Superduke-tråden

Flickor!

Vi borde ha en träff. Mitt förslag är att vi ordnar något efter nästa Lördagskörning på Tuvängen. Inget avancerat. Möta upp någon stans på kvällen och käka lite och snacka skit. De som vill/kan drar vidare och tar några öl och blir trivsamt packade tillsammans.

Någon som har ett bättre förslag/synpunkter/andra datum. Shoot.

För min del är sambos/polare/andra åkare/importfruar mm varmt välkomna.

Vi som åker en hel del på vårt fina lite knöliga vägnät .. och faktiskt använder våra duks till vardags och tycker att hojjen är lite stötig och stum där.
Testa och ställ in fjädringen på mellan standard och comfort och returen i bak några snäpp mjukare ... Funkar för mig :tummenupp
Skål :yoparty

Flickor!

Vi borde ha en träff. Mitt förslag är att vi ordnar något efter nästa Lördagskörning på Tuvängen. Inget avancerat. Möta upp någon stans på kvällen och käka lite och snacka skit. De som vill/kan drar vidare och tar några öl och blir trivsamt packade tillsammans.

Någon som har ett bättre förslag/synpunkter/andra datum. Shoot.

För min del är sambos/polare/andra åkare/importfruar mm varmt välkomna.

Det ryktas om en "afterbike" efter Tuvängen nästa lördag :yoparty :tungan så något ska vi kunna styra upp, återkommer!

Skogstur

Har råkat nudda mark med min duke:gråta så jag behöver en ny frontkåpa/alltså den runt strålkastarn samt nytt lycktglas.
Dessutom blev vänster kåpa om tanken(med dekalerna på) och vänster kåpa som skyddar(den närmast) ljuddämaren repad och behövs ersättas.

Frågan om nån vänlig dukeägare vet vad dessa kåpor kostar ungefär och var man kan köpa dom själv?
Tänkte att den kanske blir billigast att fixa själv om det går:rolleyes:

MASHAAAAAAAAAAAAM!
efter långt drömmande å många mail om Dukar har ja hittat och köpt den.. Mistar Superduke i min ägo..
ägt den i 2 dagar och är helt frälst..... bättre hoj är tveksamt om de går att hitta... är helt salig..
fluktat i denna tråden i snart 6 månader.. damit alla era garage me snygga bilder!

har 2 frågor....

1. varför kör inte alla SD...? den e ju totalt bäst. ;)
2. vart köper ja ett tankskydd allá Superduke R?
Svart med orange R.. vill ha...

Tack till er som har uppmuntrat mig till denna dröm hojj...
det är flertalet här i denna tråden!

MASHAAAAAAAAAAAAM!
efter långt drömmande å många mail om Dukar har ja hittat och köpt den.. Mistar Superduke i min ägo..
ägt den i 2 dagar och är helt frälst..... bättre hoj är tveksamt om de går att hitta... är helt salig..
fluktat i denna tråden i snart 6 månader.. damit alla era garage me snygga bilder!

har 2 frågor....

1. varför kör inte alla SD...? den e ju totalt bäst. ;)

Grattis!!

Är inte det som att klistra M3 emblem på en 325'a :rolleyes:

Nee, dom finns antingen hos din lokala/närmsta KTMåterförsäljare. Alt. kan du handla via DirtBikeBook eller kanske KTM Sommer har bättre pris?

Grattis till hojen BTW :yoparty

Är inte det som att klistra M3 emblem på en 325'a :rolleyes:

Nee, dom finns antingen hos din lokala/närmsta KTMåterförsäljare. Alt. kan du handla via DirtBikeBook eller kanske KTM Sommer har bättre pris?

Grattis till hojen BTW :yoparty

-R tankskyddet är det enda Superduke "orginal" som finns om jag förstod Lelles lallare rätt.

hmm.. RC8 tanken ser ju lite annorlunda ut.. fasen vet om de blir snyggt på sd:n...
har letat som en tok å de enda ja hittar är R skyddet som är ktm orginal..
så de e väl inte så mkt å välja på =)

@Hawkisen: Grattis till köpet o välkommen hit. :tummenupp
Köp R tankpaden, den har jag o den är schnygg.

@Henrik: Apagrymma bilder! :Bugar Bland det snyggaste jag sett. Hälsa din polare att han regerar.

@Fjod0r: Jag vill ha kopior på dina coola bilder. :)
Tycker oxå att det var en strålande idé med dejt på lördag. Ta med en massa fräscha cheypolare o hälsa dem att jag är lättfotad. :tungan
Om jag får ner foten i kängan på lördag så kanske någon kan hämta upp mig innan Tuvis.

