Superduke-tråden

Jag klarade hela 6 dagar utan en KTM i garaget, men nu är ordningen återställd. Fast tyvärr bara till häften eftersom det blév en 690SM med endast 280 mil på mätaren.
Lite tråkigt att bara åka på en halv hoj dock (Brukade alltid säga så till mina Motard åkande kompisar).
Tänkte dock testa detta ett tag, men risken finns att det blir en SD igen :) .

Tur att det är Ktm iallafall, jag har blivit märkesberoende också :yoparty
och beställt en rc8r, men kommer sakna SD´n som fan och återkommer nog såfort uppdaterade Superduken kommer. :tummenupp
 
Ni som har luftbox från motohooligan, är det värt det effektmässigt? Och låter det så högt att öronpluggar blir ett måste? Mvh

Ja det är värt det,förutsatt att du mappar hojen därefter. Ljudet är ju bara en bonus. Jag kör aldrig med proppar men vet några som gör.Tycker bara att det låter gött:tummenupp
Däremot kan du få problem på bana. Den vrölar på rätt bra vid insuget vid belastning.

Gört!!
 
det var ju synd :P... eller vad man ska säga... det låter som jag måste öppna plånboken igen då ;), hade varit lättare att säga nej om det vore tvärtom.

Tack för svaret
 
Köp av superduke

Har kikat på en superduke i helgen och är såld. 07:a med akra slipon + mappning, däck som rullat några hundra mil, 1100 på mätaren. service gjordes vid 850 mil, visst är det 750 mils intervall? Skit fin i det stora hela. 75 har han begärt, vad säger ni? prisvärt? Nått man ska tänka på?

Angående besiktning är det någon idé att ens försöka med akra på?
och hur går den om man byter till orginal när den är mappad?

Tacksam för svar!
 
Har kikat på en superduke i helgen och är såld. 07:a med akra slipon + mappning, däck som rullat några hundra mil, 1100 på mätaren. service gjordes vid 850 mil, visst är det 750 mils intervall? Skit fin i det stora hela. 75 har han begärt, vad säger ni? prisvärt? Nått man ska tänka på?

Angående besiktning är det någon idé att ens försöka med akra på?
och hur går den om man byter till orginal när den är mappad?

Tacksam för svar!

Jag köpte min -08 med 650mil + akra/mapp för 80Ki höstas och det var vad i stort sätt alla likvärdiga SD låg på + några tusen.

Det går säkert att få nån tusenlapp eller fem billigare men oavsett är det lätt värt pengarna för en sånt roligt donationsredskap. :banana
 
Har kikat på en superduke i helgen och är såld. 07:a med akra slipon + mappning, däck som rullat några hundra mil, 1100 på mätaren. service gjordes vid 850 mil, visst är det 750 mils intervall? Skit fin i det stora hela. 75 har han begärt, vad säger ni? prisvärt? Nått man ska tänka på?

Angående besiktning är det någon idé att ens försöka med akra på?
och hur går den om man byter till orginal när den är mappad?

Tacksam för svar!

Låter ju som en ok deal.
Jag tänkte ta samma för min om jag får ut den på annons den har väl gått 1400 mil någonting.

besiktiade (humm vad tusan heter de igentligen) min förra måndagen med akra på (fast med db-killer) inga problem alls :yoparty
Det är lite mer kraft längre ner i registret.
 
Låter ju som en ok deal.
Jag tänkte ta samma för min om jag får ut den på annons den har väl gått 1400 mil någonting.

besiktiade (humm vad tusan heter de igentligen) min förra måndagen med akra på (fast med db-killer) inga problem alls :yoparty
Det är lite mer kraft längre ner i registret.

Okej. Har fått han att gå ner till 70 nu så är väl helt okej tycker ja. Vad kostar 1500 mil servicen? Ringde till lelles och dom sa runt 5000. Är det bra pris eller finns det bättre?
 
Ny på forumet samt problem med SD som inte startar!

Hej alla!

Ny som sagt, bra forum, har läst mycket här men inte lyckats hitta nåt liknande problem eller lösning för den delen.

Problem: hojen startar inte. Jag körde den flera mil idag, stängt av och startat vid flera tillfällen inklusive en tankning (98 oktan). Efter tre timmar på jobbet skulle jag starta hojen och startmotorn gick normalt och motorn tände till varpå jag släppte startknappen. (Låter bränslepumpen gå klart och "17" visas i displayen innan jag försöker starta varje gång).
Motorn startade dock inte och jag tänkte att jag släppte startknappen för tidigt. Provade att starta upprepade gånger utan resultat. Startmotorn drar runt motorn men den tänder inte (tände endast på första försöket). "FI"-lampan blinkar när kör startmotorn och hastighetsmätarn visar några km/h i displayen samtidigt.

Åtgärder: kopplat ifrån bägge batteripolerna och hojen fick stå i ca 20 minuter. Kollat allat säkringar under sadeln samt lyssnat och känt på bränslepumpen samtidigt som jag startar och den låter ok.

Batteriet är nytt sen i våras och orkade gnugga ca 7-8 gånger á ca 5-10 sekunder innan det kroknade och jag gav upp. Nu står det på laddning inför morgondagen.

Ringde Din MC i Sollentuna och killen där sade att han inte hade mer uppslag än vad jag redan provat.

Någon som har nån idé?
 
"17" som i wheel size, alltså jag låter elektroniken jobba klart efter jag vridit på tändningen, innan jag trycker på startknappen.
 
Tur att det är Ktm iallafall, jag har blivit märkesberoende också :yoparty
och beställt en rc8r, men kommer sakna SD´n som fan och återkommer nog såfort uppdaterade Superduken kommer. :tummenupp
................................................................

Vet "man" när nya superduken kommer?
 
Förresten.. Någon som har upplevt att växlarna hoppar ur under aggressiv nedväxling?

Hände mig vid två tillfällen efter start-och-mål-rakan på Gelleråsen igår. Det gick att peta i en växel och få in den igen, men rätt störande när man kommer i full pung och ska förbereda sig för att trycka ner hojen in i kurvan.
 
................................................................

Vet "man" när nya superduken kommer?

......................................................
Läste någonstans att nya SD'n kommer 2012 och troligen på 1200cc.
Worth waiting for?
 
Back
Top