Superduke-tråden

Mitt bakdäck är slut och jag måste ha ett nytt. Det kommer att bli några bandagar i sommar, men inget proffsåka.
Har någon testat eller har en kommentar om Maxxis Sportmaxx som hojdäck.se erbjuder.
Vill inte att däcket jag köper är slut efter ett par-trehundra mil bara för att det har ett bra grepp på bana.
Eller är jag bara snål:va
 
Tack, har letat lite inspiraton på de forumet där. Rizoma har gjort en ganska snygg lösning med både belysning och blinkers, måste modifieras lite till Akra. Men galet pris......

Får nog bli hemma bygge, uppskattas om du kunde skicka några bilder sen:)

Så här ser den ut på hojen. Man kan ju alltid förlänga den lite om akra evo piporna e för långa.
Bild0064.jpg

Bild0044.jpg
 
Last edited:
Hej alla!

Sitter och ska beställa Stomp Grips. Men hittar inga som är custom made för Dukken.

Hur har ni andra gjort? Vad har ni använt? Nåt annat än Stomp Grips? Universalklibborna?


Tell, snart är det dags och jag är rådlös. Vill naturligtvis inte behöva beställa fel!
 
Så här ser den ut på hojen. Man kan ju alltid förlänga den lite om akra evo piporna e för långa.
Bild0064.jpg

Bild0044.jpg

NICE!!:tuttar:tuttar

Sitter den i orginal fästen? har inte fått hem min dukke så kan inte kolla hur det ser ut än...
Aluminium?

Tack för bilderna:)
 
NICE!!:tuttar:tuttar

Sitter den i orginal fästen? har inte fått hem min dukke så kan inte kolla hur det ser ut än...
Aluminium?

Tack för bilderna:)

Nej den sitter i en plastbit som blir kvar när man sågar av bakdelen. Kolla under när du får hojen så ser du va jag menar.
Jag gjorde den i 3mm aluminium men jag tror att det räcker med 2mm. Råkade bara ha en bit som låg å skräpade.
 
Last edited:
Nej den sitter i en plastbit som blir kvar när man sågar av bakdelen. Kolla under när du får hojen så ser du va jag menar.
Jag gjorde den i 3mm aluminium men jag tror att det räcker med 2mm. Råkade bara ha en bit som låg å skräpade.


Gött tack för hjälpen..:krama
Klarar inte hämta hojen försten slutet av April, men försäker få allt annat fixat innan så de bare är ut å ragga.....

På västlandet i Norge nu, igår snöade det, idag minusgrader och is på vägarna:mad: Inga vår kännslor här...
 
Ställde även denna fråga i teknikhörnan, behöver ju inte vara ktm relaterat men jag tar den även här. Har tagit upp det en gång tidigare utan framgång.

Har ett problem med min motorcykel som jag inte riktigt blir av med.

Problemet är lite svårt att förklara utan att ha känt det själv. Men körningen rakt fram känns väldigt bra, inga problem där. Kan släppa styret och rulla på neutral utan att jag behöver korrigera osv.

Vänstersvängar känns väldigt bra och håller sig i linje.

Högersvängarna är dock lite jobbiga. Motorcykeln känns som om att den vill svänga själv. Får alltså ingen fin linje utan det känns som om att styret vill slå över till höger själv. Detta medför att jag istället för att åka med kurvan så får jag nästan styra emot. Lite svårt att förklara men detta är oavsett böj på högersvängen. Minsta lilla så känns det som om att den skall självsvänga.

Vad har jag gjort då?
Givetvis pillat och skruvat på fjädringen och alla dess inställningar men det blir ingen större skillnad vad jag anser. Däcken är relativt nya från förra säsongen (mitten). Hade ett begagnat bandäck innan där jag hade samma fenomen. Som om att däcket är mer kantslitet på högersidan vilket medför detta?

Har slut på idéer? kan det vara något med bromsarna? tycker den rullar lite tungt.
 
Ställde även denna fråga i teknikhörnan, behöver ju inte vara ktm relaterat men jag tar den även här. Har tagit upp det en gång tidigare utan framgång.

Har du kollat att fram och bakhjul linjerar med varandra ?

Sitter fram och/eller bakhjulet snett ?

Är hojen vurpad ?
 
Har du kollat att fram och bakhjul linjerar med varandra ?

Sitter fram och/eller bakhjulet snett ?

Är hojen vurpad ?

Ja, den är tyvärr vurpad i slutet av förra säsongen. Inget allvarligt direkt men än dock. Har givetvis lossat kronorna och släppt ner, luftat osv.

Just det där med att den spårar är ju en sak. Fick en bra pdf med fiskelinor, krokar osv för att kontrollera detta ordentligt. Så lite bökigt ut dock. Kanske finns annat sätt.

Förresten! då vi ändå diskuterar däck! Vad är det för storlek på nyckeln för att lossa framdäck/bromsok? (är väl insexnyckel om jag inte missminner mig)
 
Sågar man av bakskärmen precis under lampan då eller.

Blev riktigt snyggt iaf:tummenupp

Ja det kan man säga. Det sitter en plastbit rakt under lampan som jag sågade 2-3 mm bakon och filade bort kanterna som blev kvar.
Man måste dock såga av dämparna 10cm om reg-skylten ska få plats på detta sätt. Kör man akra evo så behöver man nog inte kapa lika mycket för dom sitter längre in. Cliff Barnes kör akra evo och sågade lite mindre och det blev bra som fan.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top