Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Fanns några riktigt fina bilder, nu känns det lite surt att man var tvungen att sticka hem tidigare.. :huvet

Jo, hade lite problem med motljus och självklart hade man ju skinnstället på.

Vi får ta ngn dag när jag kör bil och ta några schyssta pix att dreggla över i vinter.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo, det va en mkt trevlig åktur :tummenupp
Mer sånt :yoparty
Jo du sixx jag märkte nog att marken skakade backen jag me ! + du gasa på riktigt dukigt du med :tummenupp
Hobbes ! Några bilder blev riktigt bra :rock
Nicke brassa på rejält på Bulten, din knäskrapare :)
Sketa kul !
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Härligt att ni hade det kul, själv drog jag en sväng från 18:30 fram till ca. 23:30.
Vaxholm, Österåker Rimbo, Ekskogen mm. grymma vägar. Polaren har en 950SM och tillsammans övade i slangning, gick bättre o bättre, börjar få till växlingen från 2:an till 3:an nu. Extremt läskigt dock då jag var lite okänslig med gashanden och höll på att slå över vid en växling.. riktigt riktigt nära! Men skam den som ger sig bara på ett igen och det blir allt bättre. Kör ev. en sväng imogron med. Beror sig på lite.Det blir dock på em/kv.

Skriv här om ni sticker ut så kanske vi kan mötas upp!
@nickeluring, jag har min hoj i samma garage som du parkade i förut.

SD rockar!

//IL Ducce
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Ramsned, det måste varit jag eller så finns det fler. Fick den igår! Håller på att köra in den. Jag bommade att jag mötte en sd. Var det du som körde ihop med två andra hojar varav en med skjuts? Var inne på att vända och jaga lite. Har blivit 28 mil idag och 10 igår. Tack för en förstående sambo och barn. Var ute nu ikväll också. Kompisen la sin r6. Som tur var så la han den i ett väl uppväxt dike så det var nästan bara ljuddämparen som tog stryk.

Japp det var vi. Du skulle vänt:)
 

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Det verkade vara ett trevligt cafe i Huaröd. Drog i fika tarmen men hade brått hem. Skulle på barnkalas. Hoppas att vi ses mer på vägarna.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jo, det va en mkt trevlig åktur :tummenupp
Mer sånt :yoparty
Jo du sixx jag märkte nog att marken skakade backen jag me ! + du gasa på riktigt dukigt du med :tummenupp
Hobbes ! Några bilder blev riktigt bra :rock
Nicke brassa på rejält på Bulten, din knäskrapare :)
Sketa kul !

Tittat på det du filmat nu, nyttigt att se sig själv, fan va feg jag är med gasen. Du får hetsa mig lite nästa gång.

Idag ska jag leka med valpen och ikväll blir det vapenvård av pärlan den ser riktigt grisig ut efter vilddjuren vi körde på runt Södertälje.

Semestern slut för dig nu?

Vilka ska med imorgon? (Uppsala, rörken)

/A

...börjar få till växlingen från 2:an till 3:an nu.

//IL Ducce

Respekt :tummenupp

/A
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hobbes, Frugan börjar jobba på mån så det ser mörkt ut för mig..
Visst är det nyttigt att se sig själv :tungan men jag filmade inte när du gjorde dina bästa repor dock..
Ducce , Kul , klart vi skriver här när vi åker ut igen :tummenupp
Jag grejjar inte att växla till 3an bara tanken gör att allt blir fel :huvet
använder du kopplingen när du växlar ?
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Bara ett klargörande, jag är ingen expert!! Men det funkar helt ok.

@Micke65
Jag gasar upp på 2:an (ca 85-90km/h) upp till balanspunkten, kort dutt på kopplingen när jag ska växla 3:an. För mig funkar det typ varannan gång/ 2 av 3ggr just nu men det tar sig. Börjar få lite känsla för hur man kan "svänga" på bakhjulet också.. märkligt men det går ju.
Ner så är farten 160-180km/h så det gäller att ha styret rakt.

GRYM känsla när man får till en bra vinkel och kan åka långt.
E4:an igår... körde jag säkert 500m!!
Det är ju inget rekord för många andra men känns härligt för mig.

IL Ducce
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Idag ska jag leka med valpen...

Vilka ska med imorgon? (Uppsala, rörken)

Jag ska med till Rörken imorrn. :tummenupp
Har du puppe? Skaffa hjälm till den så får den åka i min tank bag.
Fina bilder Hobbes! :tummenupp

Skriv här om ni sticker ut så kanske vi kan mötas upp!
@nickeluring, jag har min hoj i samma garage som du parkade i förut.

Guld! Då får du lära oss växla på slangen. Jag håller på att slå över så fort jag ens funderar på att växla.
Ja, jag flyttade till Nacka för en månad sedan så nu får man dela garage med fula BMW hojar. Hehehe, men mina akra har triggat igång larmet på en BMW (bil) flera gånger i det nya garaget, så nu gasar jag alltid till lite extra precis vid den bilen. :D
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag ska med till Rörken imorrn. :tummenupp

När var hur tänkte du åka?


