Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla stolta supeduke ägare.
Nu är man själv ägare av en svart superduke08. Snuskigt rolig hoj måste jag säga!![]()
Undrar om nån kan tipsa om vilka "måste göras grejer" på en helt orginal duke. Tänkte både effekt och styling mässigt. Inte så att den inte går bra redan nu, men det går ju alltid att klämma ut lite till...

Hej frände! Var det du som köpte den andre svarta SD'n som kom ifrån KTM?
Grattis till köpet!
Beställde du inte Acra samtidigt?
Som SD blåbär så har jag endast Acra Evo och så beställde jag en "tail tidy" ifrån Evotech i UK. Tog 3dagar. En enligt regplåtshållare av hög kvalité (aluminium).
Vi syns väl i Götet![]()

Köper dom gärna41mil slingerväg idag. Sjukt va bra vägar vi hittat i Roslagen. Vägen från Gåsvik ut till Simpnäs bara måste upplevas på en SD, helt perfekt asfalt och det svänger hela tiden![]()
Hur mkt har din pärla rullat nu Henrik ?

Snart uppe i 1300mil. Men efter dagens provkörning av en BMW K1200S blev jag lite sugen på en gubbhoj. Har inte råd med båda, men BMW'n var en helt annan typ av hoj.. Dock gillade jag den som tusan![]()
I vilket framtill -07.Men en K1300S är inte fel. Men dyrt.
Det är ju en helt annan typ av hoj, men så bekväm & kul. Dock går den för fort (innan den blir kul) samt saknar både karisman/attityden som SD'n erbjuder. Hade jag haft 200k på kontot och inte behövt dom till annat så hade jag nog beställt en 1300, men nu? Nja, jag gillar det rebelliska med en SD samt att jag är för ung för att åka gubbhoj 
Hejsan
Tänkte kolla om det e någon som sitter på ett par db killers till acra titan Köper dom gärna
så detta inlägget kanske va onödigt
1300mil .. ja då är den inkörd ialf
BMW 1200 ..landsvägslok, hmmm .. Nej tack !
Har ett par som är sågade för bättre ljud...Dom är tystare på låga varv men låter en del på höga och effektförlusten är minimal...
Dock så har jag inte mätt db på demså detta inlägget kanske va onödigt
![]()
Mvh
hur sagade du dem? Rakt av eller med flikar for att fa turbulens?
Så, nu har jag fått alla kurvorna på mailen![]()
Skillnaden är med nya luftburken (båda kurvorna, även om man kände grym skillnad bara av att byta till den) och med TuneBoy. För att slippa massa diskussion om skillnader mellan olika bänkar, väderförhållanden, smord kedja osv osv osv har jag klippt bort alla siffror. Ni får gissa själva vilket sträck på hk-skalan den ligger vid nu. Är det nån som är skeptisk och har en dyno i rumpan är ni välkomna att prova! En sak är säker, den går som ett jefla as mot innan![]()
kul att det blev sa bra. Lustigt att det ar sa stor skilnad mellan olika hojar, din ar storsta fore/efter skillnaden jag sett.
Fast det verkar som min motor svarat rätt bra på masseringen. Har ju precis samma förutsättningar som Luring hade. Samma burk, programvara och kille som mappa. Trots att bänken fått en uppgradering för att visa mer exakt (3-4% mindre mot innan) "slog" jag hans kurva. Med hur mycket låter jag vara osagt, men alla som vill ha lite mera ös i maskin borde göra samma åtgärder, oavsett önskad siffra på pappret. Den upplevda skillnaden är större än att gå från org. blås till Akra. HK/KR är ju inte såå blodigt kontra nya stakar osv. Drygt 10k mappat och klart med dagens svaga krona. Det tråkiga är att MotoHooligan som säljer sin burk nu ska ha så sjukt mycket för den. Det är trots allt bara en alu-platta samt ett lock. Luftfilter (till en 70-tals Ford) köpte jag på eBay för $3.5 stycket om jag inte minns fel.Lustigt att det ar sa stor skilnad mellan olika hojar
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |