Superduke-tråden



Om du drevar den så att den toppar lika mycket som en Husa så kan man nog plocka upp den på alla växlar. Om du provkört en 07:a så kan man lätt bli besviken. Jag tyckte att den var slö på tvåan. Jag har fått min avstrypt idag och ska hämta den snart. Hoppas att det gör underverk. Tydligen stryps den till 80% över det mesta av vridmomentskurvan. Som sagt hoppas att det stämmer. Annars håller jag med dig. Den borde nästan gå på slangen de tre första växlarna. Jämfört med en R1 så är den lågt växlad. Min R1 toppade nästan lika mycket på ettan som sd gör på trean.

skriv och berätta här när du fått den.
 
jaha....balle säger jag....skulle precis ge mig iväg och så kommer regnet?? Så kul är det inte att testa en hoj i regn. Aja, får dra iväg imorgon om det är väder!:yoparty
 
Den stryps inte till 80%! snarare endast par tre procent, skall jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad överhuvudtaget, finns andra grejor som ger mer effekt.

Nä, det är det jag är rädd för, tyvärr. 80% fick jag från http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=687

Enl grafen på http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_Tuning_lc8_06.html ser det mer ut som 3-5%.

Jag såg graferna för titanslipon resp helsystemet så nu tycker man att det är nästan synd att jag fick med Akraljuddämpare i köpet. Känns inte rätt att köpa nytt nu.
 
Last edited:
Nä, det är det jag är rädd för, tyvärr. 80% fick jag från http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=687

Enl grafen på http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_Tuning_lc8_06.html ser det mer ut som 3-5%.

Jag såg graferna för titanslipon resp helsystemet så nu tycker man att det är nästan synd att jag fick med Akraljuddämpare i köpet. Känns inte rätt att köpa nytt nu.

Finns mycket okunskap på internet......
Om du har Akra EVO slipon så ger dem samma effekt som ett helsystem på en07a, det är därför dem inte presenterar någon graf med EVO-slipon....:fakta
 
om jag köper superduken vill jag dreva den samt träna så att jag kan få upp den på slangen på tvåan och trean på gas. jag vill kunna komma ifatt en bil i 100 blås och sen plocka upp den på slangen när jag kör om osv.


Jag har ett kugg ner fram o Akraslipon o det räcker gott o väl för att lyfta den lätt på gas på 3:an på plan väg. Kör ifatt en bil i 130 km/h... Växla ner till 3:an , slå på en gång o gunga till hojen , så rycker du lätt upp den på andra påslaget sen. Som alla hojar så kräver även superduken inkörning innan du lär känna den , o kanske en twin i synnerhet eftersom det är helt annorlunda register jämfört med radfyra. När du lärt dig hojen , så bryr du dig inte om varvtal eller hastighet , utan KÄNNER när det är dags att slå på o rycka till... 660:n är slangningsvänlig , men SD:n ligger inte långt efter...:tummenupp.
Toppar 253 km/h med den drevningen , mätarfart.
 
Jag har ett kugg ner fram o Akraslipon o det räcker gott o väl för att lyfta den lätt på gas på 3:an på plan väg. Kör ifatt en bil i 130 km/h... Växla ner till 3:an , slå på en gång o gunga till hojen , så rycker du lätt upp den på andra påslaget sen. Som alla hojar så kräver även superduken inkörning innan du lär känna den , o kanske en twin i synnerhet eftersom det är helt annorlunda register jämfört med radfyra. När du lärt dig hojen , så bryr du dig inte om varvtal eller hastighet , utan KÄNNER när det är dags att slå på o rycka till... 660:n är slangningsvänlig , men SD:n ligger inte långt efter...:tummenupp.
Toppar 253 km/h med den drevningen , mätarfart.

Att du får upp din så lätt beror på att du har packväskor som förskjuter vikten bakåt.

:)
 
Att du får upp din så lätt beror på att du har packväskor som förskjuter vikten bakåt.

:)

He he... + en vindskiva som hjälper till att resa den redan från 25 km/h !:D
 
Att du får upp din så lätt beror på att du har packväskor som förskjuter vikten bakåt.

:)

nu var ju detta sagt som ett skämt, men såna här grejer påverkar rätt mycket faktiskt. min 660 jag hade innan fick jag alltid upp mycket lättare på slangen om jag hade ryggsäck på mig. varje gång jag skulle åka hem till mina föräldrar hade jag en rätt stor ryggsäck på ryggen som både vägde lite samt ökade luftmotståndet och det var märkbart lättare att få upp den på slangen på trean med ryggsäck på.
 
Back
Top