Superduke-tråden

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
jag brukar dra upp till 65kmh släppa av och sen vrida på, works everytime, sen gäller det bara att inse att SDn har hög balanspunkt så man får keka mkt fibrer så man blir hård nog att hålla i tills man ligger där uppe och seglar.

Någon som är vass på photoshop?

/A


Aha okey=) ska bli kul att prova man kunde ju åka lätt med Gixxern ja hade så det är nog inga problem me denna =)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ska väl bara inflika att så Himmla lätt är det inte att slanga om man inte är van med hojjen ..
räkna inte med att dra upp han lätt på gas om du inte är van med hojjen ialf på 2an och på 3an kan du nästan glömma i början.
4an hehe ja den kan du ta om du har en bula i vägen så du får hjälp sas annars är den i princip omöjlig ,, ialf om du frågar mig :)
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Använd kopplingen 2:an 40 km/h sen kan du åka ända till varvstoppet, eller växla:tuttar
 
Last edited:

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Är det någon som har en SD-R med Acra Evo pipor på? Skulle vilja se hur det ser ut. Funderar på en R bak till min SD.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ska väl bara inflika att så Himmla lätt är det inte att slanga om man inte är van med hojjen ..
räkna inte med att dra upp han lätt på gas om du inte är van med hojjen ialf på 2an och på 3an kan du nästan glömma i början.
4an hehe ja den kan du ta om du har en bula i vägen så du får hjälp sas annars är den i princip omöjlig ,, ialf om du frågar mig :)



INTE LÄTT. har kört en 1gång, en demo hoj på oves motor och det va juh som att köra en bil på fyra hjul att slanga den maskin :yoparty Drog upp den på 5:ans växel och den va helt org....

///Micke
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Förhöjt kåpglas Till superduken??? Någon som tetat?

Ha ha nu kommer ni skrika rätt ut här! haha
Men jag tänkte fråga om någon testat det förhöjda kåpglaset som finns att köpa till superduken??? Om det gör nån skillnad ?? Jag har nämligen själv köpt ett som ja tänkte eventuellt bara sätta på om ja ska ut på nån långtur. det va så billigt så ja köpte det av bara farten 384:- spänn haha det är sjuukt fult ja vet men kan va skönt om man ska ut på en rejäl långtur i sommar tänkte jag. ja har ju inte hunnit testat det än tänkte om nån annan gjort det? :va
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Någon la upp en länk någonstans här i närheten, till en tysk sida med dekaler till SD. Var hittar jag den igen? Jag sparade länken, men har storstädat i datorn sen dess tyvärr...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag va ute och provkörde nya lill-duken igår, jäklar vilken pigg liten leksak, jag har börjat spara. Tyvärr kommer man får vänta till slutet på Maj innan Akrapovic pipan kommer men sen så...

Duke x2 :)

/A
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Ok. Jag trodde inte att dom kommit ut som demo än. Är faktiskt sugen att byta min SD mot 690 Duke. Är det ett bra alternativ till SD?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som har lust att photoshoppa in nya lill-Duke'ns framlampa på en SuperDuke R? Stirrat mig blind på den i senaste Allt om Mc och fan vet om de inte skulle piffa upp hojjen ett steg eller två om man fick på den. Grymt "modern" lampa är det iaf! Nån som kan?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ok. Jag trodde inte att dom kommit ut som demo än. Är faktiskt sugen att byta min SD mot 690 Duke. Är det ett bra alternativ till SD?

Det är ju natt och dag, går inte att jämföra, jag saknar en motard i garaget och vill ha en för att leka med på Go-cart banan.

http://bike.se/content/2469/

SDn är ju en vettigare leksak med bredare användningsområde.

/A

Nån som har lust att photoshoppa in nya lill-Duke'ns framlampa på en SuperDuke R? Stirrat mig blind på den i senaste Allt om Mc och fan vet om de inte skulle piffa upp hojjen ett steg eller två om man fick på den. Grymt "modern" lampa är det iaf! Nån som kan?

Klart det går men du får nog modda fästen ganska rejält. Kul om du vågar såga i Drömcykeln.
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Nån som har lust att photoshoppa in nya lill-Duke'ns framlampa på en SuperDuke R? Stirrat mig blind på den i senaste Allt om Mc och fan vet om de inte skulle piffa upp hojjen ett steg eller två om man fick på den. Grymt "modern" lampa är det iaf! Nån som kan?

Det där har jag också funderingar på, mest för att framlampan är så ful innan -07. Finns lite allvarliga funderingar på annan lack samtidigt, men jag får väl se hur mycket som hinns med i sommar.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Bry er inte om att kommentera den här snubben. Han är antingen mytoman eller förståndshandikappad. Jag tror på det senare...


Jaså va grundar du sånna påhopp på??? Funkar alldeles utmärkt att stå och dra upp den på 5:an. Men att vara så avundsjuk att man inte klarar det själv och häva ur sig en massa skit för det bevisar juh en del personers omognad Ditt JÄVLA MOPPE FUCKO :tungan


///Micke
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top