Superduke-tråden

SD-delar

Även jag har en del prylar till SD liggande, dock inte lika mycket som Nicke:D


  • R&G kraschpuckar övre + nedre, puckarna på vänstersidan saknas.

  • Svart kylarvinge till vänstra sidan, lätt repad.

  • Rearset för att kunna flytta fotpinnarna.

  • LSL fotpinnar

  • KTM hjulaxelpuckar fram och bak, den vänstra pucken bak är lite skrapad.

  • DNA luftfilter

  • Växelpedal, skrapad
 
Gasvillig

Vi får höras när du ska ut o åka. Jag brukar kolla i jönköpingstråden under träffar/samåkning men känner inte till några andra där som har SD.

Om ni känner för att ta en runda så kom upp till Skövde.. jag är ensam på min SD här uppe och kan behöva lite backup mot alla rad4:or som puttrar omkring.
Zigbee känner mig så de e bara att höra av sig om de blir dags..
vi va 17 (!!!!!) hojjar som åkte upp till öppet hus i väring förra helgen.
tidigt på säsongen men de har brassats en del ;)

är de väder är vi ute å gasar.
nästa helg är det ju BIKE dagarna.. läge på att mötas upp på vägen nånstans kanske å dra dit ihop?



En sak till.. nån som har testat LSL styrdämpare?
fick mer pulver i hokken och nu är den lite nervös när man drar på.. specielt ur kurvorna..

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4830&art=1369409

Vad bestämdes om stötismeck? Det ramlade ut en liten flicka igår kväll så planering är nyckeln till glad kvinna.

Man får gratulera!

1 Juli är våran första ktm:are beräknad =)
 
Last edited:
Även jag har en del prylar till SD liggande, dock inte lika mycket som Nicke:D


  • R&G kraschpuckar övre + nedre, puckarna på vänstersidan saknas.

  • Svart kylarvinge till vänstra sidan, lätt repad.

  • Rearset för att kunna flytta fotpinnarna.

  • LSL fotpinnar

  • KTM hjulaxelpuckar fram och bak, den vänstra pucken bak är lite skrapad.

  • DNA luftfilter

  • Växelpedal, skrapad

LSL? Yes please.

PM?

/A

Jag har lite SD-prylar över som är till salu.
PM'a emailadress om det är något speciellt ni vill ha bilder på.
(nypris inom parentes)


  • Kraschpuckar hjulaxel (bak tror jag, ska kolla upp det) 200:- (372:-)
  • Styrdämpare KTM original (WP) + fäste under nedre styrkrona som SDR (07 och framåt för fästet) - 3 500:- (5600:-)
  • Backspeglar original (modell 07 ->) nyskick - 200:- (580:-)
  • Backspeglar original (modell 07 ->) (liten skrapning på kanten på den högra) - 150:-
  • Kolfiber hugger Twinshack, 11 cm längre än original (lite sprucken i ett av fästena, men inget som gör något eller syns) - 450:- (£73)
  • Kolfiber kedjeskydd Twinshack (lite skrapad av bootsen, behöver dessutom glasfibra in en mutter) - 250:- (£56)
  • Rampluggar KTM orange - 250:- (372:-)
  • Rampluggar Ian Young oanvända svarta - 200:- ($20 + frakt + tull + moms)
  • Rizoma kopplingskåpa nyskick - 1 500:- (£167)
  • Rizoma kopplingskåpa litet märke i plasten - 1 100:- (£167)
  • Original ankstjärt med blinkers o nummerplåtsbelysning till SDR - 200:-
  • Ljuddämpare original SDR - 4 000:- (18 600:-) (eventuellt ej till salu)
  • Troligtvis Remus kolfiber hexacone slipons - 6 000:- (ca 11 000:-)
  • Helsystem Akra Evo titan - 12 000:- (25 000:-)
  • Tankbag nyskick - 1 000:- (1 481:-)
  • Sidestand disassembly kit - 100:- (265:-)
  • Passagerarfotpinnar - 600:- (ca 3 000:-)
  • Rearset adjusters Ian Young (man använder original fotpinnar, broms- o växel-pedaler) oanvända svarta - 750:- ($90 + frakt + tull + moms)
  • Racefotpinnar LSL oanvända svarta - 500:- (569:-) SÅLD

Oskrapad högerspegel? Ja tack jag tar båda 150 kr pruttat och klart, inget kvitto kompis.

/A
 
Last edited:
Jag har lite SD-prylar över som är till salu.
PM'a emailadress om det är något speciellt ni vill ha bilder på.
(nypris inom parentes)


  • Kolfiber hugger Twinshack, 11 cm längre än original (lite sprucken i ett av fästena, men inget som gör något eller syns) - 450:- (£73)
  • Kolfiber kedjeskydd Twinshack (lite skrapad av bootsen, behöver dessutom glasfibra in en mutter) - 250:- (£56)

Dom är jag sugen på!
 
någon som ska till bike dagarna i trollhättan med sin hoj eller? bor i trollhättan så man lär ju ta sig en tur dit med hojen....:)
 
Ankstjärten borta

Nu har sågen kommit till användning och Duken ser mer proportionerlig ut
Bilder tagna med mobilkamera.....
Pågående arbete:



Första prototyp:


Andra prototyp - troligen slutgiltiga varianten. Vinkeln på skylten kan komma att ändras, det var svårt att se hur det såg ut i garaget och på depåstödet.
 
