Superduke-tråden

Ja, just nu har jag ju ingen hoj dårå, men innan den blev skrotad så hade jag följande skydd på hojen i garaget:

Styrlås förstås
Larm på hojen
Skivbromslås med larm i frambromsskivan
En klass 3 kätting från betongankare i golvet till bakhjulet
En klass 3 kätting till som går genom bakhjulet och genom ramen

Ingen som varit på den än så länge, men de har snott en LC4 640 i garaget o försökt o ta en BMW GS-nånting. jag tipsade killen med BMW'n om kätting o visade mina kättingar o sen han oxå skaffade kätting har de inte varit på den.
Stackarn som de snodde LC4'an för tog de även bilen för samma natt. :huvet
 
Hmm.. dessa tjyvar.. inte roligt nånstans.. har min i mitt egna garage i anslutning till huset.. kommer nån där får ja köra ut vovven på dom..

Vet nån vart man kan köra numerplåtsdekaler till ensittscuttsen?
kollade på SD battle från england å de e ju brutalsnyggt!

ett jäkla meck å skära ut dom själv bara känner jag.. borde finnas klara att köpa..

ingen som har den magkåpan dom kör me btw?
såg att dom tog 1200 + VAT för den på dirtbikebook.. riktigt snygg!
 
Ja, just nu har jag ju ingen hoj dårå, men innan den blev skrotad så hade jag följande skydd på hojen i garaget:

Styrlås förstås
Larm på hojen
Skivbromslås med larm i frambromsskivan
En klass 3 kätting från betongankare i golvet till bakhjulet
En klass 3 kätting till som går genom bakhjulet och genom ramen

Ingen som varit på den än så länge, men de har snott en LC4 640 i garaget o försökt o ta en BMW GS-nånting. jag tipsade killen med BMW'n om kätting o visade mina kättingar o sen han oxå skaffade kätting har de inte varit på den.
Stackarn som de snodde LC4'an för tog de även bilen för samma natt. :huvet

Jag körde med ett Oxford blahablaha med larm samt en fet jädra kätting men den såg jag inte röken av, hur i hela friden kan man kapa den på 5 röda?

edit: har 2K i självrisk att betala, känns med tanke på omständigheterna helt ok. Frågan är i och med att jag fick tillbaka den om dom reparerar den eller ger mig en ny?
 
Last edited:
Jag körde med ett Oxford blahablaha med larm samt en fet jädra kätting men den såg jag inte röken av, hur i hela friden kan man kapa den på 5 röda?

edit: har 2K i självrisk att betala, känns med tanke på omständigheterna helt ok. Frågan är i och med att jag fick tillbaka den om dom reparerar den eller ger mig en ny?

om dom ger tillbaka den eller byter in den beror väl på skadorna?
 
Skönt att höra att det gick bra för dig iaf Mange, hur blev det med den där afterbiken? Ska vi försöka spika något datum för en middag eller dyl.? Fick nyheten att jag blir pappa i Mars/April så jag lär behöva ännu mer tid att planera in mina bandagar nästa säsong, gissa om jag är laddad efter min kassa sommar.

/A

Grattis:) Vad roligt att det blir en knodd! Planering är bara bra, ser verkligen fram emot nästa års körningar.

Avslutning på Tuvängen den 27:e sep :tungan

Visst borde vi planera in något, nu när bankörningarna är över så borde det finnas en hel del tid för andra aktiviteter. :öl
 
Last edited:
Skönt att höra att det gick bra för dig iaf Mange, hur blev det med den där afterbiken? Ska vi försöka spika något datum för en middag eller dyl.? Fick nyheten att jag blir pappa i Mars/April så jag lär behöva ännu mer tid att planera in mina bandagar nästa säsong, gissa om jag är laddad efter min kassa sommar.

/A

Man får gratulera!:tummenupp
 
Vilka här har kört både på BT016 & 2CT? Dags för nya däck nu och har lite beslutsångest. Nån större skillnad utöver att 2CT'n tydligen ska vara en killer i väta?

Körde tidigare på 2CT och har nu bytt till BT-06.

Var mycket nöjd med BT-06 på Gelleråsen i lördags, dock så är 2CT märkbart bättre när det är blött vilket jag fick erfara på Tuvängen.

