Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har en Rizoma kopplingskåpa som jag säljer billigt.
Kåpan är i nyskick.
820.jpg

500 kr
Skickas ej, måste hämtas i Stockholm.
0702 - 028 023
 
Last edited:

spambot

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Hemma
Hoj
SD 990 -08
Någon som vet vart man finner en wp styrdämpare som billigast? Eller om det finns andra dämpare som är lika bra?
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Som avdankad racingförare har jag börjat spana lite på en bushoj.

Eftersom jag skriver här förstår ni kanske att jag fastnat för Superduke R. Men har lite frågor.

Vad är att föredra en Superduke R från 2010-2011 eller den nya 2012-2013. Märks det någon större skillnad?? ska ha det som bus hoj och kanske lite bana.

Behöver man comander om man sätter på blås???
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Som avdankad racingförare har jag börjat spana lite på en bushoj.

Eftersom jag skriver här förstår ni kanske att jag fastnat för Superduke R. Men har lite frågor.

Vad är att föredra en Superduke R från 2010-2011 eller den nya 2012-2013. Märks det någon större skillnad?? ska ha det som bus hoj och kanske lite bana.

Behöver man comander om man sätter på blås???
Låter som en bra plan!

10-11 har lite mer mos i motorn.. sjukt obekväm sadel vid touring men kalajs på bana å aktivkörning.
12-13 har långsadel med skjutsmöjligheter

går att mappa om ecu:n så du klarar dig utan powercomander fast det går säkert å hitta någon kuse till med en sån
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Låter som en bra plan!

10-11 har lite mer mos i motorn.. sjukt obekväm sadel vid touring men kalajs på bana å aktivkörning.
12-13 har långsadel med skjutsmöjligheter

går att mappa om ecu:n så du klarar dig utan powercomander fast det går säkert å hitta någon kuse till med en sån

Jo .. om jag får tillägga den "gamla" motorn med mindre kusar på topp har ett bättre mellanregister och är inte lika av och på från 0 till gas .

Av det jag testa så föredrar jag 120hk motorn för bus :banana
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Nyss sålt enduron... känns redan tomt i garaget. Saknar min SD som jag sålde för 3 år sen. Någon som går i säljtankar?

Vad betingar en 05/06a för värde i dagens läge?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Äger inte någon superduke än men har redan börjat kolla vad för godis man kan hitta.

Någon som har provat att byta luftburk till en från http://www.motohooliganperformance.com/ de påstår 8-12 hk.

Jag har 990SMR och skall snart på med en sån här http://www.cprfabrications.com/Store.html en PC 5:a och RC8:ans insugstrattar, efter det blir det bänkning och mappning.

Kompisen har SDR med Motohooligan och pc5:a, inte tror jag på 8-12hk inte men mer körbar och ett extremt härligt ljud:yoparty
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Det är jag som har en SDR 2010 med Ackrapovic + PCV + Motohooligan + quickshifter +bänkning (på Motospeed i Västerås). SAS + övre Flies är borta. Om det är +8 eller +12 hästar vet jag inte, men det känns att det är en är jämnare kraft. Hela motorn blir mera körbar.

I en jämförelse med t.ex. med min förra SD 2008 (Akrapovic+mappad ECU) så finns det en hel del konstateranden när det gäller min SDR 2010:
• Jämnare motor som är mera körbar (särskilt vid på/av)
• Härligt ljud
• Annan fjädring som är klart bättre
• Lite snävare styrgeometri. Kvickare i styrningen
• Bättre markfrigång (går att luta lite mer :))
• I en ojämn lång böj så går SDR som tåget där SD började uppträda nervöst
• Det finns en styrdämpare (WP) som kanske hjälper lite

Nåja, jag är nöjd i alla fall.

Nästa steg är att se över däck, ställa in fjädringen, byta ut kedja och drev (520). Serva och putsa och boka lite bandagar. Det finns alltid något man kan göra :banana

Äger inte någon superduke än men har redan börjat kolla vad för godis man kan hitta.

Någon som har provat att byta luftburk till en från http://www.motohooliganperformance.com/ de påstår 8-12 hk.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
EPO, vid bankörningar ska du vara medveten om att Hooliganburken ger ett jäkla ljud!
Jag blev svartflaggad och uppmätt till över 103 dB. Och då hade jag dB-killers i mina Acra. Jag var tvungen att köra på halvgas typ.
Alla andra som hade Acra körde utan dB-killers och de klarade mätningen utan problem med fullgas. De hade ju förstås inte Hooliganburken då'rå.

Men visst gav den effekt. Jag hade inga som helst problem att accelerera ifrån mina SD-kompisar som det varit jämnt med tidigare. 8-12 hkr är nog ingen överdrift. Min mättes upp till 121 på bakhjulet. Då mappades den med Tuneboy. Självklar är siffrorna bänkberoende, men jag var riktigt nöjd med effektökningen.
 
Last edited:

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Va på Claessons idag så det blev en Superduke R 2011. Blev även Ackra evo och PC5 med mappning.

Lite sugen på en motohooligan insug eller en rotweiler. Känns som man lika gärna kan montera det innan man mappar, men sen hade det varit roligt att se skillnaden av bara insuget också.

Har hört att den blir högljud men det kan man väll leva med.

Var köper man enklast ny luftbox?? är det till att beställa från USA??

Kanske får provköra innan jag gör mer, är ändå 5 år sen jag provade min kompis SDR 2007.

Det är jag som har en SDR 2010 med Ackrapovic + PCV + Motohooligan + quickshifter +bänkning (på Motospeed i Västerås). SAS + övre Flies är borta. Om det är +8 eller +12 hästar vet jag inte, men det känns att det är en är jämnare kraft. Hela motorn blir mera körbar.

I en jämförelse med t.ex. med min förra SD 2008 (Akrapovic+mappad ECU) så finns det en hel del konstateranden när det gäller min SDR 2010:
• Jämnare motor som är mera körbar (särskilt vid på/av)
• Härligt ljud
• Annan fjädring som är klart bättre
• Lite snävare styrgeometri. Kvickare i styrningen
• Bättre markfrigång (går att luta lite mer :))
• I en ojämn lång böj så går SDR som tåget där SD började uppträda nervöst
• Det finns en styrdämpare (WP) som kanske hjälper lite

Nåja, jag är nöjd i alla fall.

Nästa steg är att se över däck, ställa in fjädringen, byta ut kedja och drev (520). Serva och putsa och boka lite bandagar. Det finns alltid något man kan göra :banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top