Last edited:
blir det nått med den där bandagen btw?
är jäkligt sugen på det..
=)

Anmälan såg ut prel enligt nedan.

Ska vi försöka få ihop en LC8 körning med SMC på Gelleråsen? Kan ju börja med att se hur många som skulle vara sugna. Bara fylla på listan och tipsa SuMo-pojkarna så ser vi vart det leder
1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
9. b0bl00i (fast till våren, nu lär det inte bli många fina dagar)
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson[/quote]
12. ZigBee (Hawar)
13. Samme
14. Niklasinorr, eftersom jag jobbar som SMC Sporthojsinstruktör så kommer jag gärna och kör en kurs med Er
15. vill ha (plz långsam grupp)
16. daniohm (om vi pratar våren är jag definitivt på.. i den långsamma gruppen )
17. phastasphuk (om det sker på våren, ska bara vänta in en SM990R först)
18. Hawkisen (D W)
19. Hell_Man
20. V-Kamikaze
21. Mr KTM (Martin)
 
Last edited:
Belägg

Ni som redan bytt bromsbelägg, vid vilket miltal gjorde ni det och hur kändes bromsarna innan bytet? Körde ni mjukt, medel eller :mad:?
 
Ni som redan bytt bromsbelägg, vid vilket miltal gjorde ni det och hur kändes bromsarna innan bytet? Körde ni mjukt, medel eller :mad:?

Bytte mina belägg fram vid 680mil då jag tyckte de började bli slitna. Kör väl halvhårt och lite bana ibland :) . Märkte ingen direkt försämring/förbättring av bromsarna i samband med detta.
Dock bytte jag däck samtidigt och hojen gick grymt mycket stabilare på bakhjulet efter det :D .
 
Ni som redan bytt bromsbelägg, vid vilket miltal gjorde ni det och hur kändes bromsarna innan bytet? Körde ni mjukt, medel eller :mad:?

Är inte dina bromsar bra längre?
Ifall du inte har slitit ner bromsbeläggen alldeles för mycket så ska det inte bli sämre för att de är lite slitna.
Har du luftat dem? Bytt bromsvätska? Om inte kan det vara idé att testa det.
 
Hittade en bild från Bulten:

14_G.sized.jpg


Tjusiga pipor.

/A
 
En till...

Anmälan såg ut prel enligt nedan.

Ska vi försöka få ihop en LC8 körning med SMC på Gelleråsen? Kan :)ju börja med att se hur många som skulle vara sugna. Bara fylla på listan och tipsa SuMo-pojkarna så ser vi vart det leder
1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
9. b0bl00i (fast till våren, nu lär det inte bli många fina dagar)
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson[/quote]
12. ZigBee (Hawar)
13. Samme
14. Niklasinorr, eftersom jag jobbar som SMC Sporthojsinstruktör så kommer jag gärna och kör en kurs med Er
15. vill ha (plz långsam grupp)
16. daniohm (om vi pratar våren är jag definitivt på.. i den långsamma gruppen )
17. phastasphuk (om det sker på våren, ska bara vänta in en SM990R först)
18. Hawkisen (D W)
19. Hell_Man
20. V-Kamikaze
21. Mr KTM (Martin)
22. Aron07
 
kul att hamna på bild på bulten. riktigt gymma fotografer. piporna är hp sps, feta men låter satan, öronproppar är ett måste.
 
Är inte dina bromsar bra längre?
Ifall du inte har slitit ner bromsbeläggen alldeles för mycket så ska det inte bli sämre för att de är lite slitna.
Har du luftat dem? Bytt bromsvätska? Om inte kan det vara idé att testa det.

Jodå, dom fungerar prima. Jag tänkte bara att det kunde vara bra att vara ute i god tid så man inte sitter i en bagagelucka helt plötsligt :D
 
Ni som redan bytt bromsbelägg, vid vilket miltal gjorde ni det och hur kändes bromsarna innan bytet? Körde ni mjukt, medel eller :mad:?

Det bäst är väl att kolla hur mycket det är kvar på beläggen dom kan hålla allt från 500 mil till 2000 beroende på hur och var man kör.

Det är ingen skilnad på bromsverkan om beläggen blir slitna, det som kan hända i värsta fall när det är väldigt lite kvar (under minmåttet) är att beläggen kan släppa från stålplattan.

Se till att kolla alla belägg då dom kan vara olika slitna.
 
Back
Top