Superduke-tråden

Någon som har tips på hur man kan rensa röven på en SD-R? Tänker just på blinkers och nummerplåten.

/marcus

Har precis hittat detta forum. :tummenupp Vilket grymt ställe att hitta tips och råd!
Har samma problem som Marcus,
Jag har påbörjat att rensa på min SD-R men letar blinkers att sätta ovan avgasrören (miniblinkers). Någon som har tips på bra butik för detta i GBG? Som har öppet... Johans-MC på backaplan är näst intill omöjliga att få tag i. :huvet

/Matte

Är du med o arrangerar detta?
Hur kan de ha kommit på en sån bra idé att det är bara originalljuddämpare som är okay oavsett ljudnivå på ett eftermarknadssystem? :va
Är det för att de inte orkar mäta tro?

Nej, jag är på inget sätt inblandad... Efter sista genomgången den 3/7 sa dom att så var fallet!!! Tur att min redan är "bankittad":tungan

Jag funderar starkt på att byta mina Akra loggor mot KTM dito så hoppas man på att läget gillas.

/A

Angående Sviestad !!! Så har jag snackat med Ordförande där och det är kört att åka utan Orginal ljuddämpare :huvet Oavsätt db iom att dom inte Orkar/Hinner mäta alla hojjar :mad:

Att Bilarna låter mera verkar inte spelanågon roll hmm .
Så småningom ska dom fixxa en mätanläggning då går det bra att åka med db-killers. Men när det blir vet dom inte .

Och dessa krav kommer antagligen på alla banor strax ...

Bra att ha : Powercommander med olika mappar till bla Orginal systemet eller vad ?

Jaha , Bulten GP ser mer o mer intessant ut :tungan

Dirtbike var räddningen

Behövde en ny grafitring till avgassystemet och det visade sig att Dirtbike hade denna hemma :tummenupp

Jag hade nästan räknat med att får åka till Arlanda eller Uppsala, vilket jag slapp :)

Dom verkar ha en hel del KTM-delar på lager och nu när dom har flyttat till Niörtsvägen 36 i Midsommarkransen så har jag bara 100 meter dit från mitt garage:yoparty

/Magnus

Hur bra/dåliga är SD'n att åka motorväg med? Är det vinden i bröstet a lá fighter eller hjälper den löjliga lilla kåpan något?

Hur bra/dåliga är SD'n att åka motorväg med?

Tja , det är ingen favoritväg direkt..Men 10mil funkar bra att ligga ca 130-150kmh .
Konstigt nog så va inte Honda Vtr med kåpa bättre än Duken i dom hastigheterna sist jag åkte ..Kan iofs ha med mot/medvind att göra .

Jo , fundera lite på Tuvängen ..kan man inte bara åka dit på kvällen/morgon "närsomhelst" och åka :)

Last edited:
Det är tyvärr låst, men det var en god tanke Micke :) Är det någon som ska köra på lördag förresten? Jag siktar på det i alla fall..

Åker om SMHI säger:tummenupp

Funderar även på Sviestad/torsdag men bokar inget innan jag vet vad som faktiskt gäller angående de senaste dagarnas inlägg om originalpipor...?!?!:confused: Föga lockande att pula på 10 kg rostfritt med tillhörande förgasarjusteringar...:huvet

Nån som kan ge raka besked (och alltså inte spekulationer/rykten) vore jag tacksam.

//Lars

Last edited:
Hahaha

det är sant, då var det inte så trevligt!

Nu är det förhoppningsvis lite varmare så man i alla fall kan få in kopplingen :tungan

Men självklart så vill jag ha bra väder på lördag, det var askul förra lördagen på Tuvis :)

/Magnus
Jo, ja, visst, säkert nyttigt men du vet ju hur toppen jag trivdes i Linkan-regnetåkylan senast...:D

Snackade precis med Ragnar. Han har fått in en SDR -07 ifall någon är sugen.
Det enda jag vet är att den har slipons o kostar ca 90k-95k.

Han fick den i inbyte mot en vit RC8. :drool

Back