Superduke-tråden

Har inte Knutsson eller Luring kvar sina fotpinneplattor från Ian (CycleControl)? Ett gott val vid köp av dessa är LSL's fotpinnar, väldigt sköna så länge det inte är blött.

Har inte Knutsson eller Luring kvar sina fotpinneplattor från Ian (CycleControl)? Ett gott val vid köp av dessa är LSL's fotpinnar, väldigt sköna så länge det inte är blött.

Är Hertigen såld?
vart i sverige rullar den nu?

Va blir nästa hojj nu då?

Om nån råkar ha en främre bromsskiva liggande så kan jag köpa den :) Antar att jag behöver ta reda på vilken sida som e sne...

Jag har sålt mina, har för mig att Nicke har sålt sina med.

Men jag kan starkt rekomendera dessa på SD:tummenupp

Japp, mina är sålda.
Glöm inte bort att räkna med att det blir tull o moms på grejerna, men har ni tur så klarar ni er.

Om nån råkar ha en främre bromsskiva liggande så kan jag köpa den :) Antar att jag behöver ta reda på vilken sida som e sne...

Det borde väl vara den skivan du hade låset i.

Känns jefla ghey i den här tråden, glömma låset o sånt....
Glömm inte att ni har ett gashandtag på högersida som ni ska vrida om på bana. Så man slipper köra om er hela tiden! :mattias

Åk mc idag lördag!

Köpte en KTM Superenduro igår, dock med landsvägsdäck monterade. Nån som ska ut och åka idag? Bor i Sollentuna/Stockholm!

30 höstmil idag, ensam på bulten i solnedgången. Gelleråsen ökade på farten något, 4 istället för 3an. Spännande för en gokartkille som mig.

Nya tag för planering av SD bandag? Midlanda har ju prislista online t.ex.

Snart vår?

Last edited:
Har försvarat superduke hedern igen denna gång på falkenberg.

Kval i regn 14p race1 i regn 11p kör som en liten flicka när det är blött sorry.

Hade 11tid i race 1 o får då starta 11 i race2.

Är 6a på första varvet. Kör dom första 5 varven lite knackigt släpper förbi ett gäng gubbar o är på plats 11 tänder till o återtar 3 placeringar o blir 9a i mål.

Bästa tid blir 49,2 :yoparty 2,7 sek efter petjo liljas bästa tid på ducce 1098r han vann racet

Last edited:
Har hunnit köra ca 500 mil på min SDR 09 som jag köpte i juli. Bor i Tokyo och har varit och kört på banorna här i trakten.

Lite bilder från bandagen på Tsukuba igår:

tsukuba.jpg

tsukuba8.jpg

Gillar Duken mer och mer. Ska hem och montera Acra pipor och en PcIII idag :)

Monterade Pirellis nya Supercorsa däck i soft/medium innan Tsukuba åkningen och tycker dom fungerar mycket bra på bana. Lite stabilare vid nerlägg jmf med CorsaIII.

Har hunnit köra ca 500 mil på min SDR 09 som jag köpte i juli. Bor i Tokyo och har varit och kört på banorna här i trakten.

Lite bilder från bandagen på Tsukuba igår:

Gillar Duken mer och mer. Ska hem och montera Acra pipor och en PcIII idag :)

Monterade Pirellis nya Supercorsa däck i soft/medium innan Tsukuba åkningen och tycker dom fungerar mycket bra på bana. Lite stabilare vid nerlägg jmf med CorsaIII.
Ser snyggt ut :tummenupp

Var iväg till affär här i Örebro häromdagen och spanade in Superduken, jag blev helt såld på den när jag äntligen fick se den på nära håll i verkligheten.

Jävel till brutal hoj! OM det blir en sån typ av hoj(SM/naken/vad den nu klassas som) om något årså står superduken högst upp på listan.

:tummenupp

Drevning!

Hej!

Tänkte höra lite om någon här på forumet har drevat om sin SuperDuke...

Min är just nu originaldrevad (16-38) och det fungerar lite sådär inne i stan och mellan köer... (strax under 3000varv i 50 km/h på 2:an...:gnissla)
Han hoppar kängruhopp och tycker livet är pest och 1an känns lite..ehh "ryckig" :D

Klurat på att dreva om till 16-40 eller tom. 16-41... (måste jag byta kedja?)
Visst toppfarten kommer att minska men, handen på hjärtat, jag kör oftare i stan än strax över 230 km/h.... (kan ha med åldern att göra..)

Hur har ni drevat era hojar?? :confused:

/issi

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25