Superduke-tråden

Någon som vet om det finns kraschkåpor till SD`n , typ hemmapulare som gjort egna formar eller för all del nå´n firma som säljer?

På ebay har jag sett vita plastkåpor, men då utan uttag för lyktor. Det var en helgjuten plastcuts bak där man får limma dit "sadelskum". Har för mig att det fanns helt kit inkl båt! Kolla in ebay UK.

Tänk att du inte kan sluta hänga här Niklas fastän du sålt hojen. Där ser man hur beroendeframkallande SD's är! :) Igår fick den smaka på GoCartbana för första gången i min ägo och det gick helt lysande. Kändes lite klumpig i första passet då jag var van vid Ninjan med bra mycket smalare styre. Det släppte dock fort och från och med andra passet var knäna i backen i var och varannan kurva. Sjukt lättkörd hoj. Enda gången jag hade problem var när man kom ifatt långsamt gående fordon. Den är banne mig inte gjord för att köras långsamt!

Nä, jag kan faktiskt inte låta bli att titta in här ibland. :)
Kul att höra att du uppskattar och har skoj med hojen. Den har verkligen fått komma till ett bra hem.

Nån som har en extra sving liggandes till SD 05-07?

Bultarna som höll bakdrevet var på väg ut och har malt ner en svetsskarv på svingen en bit :/ Killarna hos Jonte Engdals visste inte om man vågar köra med hojen så och att köpa nys ving kostar 15k, att svetsa den var tydligen ett riktigt stort jobb och kommer gå på farligt mycket det också. nån som har en över eller andra tips?

Nån som har en extra sving liggandes till SD 05-07?

Bultarna som höll bakdrevet var på väg ut och har malt ner en svetsskarv på svingen en bit :/ Killarna hos Jonte Engdals visste inte om man vågar köra med hojen så och att köpa nys ving kostar 15k, att svetsa den var tydligen ett riktigt stort jobb och kommer gå på farligt mycket det också. nån som har en över eller andra tips?

Såg en till salu på superduke.net. Kolla där!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag såg den, ska kolla vilken årsmodell den är från, men den kan funka bra =) tack!

Igår fick den smaka på GoCartbana för första gången i min ägo och det gick helt lysande. Kändes lite klumpig i första passet då jag var van vid Ninjan med bra mycket smalare styre. Det släppte dock fort och från och med andra passet var knäna i backen i var och varannan kurva. Sjukt lättkörd hoj. Enda gången jag hade problem var när man kom ifatt långsamt gående fordon. Den är banne mig inte gjord för att köras långsamt!

Samma för mig. Första gången på gocartbana och jävlar vad kul det var.:yoparty För mig var det dock tvärtom. Gick från stor och tung GSX1400. Den största och viktigaste frågan jag till och från upprepar för mig själv är; Varför i H-VETE har jag väntat så länge med att skaffa en SD. :va

Min kompis, EPO här på forumet är ute efter en nyare 990 R eller vanlig SD. Är det någon av er som vill sälja? PM:a honom.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back