Fenster
Ny medlem
Vart fan provkör man en duke i S-holm?? Verkar ju inte finnas någon vettig handlare? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vart fan provkör man en duke i S-holm?? Verkar ju inte finnas någon vettig handlare?![]()
Det gör man inte.. man åker till Lelles och snackar med Ragnar!
Lelles i uppsala??
Lelles i uppsala??
Jo..
fast just nu e han i Ungern på KTM festivalen..![]()
Om du drevar den så att den toppar lika mycket som en Husa så kan man nog plocka upp den på alla växlar. Om du provkört en 07:a så kan man lätt bli besviken. Jag tyckte att den var slö på tvåan. Jag har fått min avstrypt idag och ska hämta den snart. Hoppas att det gör underverk. Tydligen stryps den till 80% över det mesta av vridmomentskurvan. Som sagt hoppas att det stämmer. Annars håller jag med dig. Den borde nästan gå på slangen de tre första växlarna. Jämfört med en R1 så är den lågt växlad. Min R1 toppade nästan lika mycket på ettan som sd gör på trean.
men Andreas är väl då eller?
Den stryps inte till 80%! snarare endast par tre procent, skall jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad överhuvudtaget, finns andra grejor som ger mer effekt.
Nä, det är det jag är rädd för, tyvärr. 80% fick jag från http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=687
Enl grafen på http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_Tuning_lc8_06.html ser det mer ut som 3-5%.
Jag såg graferna för titanslipon resp helsystemet så nu tycker man att det är nästan synd att jag fick med Akraljuddämpare i köpet. Känns inte rätt att köpa nytt nu.
om jag köper superduken vill jag dreva den samt träna så att jag kan få upp den på slangen på tvåan och trean på gas. jag vill kunna komma ifatt en bil i 100 blås och sen plocka upp den på slangen när jag kör om osv.
Jag har ett kugg ner fram o Akraslipon o det räcker gott o väl för att lyfta den lätt på gas på 3:an på plan väg. Kör ifatt en bil i 130 km/h... Växla ner till 3:an , slå på en gång o gunga till hojen , så rycker du lätt upp den på andra påslaget sen. Som alla hojar så kräver även superduken inkörning innan du lär känna den , o kanske en twin i synnerhet eftersom det är helt annorlunda register jämfört med radfyra. När du lärt dig hojen , så bryr du dig inte om varvtal eller hastighet , utan KÄNNER när det är dags att slå på o rycka till... 660:n är slangningsvänlig , men SD:n ligger inte långt efter....
Toppar 253 km/h med den drevningen , mätarfart.
Att du får upp din så lätt beror på att du har packväskor som förskjuter vikten bakåt.
![]()
Tips på site med bra pris på Akra EVO mottages varmt!
....
Toppar 253 km/h med den drevningen , mätarfart.
Att du får upp din så lätt beror på att du har packväskor som förskjuter vikten bakåt.
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |