Superduke-tråden

Fan.Den enda frågan jag trodde jag kunde svara på.Hajar inget om cp boxar och bakhjulsåkning.Original ljuddämpare:confused: har jag me´.

Jag har en trippmätare till att kolla soppan med.Kör ca 20 mil sen tankar jag.
Jag kam växla mellan 3 tror jag mätare.2 tripp och en som visar hur långt mcn gått.
När soppa lampan börjar lysa så går den på en egen trippmätare.
Den trippen håller man in knappen för ett litet tag,då slocknar lampan.Milen står kvar men det spelar ingen roll för de nollas senare utan att man behöver bry sig.
Sen växlar jag tillbaka till min "soppat ripp(20 milarn)" och nollar den för nya 20 mil .


Dyslekstiskt så det förslår men jag hoppas du hajar.
 
Har åkt en längre sväng idag (Söndag) och har några frågor...

Om man kör med PCIII, spelar mappningen i den vanliga ECU:n ngn roll då? (har läst att man bl.a. kan ta bort ngn spärr på 2:an och trean...).

Det tar lååång tid innan soppalampan slocknar efter att man har tankat, ska det vara så?

När man börjar få "dåligt" med soppa, typ när lampan tänds/strax innan så kan det känna som att den inte får bränsle ibland, ngn mer som varit med om liknande?

MVH

Johan

Kör själv en -06:a som alltid frå soppatorsk vid långa hårda inbromsningar då man går under halv tank känns det som. Lyser lampan kan man räkna med att rulla in i kurva efter inbromsning med motorn av... kan bli onödigt spännande! Nu tankar jag oftare helt enkelt. Hört något om att soppapumpen som sitter i tankens bakkant ska gå att rotera för att den ska klara lite lägre soppanivå, men det är inget jag provat själv.
 
problem

köpte en superduke -08 för någon vecka sen.

lämnade den på 1500mils service idag och efter några timmar ringde dom från ktm verkstan och sa att jag troligtvis hade en toppackning som var blåst. (kylarvattnet var helt grått)

är det någon som vet om detta är vanligt?:confused:

Hojen har inte gått varm när jag haft den och den ryker heller inte vitt och har inte försvunnit något vatten ur expansionen på mina 70 mil.

eller är det någon som tror det kan vara något annat?

mvh jocke
 
köpte en superduke -08 för någon vecka sen.

lämnade den på 1500mils service idag och efter några timmar ringde dom från ktm verkstan och sa att jag troligtvis hade en toppackning som var blåst. (kylarvattnet var helt grått)

är det någon som vet om detta är vanligt?:confused:

Hojen har inte gått varm när jag haft den och den ryker heller inte vitt och har inte försvunnit något vatten ur expansionen på mina 70 mil.

eller är det någon som tror det kan vara något annat?

mvh jocke

Tror att det är vanligare att det är vid vattenpumpen det läcker. Har läst att det va ett ganska vanligt problem på tidigare årgångar.
Det finns färdiga kit att köpa till vattenpumpen.

Hoppas det löser sig:tummenupp
 
Tjena, jag har sålt min och tjejens hojar (Z1000 - 2009 och Er6-n 2009) och köpt oss vars en KTM 990 SMT 2011. Är det bra hojar? Tyckte iaf att dom var sjukt roliga att köra ( så klart, blev ju affär) det lilla jag körde.
Får man hänga i denna tråden med en sånn hoj?

Mvh/Peter
 
tack för tipset -robban-

löser sig gör det alltid frågan är bara när,hur och hur mycket det kostar:död

hoppas på att få hem den innan midsommar så jag kan åka shk på knutstorp den 27e. någon mer som ska dit?
 
Tjena, jag har sålt min och tjejens hojar (Z1000 - 2009 och Er6-n 2009) och köpt oss vars en KTM 990 SMT 2011. Är det bra hojar? Tyckte iaf att dom var sjukt roliga att köra ( så klart, blev ju affär) det lilla jag körde.
Får man hänga i denna tråden med en sånn hoj?

Mvh/Peter

Klockrent byte, körde 950 SM 3 säsonger och roligare hoj finns knappt – SuperDuke undantaget:tungan

Klart man får hänga här, finns även en kul 950/990 SM-tråd med mycket matnyttigt.
 
Klockrent byte, körde 950 SM 3 säsonger och roligare hoj finns knappt – SuperDuke undantaget:tungan

Klart man får hänga här, finns även en kul 950/990 SM-tråd med mycket matnyttigt.

Det låter ju lovande. Måste säga att jag längtar skit mycket till i morgon, då vi hämtar våra nya hojar. Men det är inte utan att man har lite separationsångest över dom gamla.

Tack för välkomnandet. :tummenupp
 
tack för tipset -robban-

löser sig gör det alltid frågan är bara när,hur och hur mycket det kostar:död

hoppas på att få hem den innan midsommar så jag kan åka shk på knutstorp den 27e. någon mer som ska dit?

Funderar starkt på den 27:e. 2,5k dock:confused: mkt pengar för en dag
 
Har en superduke r -10 ja håller på att lära mig att köra bakhjul o vill köra på tvåans växel o vill bara gasa upp den utan att koppla upp den, skulle vilja dreva upp den bak eller ner fram så de blir lite lättare vilket av dom skulle ni rekomendera? o hur många kuggar?
Mycket tacksam för svaren!
 
Har en superduke r -10 ja håller på att lära mig att köra bakhjul o vill köra på tvåans växel o vill bara gasa upp den utan att koppla upp den, skulle vilja dreva upp den bak eller ner fram så de blir lite lättare vilket av dom skulle ni rekomendera? o hur många kuggar?
Mycket tacksam för svaren!

Har 40 bak det funkar bra att gasa upp den på 2an :tummenupp
 
Någon som är intresserad av att köpa min Superduke R -10,utr med acra slipon/bytt luftfilter och mappad.Första service gjord.Som ny och inte en repa. gått 380 mil.messa mig gärna och lägg ett bud så ringer jag gärna.
 
Har en superduke r -10 ja håller på att lära mig att köra bakhjul o vill köra på tvåans växel o vill bara gasa upp den utan att koppla upp den, skulle vilja dreva upp den bak eller ner fram så de blir lite lättare vilket av dom skulle ni rekomendera? o hur många kuggar?
Mycket tacksam för svaren!

Håll ett par (7000) varv, slå av på gasen och dra på fullt direCkt så kommer den resa sig utan problem (edit: med originaldreven) :banana

Annars är det lättare att lära sig wheela med kopplingen tycker jag.
 
Last edited:
Har en superduke r -10 ja håller på att lära mig att köra bakhjul o vill köra på tvåans växel o vill bara gasa upp den utan att koppla upp den, skulle vilja dreva upp den bak eller ner fram så de blir lite lättare vilket av dom skulle ni rekomendera? o hur många kuggar?
Mycket tacksam för svaren!

Du borde kunna gasa upp den på tvåan med originaldrevning utan större problem.
 
Jag klarade hela 6 dagar utan en KTM i garaget, men nu är ordningen återställd. Fast tyvärr bara till häften eftersom det blév en 690SM med endast 280 mil på mätaren.
Lite tråkigt att bara åka på en halv hoj dock (Brukade alltid säga så till mina Motard åkande kompisar).
Tänkte dock testa detta ett tag, men risken finns att det blir en SD igen :) .
 
Back
Top