@Duken66: Tråkigt med kraschen. Hoppas du är okay.
Frontkåpan består ju av en massa olika delar o du kanske inte behöver byta alla. Priser från Lelles website:
  • 61108001000 - HEAD LIGHT MASK LEFT 07 : 71 kr
  • 61108002000 - HEAD LIGHT MASK RIGHT 07 : 71 kr
  • 6110800300074A - MASK SPOILER LEFT ORANGE 07 : 378 kr
  • 6110800400074A - MASK SPOILER RIGHT ORANGE 07 : 378 kr
  • 6100804100074A - REAR END TOP PART L/S ORG. 07 : 1072 kr
  • 6110805000074A - SPOILER LEFT ORANGE 07 : 2169 kr
  • 60014001100 - HEAD LIGHT R.-HAND TRA. EU 07 : 1669 kr

Obs! delarna är till den snabba orange SD'n, om det är till en långsam svart SD så är det ju andra artikelnummer, men samma pris.

Last edited:
Flickor!

wine.gif
dance.gif

Det ryktas om en "afterbike" efter Tuvängen nästa lördag :yoparty :tungan så något ska vi kunna styra upp, återkommer!

Planen som gick i PM verkar inte funka iaf. Får se hur det blir, återkommer.

hmm.. RC8 tanken ser ju lite annorlunda ut.. fasen vet om de blir snyggt på sd:n...
har letat som en tok å de enda ja hittar är R skyddet som är ktm orginal..
så de e väl inte så mkt å välja på =)

Klart du ska ha R-skyddet. Skulle valt en annan smiley kanske :D
Tycker det är bra mycket snyggare än alla andra halvfabrikat med dödskallar och annat smäck.

Nickeluring;3755755 @Duken66: Tråkigt med kraschen. Hoppas du är okay. Frontkåpan består ju av en massa olika delar o du kanske inte behöver byta alla. Priser från Lelles website: [LIST skrev:
[*]61108001000 - HEAD LIGHT MASK LEFT 07 : 71 kr
[*]61108002000 - HEAD LIGHT MASK RIGHT 07 : 71 kr
[*]6110800300074A - MASK SPOILER LEFT ORANGE 07 : 378 kr
[*]6110800400074A - MASK SPOILER RIGHT ORANGE 07 : 378 kr
[*]6100804100074A - REAR END TOP PART L/S ORG. 07 : 1072 kr
[*]6110805000074A - SPOILER LEFT ORANGE 07 : 2169 kr
[*]60014001100 - HEAD LIGHT R.-HAND TRA. EU 07 : 1669 kr
[/LIST]

Obs! delarna är till den snabba orange SD'n, om det är till en långsam svart SD så är det ju andra artikelnummer, men samma pris.

Tack för ditt svar!!

Jag klarade mig bra, sämre gick det för hojen.
Det är den långsamma modellen jag har;) kanske skulle smälla på oranga tankkåpor för att få den att gå lite fortare:)

Orange kåpor låter som en utmärkt idé tycker jag. :tummenupp
Byt ut ???????????74A mot ???????????46A så har du artikelnumren till den "långsamma" modellen.

Grattis till den snabbaste Duken :tummenupp
Du kan lätt ha ett R tankskydd utan att skämmas, "R" är lite mer snabbstyrd pga av en lite snävare gaffelvinkel än dom andra 07-08 men den är tydligen samma som på 05-06 :yoparty
Och sist men inte minst -06 har mer pulver i motorn :yoparty
Iofs så är nog superduke R -09 den snabbaste med sina 133hk men den räknas inte :tungan
Mvh

Hej

Tänkte åka till Eskilstuna www.atv-racing.se för att byta tank på min Superduke på fredag (imorgon 15/8) efter dagislämning, skall någon hänga med på en tur i Sörmland då?

klipp......klipp

Hej

Fick en trevlig tur med bra väg och väder. Väldigt trevlig väg mellan Eskilstuna och Hälleforsnäs, krokigt och ingen trafik alls. Passade på att låta verkstaden justera förspänningnen på fjädrarna, fram var det bra men bak fick vi vrida några varv. Jag är ju lite tung (allt är relativt) :D så med detta är svampigheten vid fart och guppig väg helt borta.

Hej och hjälp

Jag kör en 950sm som jag trivs väldigt bra med men det blir problem på bana. Fotpinnarna drar i alldeles för ofta och för mycket. Har SDn också det problemet?

Mvh robban

Prova att spänna förspänningen några varv. Funkar inte det så får du skaffa en superduke för den har inte det problemet. Alternativt kan du börja hänga istället.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025