Superduke-tråden

Har en till fråga. Är superduken lika dyr som sporthojar i samma år att försäkra? Verkar som det... :(

Jag får inte försäkra en sporthoj för samma pengar iaf, jag betalar precis under 5 loppor per år Hel/hel.

Bor iofs i skogen mellan Uppsala och Sthlm och är lastgammal dvs blir 30 i sommar.

/A
 
Har en till fråga. Är superduken lika dyr som sporthojar i samma år att försäkra? Verkar som det... :(

Bilsport & Mc försäkrar ju den och dom försäkrar inga "rena" sporthojar vad jag vet i alla fall. Kolla med dom, men det beror ju som sagt på var du bor.
 
Har ju glömt att säga, är det nån i Sthlm som vill balansera sina throttle bodies så har jag en klocka hemma nu. Bara hojta till :tummenupp
 
Bilsport & Mc försäkrar ju den och dom försäkrar inga "rena" sporthojar vad jag vet i alla fall. Kolla med dom, men det beror ju som sagt på var du bor.

Kollat dera priser, ligger i klass med märkesförsäkringar för sporthojar nästan hehe.

Men man kan nog få billigare om man ringer runt till andra...
 
Kollat dera priser, ligger i klass med märkesförsäkringar för sporthojar nästan hehe.

Men man kan nog få billigare om man ringer runt till andra...

Nu vet jag inte vart du bor i GBG men jag betalar ca 9000k hel/hel på Vestas.
Jag sökte på i stort sett alla bolag och dessa var billigast så nog fasen kostar SD bra nära en sporthoj i försäkring. Min Z1000 kostade 5700:- hel/hel också en -08. Men enligt mig värt varenda krona i merkostnad:tungan
 
Nu vet jag inte vart du bor i GBG men jag betalar ca 9000k hel/hel på Vestas.
Jag sökte på i stort sett alla bolag och dessa var billigast så nog fasen kostar SD bra nära en sporthoj i försäkring. Min Z1000 kostade 5700:- hel/hel också en -08. Men enligt mig värt varenda krona i merkostnad:tungan

Haha, jag är 20 år. Haft körkortet sen 2008. Bor i Bergsjön. Du kan föreställa dig vilken premie jag får.

Tror att 17 XXX är det billigaste och det är bara halv via Bilsport MC. På andra företag tror jag inte ens att jag får teckna försäkring då det är 24 års gräns på samtliga. Tycker KTM:en är så överfet så det hade varit värt faktiskt. Hade verkligen varit nöjd med den och behållt den till skillnad från alla mina gamla hojar som man köpt lite halvt sugen.
 
Fick mitt 16t drev till SD'n idag... ska bli spännande och montera det nästa vecka. Enligt vad jag har läst så ska det göra en hel del skillnad.

Är det någon som vet varför i hela friden slipon till SD'n ska vara så jäkla dyra för? Till min gamla FZ6a kostade 2 leovinceburkar 4500:-...
 
Fick mitt 16t drev till SD'n idag... ska bli spännande och montera det nästa vecka. Enligt vad jag har läst så ska det göra en hel del skillnad.

Är det någon som vet varför i hela friden slipon till SD'n ska vara så jäkla dyra för? Till min gamla FZ6a kostade 2 leovinceburkar 4500:-...

Angående burkarna så är det ju så att KTM har köpt rättigheterna för att sälja akra vilket betyder att dom kan sätta dom priserna som dom vill, dom kostar för övrigt bra mycket pengar så det är inte sådan jätte stor diff. Exempelvis så kostar akrapovic ca 14k till en kawa z1000 (man kan få helsystem för en tusenlapp till)

Därmed kan dom få eftermarknadsmärkena sätta sina priser efter det, vill säga ganska höga priser. Anledningen dom ger skulle jag gissa på är stora material kostnader = två pipor, relativt stora burkar etc.

Smakar det så kostar det, MEN det är lätt värt det :Bugar
 
Angående burkarna så är det ju så att KTM har köpt rättigheterna för att sälja akra vilket betyder att dom kan sätta dom priserna som dom vill, dom kostar för övrigt bra mycket pengar så det är inte sådan jätte stor diff. Exempelvis så kostar akrapovic ca 14k till en kawa z1000 (man kan få helsystem för en tusenlapp till)

Därmed kan dom få eftermarknadsmärkena sätta sina priser efter det, vill säga ganska höga priser. Anledningen dom ger skulle jag gissa på är stora material kostnader = två pipor, relativt stora burkar etc.

Smakar det så kostar det, MEN det är lätt värt det :Bugar

Zardburkar... 10.995 kr så lite billigare än Akra men 100 ggr ballare..
 
Det är som dunderhonung för maskin. Går betydligt lugnare/mindre ryck efter en justering om det skulle vara riktigt taskigt inställt.



Kan ni båda på Fre. em?

Jag är intresserad av att göra det också. Tjoa till OM det går bra så anpassar jag mig efter era planer. Fredrik
 

Väldigt intressant läsning.
Rätta mig om jag har fel.
Man kan alltså genom att följa ovanstående instruktion koppla bort O2 sensorerna på båda cylindrarna och få hojjen att gå mycket mjukare och slippa ryckigheten i insprutningen speciellt på undre delen av varvtals skalan.
Spelar det någon roll om man har Acra mapp nerladdat?
Detta med O2 senorerna försvinner väl inte med Acramappen inte vad jag förstod i alla fall?
Det verkar ju inte vara så svårt, beställa några kraftiga motstånd, anslutningkontakt och lite krympslang. Någon som ska prova jag funderar på att göra det framöver.
 
Kanske en Throttle balansering och stötismek -kombo? Min behöver nog justeras, går lite vilt till i hårnålarna på Rörken.

Helgen? Kristihimmelfärd nästa vecka?

/A
 
Back
Top