Superduke-tråden

Blev av med min Superduke för 2 veckor sedan i Göteborg men har inga spår av vart den tagit vägen.

KTM superduke "XBB 495" helsvart med kraschpuckar i hjulaxlarna och Acra system... Man blir ju bara så jävla ledsen, speciellt med SMC försäkringen och 25% självrisk :huvet

Vet ni någon som säljer delar mystiskt billigt eller har någon annan information om vart den kan tagit vägen så hör gärna av er, jag vägrar ge upp säsongen redan...!!!
 

Bifogat

  • Superduke.jpg
    Superduke.jpg
    178.1 KB · Visningar: 140
Rosenhill i morgon runt 14:00?

Hade gärna kört imorrn, men idag började det titta fram en massa konstiga ståltrådar ur mitt bakdäck. Så jag får hålla mig hemma, och bli full ikväll istället :D (har redan börjat)

Lät för övrigt polaren köra min hoj idag medans jag stod bredvid, och påmindes ännu en gång hur förälskad man är i den där 2-hjulingen. Så fläskig den är, och vilket ljuuud! :näsblod det märktes också när vi brakade genom södra länken :yoparty

Skål..
 
Är det vanligt med en Superduke som dricker minst 1 dl olja var tionde mil? Får ju fylla på skiten hela tiden=(
 
Rosenhill i morgon runt 14:00?

Så dax nu ja ..ja vi
kommer knallandes med varsin öl i handen :D

Nä , Jag har försökt att sammla oss ett par gånger nu och inte lyckats så bra ..:huvet
Så nu lämnar jag över till någon annan som känner sig manad..
Vi ses på banan :yoparty

Är det vanligt med en Superduke som dricker minst 1 dl olja var tionde mil?
Svar: NEJ !
 
Last edited:
Om man skulle köpa denna, kan man köpa nya plastkåpor i vitt eller svart och byta ut?

Vad skulle det kosta i runda svängar?

http://www.blocket.se/vi/15855952.htm?ca=23_10_s


Kylarvingar Ca: 3000 /par
Värmeskydd (över dämparn) 2500 /par
Plasten på toppkåpan kan inte kosta många hundringar.

Men varför byta bort det som gör att Superduken sticker ut lite? Vitt eller Svart kan du ju få vilken riskok som helst i?

/A
 
Är det vanligt med en Superduke som dricker minst 1 dl olja var tionde mil? Får ju fylla på skiten hela tiden=(

Enligt Ragnar på Lelles så var "maxet" 0.6L/1000km enligt KTM. Mer än så skulle det inte vara. Skriver dock inte under på att det gäller hojar som gått ett par hundra mil. Han nämde det i samanhang där vi pratade nya hojar. Men den borde väll rimligtvis inte dra mer ju längre den gått?


Någon som ska ut och leka efter 18.00 idag och vill ha sällskap? (rookie som fan men gör mitt bästa)
 
Har för mig att jag läste även någon annan stans att den kan dra 1 liter var 100 mil. Så vissa säger 1 liter/100 mil andra 0.6 liter/100 mil. Får se ifall det lugnar ner sig om några 100 mil, då BORDE inkörningen vara över iallafall tycker man. Den skulle tydligen även dra extra mycket olja under inkörning?
Har iallafall under 200 mil fått fylla på nästan 2 liter olja.

Den har rullat 330 mil
 
Last edited:
Den drar mindre efter inkörningen och jag märker att min drar ännu mindre efter 1000mil :tummenupp .
Jag har väl fyllt på ca 1liter på 600mil
 
Behöver nita min kedja, någon som sitter på ett sådant verktyg.

Eller finns det någon mc-firma som fixar det smidigt utan bokningar och strul osv.

Det tar max 10 min att fixa.
 
Oil leak at cluch slave unit

Är det någon som har haft problem med oljeläckage vid slavcylindern till kopplingen.

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4344&highlight=oil+leak

KTM har ändrat utförandet på slavcylindern och tryckstången till -07.

Någon som har fixat detta på sin 05/06?

Har haft cykeln inlämnad för detta men nu vågar jag inte lämna in den igen.
ska det blir riktigt gjort så måste man fixa det själv!

Tacksam för alla tips:)
 
Akut hjälp

Ska byta tändstift men hylsan som följer med verkar inte passa!

Måste man ha hylsan från KTM som är beskriven bland specialverktygen?

Vill inte montera tillbaks allt igen utan att byta stift:gnissla

Någon som vet?
 
Last edited:
Om man skulle vara sugen på att ställa en lite SuperDuke på skrivbordet på jobbet, vart vänder man sig? Hittar leksakshojjar från typ alla tillverkare utom KTM som i övrigt har allt möjligt skit.. Nån som hittat nån?
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top