Jag har nog Sveriges renaste Superduke nu, precis hemkommen från OK GDS, synd att den kommer skitas ner på grusvägen upp till banan imorrn :mad:

Idag har jag tom varit så duktig att jag monterat på en reflex på min Kellermann "Tidy-tail". 100% laglig (om man inte ska börja mäta cm mellan blinkers.)

Det blir ju mörkt och fattas bara att ngn dundrar in i hojjen för att den inte syns när den är parkerad.

/A
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Hej,

Svaren på nedanstående frågor kanske finns i tråden redan men jag får ingen ordning på sökfunktionen, är kass på att surfa.

Kan någon berätta om skillnaden mellan -05 och -06 Superduke? Att -07 fick en rejäl uppgradering vet jag men hur är det med modellerna innan?

Finns det någon speciell barnsjukdom på de första modellerna som man ska se upp med?

Tackar på förhand.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hej,

Svaren på nedanstående frågor kanske finns i tråden redan men jag får ingen ordning på sökfunktionen, är kass på att surfa.

Kan någon berätta om skillnaden mellan -05 och -06 Superduke? Att -07 fick en rejäl uppgradering vet jag men hur är det med modellerna innan?

Finns det någon speciell barnsjukdom på de första modellerna som man ska se upp med?

Tackar på förhand.

Inget som skiljer 05/06, är hojen servad ordentligt är det inget speciellt du behöver kika efter.

05orna hade ett problem vid hård inbromsning när tanken va nästan tom, det är fixat på 06orna.

/A
 

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
En massa frågor:

Vadå banåka den 16:e???????? Var skulle det vara?

73 mil sen i fredags. Snart inkör. Service + akra på måndag. Bara det inte låter för mycket. Funkar mappningen även med insatser i?

Jag har hittat en begränsning. Vid genomslag fram och ev också bak så doppar man i spoilern lite grand. Landade väl iofs klumpigt med för mycket framhjul och ev avslag på gasen.

Orginaldäcken? Det är Sportmax 208RR. Är det något bra? Jag tycker att det verkar bli lite ansträngt bak och då håller jag mig under 7000 rpm men svänga får man ju. Blir kanske bättre med 9 kg mindre efter Akrat är på.

Jäklar vad jag trivs med den :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
En massa frågor:

Vadå banåka den 16:e???????? Var skulle det vara?

73 mil sen i fredags. Snart inkör. Service + akra på måndag. Bara det inte låter för mycket. Funkar mappningen även med insatser i?

Jag har hittat en begränsning. Vid genomslag fram och ev också bak så doppar man i spoilern lite grand. Landade väl iofs klumpigt med för mycket framhjul och ev avslag på gasen.

Orginaldäcken? Det är Sportmax 208RR. Är det något bra? Jag tycker att det verkar bli lite ansträngt bak och då håller jag mig under 7000 rpm men svänga får man ju. Blir kanske bättre med 9 kg mindre efter Akrat är på.

Jäklar vad jag trivs med den :)

Linköping ,Ktm har en bandag med alla som köpt en superduke/moto ..
Det låter mkt men fint :tummenupp vad jag vet ska mappen funka med insater i.
Genomslag :confused: har aldrig hänt mig ialf, ställ gaffeln hårdare ?
73mil bra jobbat :tummenupp Duken e grym :yoparty
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har hittat en begränsning. Vid genomslag fram och ev också bak så doppar man i spoilern lite grand. Landade väl iofs klumpigt med för mycket framhjul och ev avslag på gasen.

Orginaldäcken? Det är Sportmax 208RR. Är det något bra? Jag tycker att det verkar bli lite ansträngt bak och då håller jag mig under 7000 rpm men svänga får man ju. Blir kanske bättre med 9 kg mindre efter Akrat är på.

Fixa förspänningen fram o bak så ska du nog slippa genomslag o skrap av spoilern. Om inte, så är du för tung för fjädrarna. Det finns andra fjädrar för tungviktare. :tummenupp

Originaldäcken är bra. Jag är nöjd med mina. Jag bytte precis och tog då samma igen. Fast det berodde lite på priset förstås. Hade de kostat lika mycket som Qualifier RR eller GP Racer så hade jag tagit något av dem istället.
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Fixa förspänningen fram o bak så ska du nog slippa genomslag o skrap av spoilern. Om inte, så är du för tung för fjädrarna. Det finns andra fjädrar för tungviktare. :tummenupp

Originaldäcken är bra. Jag är nöjd med mina. Jag bytte precis och tog då samma igen. Fast det berodde lite på priset förstås. Hade de kostat lika mycket som Qualifier RR eller GP Racer så hade jag tagit något av dem istället.

Jag har ju en 06:a och på den satt det Pirelli Dragon som orginal, bytte till Dunlop Gp Racer. Vilken brutal skillnad till det bättre! Litar numera på däcken och är grymt nöjd. Fick bra pris hos SWT i Haninge, (gamla mönstret dock).

//IL Ducce
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top