Superduke-tråden

Behöver olja!

Hej alla SD ägare!

Har precis köpt mej en -07 med välljudande akra och är världen gladaste! Sjukt skoj hoj:D :yoparty

Nu till problemet.. såg idag efter en 40 milatur att oljan behöver fyllas på lite. Vilken olja ska det vara och går den att hitta på en söndag? Tacksam för svar då jag gärna vill köra en sväng imorron med:)

MvH/Roos
 
He he...ser ut som ett riktigt Taikonlass , men valde bort tankväskan i år. SD'n är ju inte känd för stor tank eller bra bränsleekonomi o det blir ju ett o annat tankstopp. Så jäkla klöddigt att flytta på tankväska hela tiden...:).

Sen är det ju en del som ska med oxå när man ska in i lite halvsuspekta länder som Polen , Tjeckien , Slovakien , etc... Grov kätting o Abus-lås , vajer till skinnställ , verktyg , etc...

Fan ! Ska man hålla på såhär så blir det väl en BMW vad det lider....:rolleyes:
 
I går när jag var ute och körde så märkte jag att det luktade bränt när jag stannade. Det visade sig att en mutter till bakdrevet hade skruvat ur sig och den nötte då mot svingen. Vid en närmare koll så märkte jag att det var en mutter till som inte satt fast ordentligt. Hojen har nu rullat 455mil och detta var första problemet.
Tipset är ju att alla kollar så dessa skruvar sitter fast ordentligt. Är ju tist om de ska förstöra svingen för någon. Min klarade sig i alla fall hyggligt. Efter lite meck i kväll så ska det nog vara fixat igen.

Förresten! Är den några med SD som kommer ner till MC-dagarna i Västervik så skicka ett PM så kan vi försöka få till en körning här i trakten. Vägarna här är ju min bakgård så att säja.
Annars så är det ju heldag på Sviesta nu på lördag den 26e och jag ska definitivt dit. :yoparty
 
Tipset är ju att alla kollar så dessa skruvar sitter fast ordentligt.

Annars så är det ju heldag på Sviesta nu på lördag den 26e och jag ska definitivt dit. :yoparty

Glöm inte loctite bara. Jag har loctite på varenda skruv som jag haft lös.

Angående Sviestad så var det ju det där med "endast originalsystem..." :mad:
 
Ska köra för första gången på bana imorgon, så undrar jag ifall någon vänlig själ kan rekommendera en bra inställning på fjädringen? Väger runt 90-95 kg med utrustningen på=)

Kör just nu på hårdaste inställningarna, men vet ju inte om det är optimalt då jag inte testat annat:D
 
då är man en stolt ägare av en superduke.
men jag har ett litet problem och det är att bensinlampan börjar lysa väldigt tidigt är det någon mer än jag som har detta bekymer? och går det att fixa det?
 
Ska köra för första gången på bana imorgon, så undrar jag ifall någon vänlig själ kan rekommendera en bra inställning på fjädringen? Väger runt 90-95 kg med utrustningen på=)

Kör just nu på hårdaste inställningarna, men vet ju inte om det är optimalt då jag inte testat annat:D

Om du har möjlighet så bör du ställa förspänningen fram o bak efter din vikt först o främst. Därefter kan du prova Sport inställningarna enligt manualen.
Lycka till! :tummenupp

då är man en stolt ägare av en superduke.
men jag har ett litet problem och det är att bensinlampan börjar lysa väldigt tidigt är det någon mer än jag som har detta bekymer? och går det att fixa det?

Grattis! :tummenupp
De första modellerna har det problemet, fixades till 07 tillsammans med en större tank.
Jag tror att någon har fixat det, men det var en del jobb. Sök på http://www.superduke.net
 
Last edited:
Är det någon som vet om man kan köpa bara "pucken" till crashpuckarna? Det behöver inte vara RG.

Svar från R&G själva.


1. Can I order replacement parts for my crash protectors or do I need to buy a complete new kit?

Replacement parts are available from your local R&G stockist/dealer or direct from ourselves. If you wish to order direct from ourselves you will need to call our Sales Team to place an order on +44 (0)870 220 6380.


Bara att beställa på deras site.

/A
 
Nickeluring:::
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Du hade väl fixat throttlemoden på din duke? Hur blev det?

Jag har kommit upp i respektabla 150 mil nu, jag tycker att efter de senaste 10 milen att hojjen blivit väldigt mjuk och smidig på gasen och inte alls lika varm som den var i början. Tror inte längre jag behöver nån mod till gasen. Var nog bara inkörningen som behövdes plus några mil.

Hur ofta justerar ni kedjan, smackar på kedjevax eller dylikt?

Nu väntar vi bara på Augustivärmen..sen blir det brassa av!
 
Ja, jag har gjort trottelmodden på min. Av det lilla jag har kört fram o tillbaka till jobbet så tycker jag att den känns mycket bättre. Men vi får se på lördag när jag ska köra gocartbana med den. Då kommer den vara nymappad oxå, jag ska mappa om den imorrn.

Kedjan justeras när man kommer ihåg att kolla den o den skulle vara slappare än 7 mm måttet. Jag tror jag har spänt min 2 eller 3 ggr på drygt 1300 mil.
Kedjevax åker på så ofta man orkar - 30-40 mil kanske. Och så en kedjeavfettning var 200 mil kanske.
 
Ja, jag har gjort trottelmodden på min. Av det lilla jag har kört fram o tillbaka till jobbet så tycker jag att den känns mycket bättre. Men vi får se på lördag när jag ska köra gocartbana med den. Då kommer den vara nymappad oxå, jag ska mappa om den imorrn.

Kedjan justeras när man kommer ihåg att kolla den o den skulle vara slappare än 7 mm måttet. Jag tror jag har spänt min 2 eller 3 ggr på drygt 1300 mil.
Kedjevax åker på så ofta man orkar - 30-40 mil kanske. Och så en kedjeavfettning var 200 mil kanske.

Ålrajt. Tackar!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top