Ett alternativ kan vara att köra på vanliga pilot power som inte är lika mjuka på sidorna då 2CT kan vara lite lömsk om man kör riktigt hårt på bana när det är varmt.

Nu kommer de bittra morgonnyheterna. Blev uppringd av farsan 03:50 att Polisen hade hittat min MC efter att två personer hade rullat den längs en väg.

Fan vad förbannad man blir:mad:

Hoppas att det löser sig bra med försäkringsbolagt.
 
Last edited:
LSL fotpinnar

Efter att ha kört en dag med nya fotpinnarna från LSL så kan jag bara säga att det var kanonbra.

Grymt fäste och känsla, detta är något som ni borde investera i (en måste modifiering på SD) :tummenupp

Till ett pris av endast 498:- så är det inte så mycket att snacka om:)

Kontakta Pär Swedin på nccr så har ni prylarna hemma på 1 vecka.

Skulle man krascha så behöver man inte byta allt då fästet och själva pinnen säljs separat.
 
Någon som har kvar nummret till KTM killen utanför Arlanda? Jag har supit bort det samt saknar sök-kompentens på forum..
 
Leovince carbon blås till SD?

Någon som är sugen på ett LeoVince kolfiber halvsystem me dubbla burkar till sin Superduke för 3000 pix? Pm:a mig....

Orkar ej lägga in anonns p.g.a oseriöst folk..
 
Last edited:
Det känns riktigt irriterande att ha gått omkull, borde veta bättre att man ska ta det lugnare på sista passet när koncentrationen inte är på topp.

Grattis:) Vad roligt att det blir en knodd! Planering är bara bra, ser verkligen fram emot nästa års körningar.

Avslutning på Tuvängen den 27:e sep :tungan

Visst borde vi planera in något, nu när bankörningarna är över så borde det finnas en hel del tid för andra aktiviteter. :öl

Man får gratulera!:tummenupp

Grattis mannen!
:rullandeu



Tack tack boys, man måste säkra återväxten inom motorsporten.

"Will race for food"-kollektionen från KTM är redan beställd.

/A
 
Tack tack boys, man måste säkra återväxten inom motorsporten.

"Will race for food"-kollektionen från KTM är redan beställd.

/A


Will race for food.. :rofl Stort grattis Andreas!
BTW, din idé om middag/utekväll lät inte så dum. Jag är lätt på!
 
Hur går det med PC3:an?

jo det går fint! fixade det..efter lite kaffe så löste det sig:D ska bara boka tid för bänkning och så..men tänkte kanske göra det samtidigt som min service..hörde att det är efter 850 mil man ska serva? 750 mils intervaller blir alltså efter 850 mil va? min har gått 650 nu så...
 
Dags att byta cykel nu, kastar in en länk till annonsen! http://www.sporthoj.com/annonser/?id=22289

Byter endast mot Hayabusa Turbo, inget annat är av intresse.!!!!

Lite skillnad mot Duken :). Ska du börja med rakt-fram-race?
Personligen tror jag att det roligaste man skulle kunna ha är en turbomatad SuperDuke. Tänk att dra en fin powerweelie i närmare 200 :). Lite jobbig effektutveckling på bana kanske, men oj vad coolt!!!
 
Personligen tror jag att det roligaste man skulle kunna ha är en turbomatad SuperDuke. Tänk att dra en fin powerweelie i närmare 200 :). Lite jobbig effektutveckling på bana kanske, men oj vad coolt!!!

Bygger man ordentligt så kan man ju få en turbohoj att gå nästan precis som en sugis, iofs. beroende på effekt men 250hk i en SD vore nog mer än väl :yoparty

Jag blev helt till mig när jag såg denna post i sommras. Tyvärr så gick planerna om stöpet..
 
Byter endast mot Hayabusa Turbo, inget annat är av intresse.!!!!

Lite skillnad mot Duken :). Ska du börja med rakt-fram-race?
Personligen tror jag att det roligaste man skulle kunna ha är en turbomatad SuperDuke. Tänk att dra en fin powerweelie i närmare 200 :). Lite jobbig effektutveckling på bana kanske, men oj vad coolt!!!

Det är just Powerwheelies i 200++ jag är sugen på! Nä, ska inte åka dragrace mer än att prova på i så fall... Har alltid varit sugen på en Buse Turbo och nu ska det bli av!:)
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top