styrvinkel 67,3 istället för 66,1

Sorry my bad! Det är motorn som är från den vanliga SD´n.
Inte 130hk motorn som sitter i de ädre R-modellerna
 
-12/13 R-modellen har väl den riktiga R-modellens fjädring jämfört mot vanliga sdn?
 
Kollar man i KTM manualer på nätet där framgår skillnaden på ex 2011 där står både sd och sdr.
Jämför sedan med sdr 2013 och där ser man att det är olika dämpare och en annan styrvinkel 67,3 istället för 66,1

Har du någon vidare aning om hur pass stor skillnaden är jämfört med en 07a och en -11? Förutom just storleken på motorn (menar R modellen nu).
 
HJÄLP - Fan, då fick jag problem med batteriet igen.

Kort, igår körde jag en vända - efter att ha bytt till ett helt nytt batteri - och efter cirka 30-45 minuter laddades batteriet helt ur och cykeln dog. Jag fick, under 2,5 h, putta hem cykeln. Den har stått på laddning hela natten och nu när jag skulle ut och köra visade laddaren att den underhållsladdade, och pigtailen var på grön. Efter 5 minuters körning blev pigtailen röd och batterilampan tändes.

Vad i helvete är problemet? Cykeln är ju typ ny. Blir tokig på detta skit.

EDIT: Så här står det i servicehandboken s. 13:
The red warning lamp will light up if the voltage in the on-board electrics drops below 10 volts. Kör till närmaste KTM shop och få skiten undersökt.
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top