Superduke-tråden

Nån som ska eller har tourat med sin SD ? Jag o några kompisar åker till Norge om 2 veckor...hem o packar om o fortsätter sen till Gotland !:)

Hojen är kittad o klar.. Får kidsen imorgon , så det blir inget kört nu förrän vi åker , så jag har klätt på den touringkostymen:tungan

Hmm? Flitig har du varit det måste jag säga men din SD ser ju ut som Duke IIan och Adventurens kärleksbarn. :va

Hoppas du får en fin resa, fota och dela med dig för oss som får sitta hemma

Nu börjar det likna något!
Resize%20of%20PICT3635.JPG

HP Hot Performance

20 Juli är det "köra-fort-kurs" i linköping. Det är verkligen något för alla er med superduke. Det kommer finnas en instruktör speciellt för 2-cyl hojar och jag lovar att han är duktig. Han vann BoTT i Linköping förra året på sin superduke.

Anmäler er gör ni här: http://kurser.svmc.se/shk/

Det är SMC som ligger bakom så alla försäkringar gäller som i trafiken.

Mvh.

HW

Last edited:
Gött + problem?

Gött semester och heldag på hojen:)
Något konstigt hände med tomgången, hade kört ett bra tag sen stanna och fika. När jag drar igång hojen sen var det en djävla tomgång typ 3000rpm:va
Det blev inte bättre när jag började köra, inte förren jag stannade och vred av tändningen sen startade igen då blev den normal igen.
Nån annan som haft samma eller?? eller en gång ingen gång!

Jag har lyckats med något liknande, jag gissar på att det går att lura hojen till något fabriksläge på något sätt som vi förmodligen aldrig kommer kunna lista ut. (blinka 3ggr vänster, ett tryck på tutan, två högerblink, helljus på och sedan starta)

/HW

Jag har lyckats med något liknande, jag gissar på att det går att lura hojen till något fabriksläge på något sätt som vi förmodligen aldrig kommer kunna lista ut. (blinka 3ggr vänster, ett tryck på tutan, två högerblink, helljus på och sedan starta)

/HW

Inte så att ni va lite väl snabba med att starta? Hann soppapumpen eller va det nu är som surrar tystna?

/A

Inte så att ni va lite väl snabba med att starta? Hann soppapumpen eller va det nu är som surrar tystna?

/A

KAn ju va så,hojjen skall inte startas förrens surret har slutat ..mkt viktigt har jag hört.
Det jag hört är att den ställer in motorn under "surrtiden" ..
Mvh

KAn ju va så,hojjen skall inte startas förrens surret har slutat ..mkt viktigt har jag hört.
Det jag hört är att den ställer in motorn under "surrtiden" ..
Mvh

Den jobbar även upp trycket i bränslesprutningen, startar du hojen för tidigt har den inte nog tryck i insprutningen vilket säkert kan göra att den kompenserar för detta genom att spruta in mer soppa vilket skulle kunna förklara varför tomgången blir högre.

Det gäller f.ö. alla hojar med insprutning att man alltid ska låta pumpen snurra tills den tystnar innan man startar hojen.

Nu börjar det likna något!

GRYM hoj!!

Dämparna ger den verkligen ett nätt och slimmat utseende men är det bara jag som tycker de är lite för mycket vinklade uppåt? Det känns som att hojens naturliga vinkel där bak inte är riktigt lika mycket uppåt.

Men som sagt, grym hoj och grymma dämpare! Låter de bra?

Last edited:
Regnguden.

Det verkar som John Pohlman och Co håller tätt idag, dvs inget regn. Någon mer än jag som är åksugen?

Fick precis ett brev från Schenker att mina kraschpuckar dykt upp från England :tuttar

Skrik till om ni ska ut och åka.

/Andreas

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...