Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hur är service intervallen på en superduke 990? är det någe man ska tänka på att kolla innnan man köper en begagnad? funderar att byta bort min yamaha r1a 03ans mot en 05ans super duke! men vad drar en sån hoj?
vad är det för typ av service som ska göras? måste det lämnas in el är det enkelt att göra tex olje byte samt filter den jag har tittat på hade 150hk på bakhjulet med powercommander effektsysten luftburk +drevning den är bänkad låter ganska mycket tycker jag! min r1a ligger då inte på det ens! men å andra sidan har jag inte bänkat min!
vad är det för typ av service som ska göras? måste det lämnas in el är det enkelt att göra tex olje byte samt filter den jag har tittat på hade 150hk på bakhjulet med powercommander effektsysten luftburk +drevning den är bänkad låter ganska mycket tycker jag! min r1a ligger då inte på det ens! men å andra sidan har jag inte bänkat min!
Morsning !
Service var 750mil.
Förbrukning beror på din körstilmen räkna med ca litern när du gasar ordenterligt.. Min slukar ca 0.8 l/mil .
Kolla framgaffeln efter bakhjulsåkningar och drivpaketet skulle jag göra ialf .
vad är det för typ av service som ska göras? måste det lämnas in el är det enkelt att göra tex olje byte samt filter den jag har tittat på hade 150hk på bakhjulet med powercommander effektsysten luftburk +drevning den är bänkad låter ganska mycket tycker jag! min r1a ligger då inte på det ens! men å andra sidan har jag inte bänkat min!
Hobbes har du grejjat drevet ?
Nu får det sluta regna,brassa sugen nu...
Åk till Solna, Micke. Här har det inte regnat på hela dagen.

Ca 120-125hk på hjulet låter mer troligt om den har helsystem och är riktigt injusterad.
150hk på hjulet motsvarar väl ca 175 i motorn? Det är 50hk mer än vad som uppges original i SD...
Snygg avatar du har skaffat pojken, synd att den är på "fel" hoj![]()
Vart eren tagen?
/A
VA fan vill bli av med min R1:a så jag med kan bli medlem i denna tråd...![]()
Quote Gör som jag och phetsnylta i den här tråden trots att du inte har någon SD
Igår 11:20
OOOnykkter "" Men jag måste säga //DR-Zätare// HÅLL DIG TILL DIN
HOJTRÅD O GEFAAN I SUPERDUKETRÅDEN !!!!
Vill ha en SD och helst en 07. Det skilljer ju "bara" 10.000 mellan 990 och 990 R. Ska man ändå ut med så mycket pengar så känns det som man ska göra det riktigt. Har dock inte provkört R utan bara den "vanliga" 07:an. Är det samma bekvämlighet? Har iofs tourat 300 mil med en xr 600 i europa inkl 2 varv på ringen precis efter att kört 4dagars enduro på 100 mil men det var när man var ung o dum.
Någon som ska åka Tuvängen imorgon? Jag har haft hojjen i garaget i en vecka.
/A
Haha, action.
Någon som ska åka Tuvängen imorgon? Jag har haft hojjen i garaget i en vecka.
Åksugen.
/A
Vill ha en SD och helst en 07. Det skilljer ju "bara" 10.000 mellan 990 och 990 R. Ska man ändå ut med så mycket pengar så känns det som man ska göra det riktigt. Har dock inte provkört R utan bara den "vanliga" 07:an. Är det samma bekvämlighet? Har iofs tourat 300 mil med en xr 600 i europa inkl 2 varv på ringen precis efter att kört 4dagars enduro på 100 mil men det var när man var ung o dum.
Skit va lite för full i går![]()
Onödigt![]()
Måste va vädret, sorry Zäta..
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |