Superduke-tråden

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Psychodad skrev:
2471846 Kan dom vara olika justerade vid leverans? Min var/är också totalt stenhårt inställd, det gör verkligen ont att köra på dålig väg...

De e bara att kolla. Skruva in justeringarna & räkna antalet varv. Men jag tror alla är ställda samma. De är inte skönt att åka på min heller. Oavsett väg... Men jag har den inte som touringhoj direkt. Vill ha ut de maximala av hojen & körningen när ja är ute på vägarna.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Psychodad skrev:
2471846 Kan dom vara olika justerade vid leverans? Min var/är också totalt stenhårt inställd, det gör verkligen ont att köra på dålig väg...

Det har kanske med hur mycket du väger att göra också.Anners är det till att prova sig fram.
Det är ju ganska individuelt(fan stavas det så?) finns säker massa trådar om att ställa in fjädringen, men helt klart att det blir stor skillnad.:tummenupp
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ramsned skrev:
2474901 Det har kanske med hur mycket du väger att göra också.Anners är det till att prova sig fram.
Det är ju ganska individuelt(fan stavas det så?) finns säker massa trådar om att ställa in fjädringen, men helt klart att det blir stor skillnad.:tummenupp

Tro inte att jag klagar på vägegenskaperna, dom är i toppklass. Därför ser jag ingen anledning att börja skruva på inställningarna för att den skulle bli bekvämare. Var bara ett svar på tidigare inlägg av Kröken.
Andra hojar jag har haft har haft tendenser till att bli lite svajiga i fart, men den här är totalt odramatisk, vad jag än hittar på. :tummenupp
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Psychodad skrev:
2475508 Tro inte att jag klagar på vägegenskaperna, dom är i toppklass. Därför ser jag ingen anledning att börja skruva på inställningarna för att den skulle bli bekvämare. Var bara ett svar på tidigare inlägg av Kröken.
Andra hojar jag har haft har haft tendenser till att bli lite svajiga i fart, men den här är totalt odramatisk, vad jag än hittar på. :tummenupp

:tummenupp
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Nån som har lite koll om försäkringar som är bra, vilka bolag som har bäst premier m.m.
Risken finns att man byter till sig en liten hoj i helgen eller nästa...:yoparty
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Duke Gollum skrev:
2478657 Nån som har lite koll om försäkringar som är bra, vilka bolag som har bäst premier m.m.
Risken finns att man byter till sig en liten hoj i helgen eller nästa...:yoparty

Bilsport&MC har jag för mig har en hyfsad premie på SuperDuke.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Finns det ngn vänlig själ här inne som kan låna/pm:a ut sitt reg nr, ska kolla upp förs.

MVH Goffe..
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
Goffe skrev:
2479360 Finns det ngn vänlig själ här inne som kan låna/pm:a ut sitt reg nr, ska kolla upp förs.

MVH Goffe..
heej ja har en super duke 06 med reg XPP507
ifall du vill kolla försäkringen.ja betalar för min förs 5400kr vi
bilsport mc. mhv peter i motala
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
paan skrev:
2481882 heej ja har en super duke 06 med reg XPP507
ifall du vill kolla försäkringen.ja betalar för min förs 5400kr vi
bilsport mc. mhv peter i motala

Hur gammal är du? Hur länge har du haft mckörkort?
Jag skulle gärna köpa en SD om inte premien skulle vara så hög...
Jag tog kortet i juni i år, och för mig skulle en Superduke kosta ca 24000:- hel/hel!!
Så det blir nog en 950 Supermoto 4200:- Hel/Hel..

Jag skall inte köpa förrän till våren så då blir det till att kolla igen, och sen beställa...
 

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Gbg
Hoj
SuperDuke
Ni som har köpt liten regplåts hållare, var har ni köpt det? ingår det blinkers eller finns det några shysta?[/QUOTE]


Ja köpte min från www.hattech.de (ca 1000 inkl frakt) , såga bara av den lite så att miniskylten skulle passa. Ingick inga blinkers men köpte ett par för ca 300 å d blev riktigt bra... :yoparty

Ingen som e intresserad att köpa en 05:a med ca 220 mil på mätaren (utagen 010606 typ) med ombyggd bakdel men i övrigt orginal???
Bara att höra av sig isåfall...
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
Quattro skrev:
2482721 Hur gammal är du? Hur länge har du haft mckörkort?
Jag skulle gärna köpa en SD om inte premien skulle vara så hög...
Jag tog kortet i juni i år, och för mig skulle en Superduke kosta ca 24000:- hel/hel!!
Så det blir nog en 950 Supermoto 4200:- Hel/Hel..

Jag skall inte köpa förrän till våren så då blir det till att kolla igen, och sen beställa...
Hej Jag är gammal som fan 41 år ,har haft mc sedan jag var 16 år.:tomten
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Angående försäkringen så är Superduken dyr som en sporthoj typ GSXR1000 i de flesta bolag dock inte hos Bilsport MC de är det enda bolaget vad jag vet som inte klassar den som ren "sporthoj".
Jag betalar 6500kr Hel/hel, 32 år, körkort 10 år, bor i zon 4.
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Psychodad skrev:
2466487 Beställt varifrån och för hur mycket? Touringbutiken ska vara svensk agent, men har bara till 950-modellerna upplagt på nätet såvitt jag kunde se.

Beställde precis från e-bay, gick på dryga 1000:- ink frakt. Jag letade lite men hittade inga ÅF som hade filtren hemma i norden...
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Leckan skrev:
2485806 Beställde precis från e-bay, gick på dryga 1000:- ink frakt. Jag letade lite men hittade inga ÅF som hade filtren hemma i norden...

Ahapp! Får väl fundera om det är värt att beställa i vinter, dårå...
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
paan skrev:
2483719 Hej Jag är gammal som fan 41 år ,har haft mc sedan jag var 16 år.:tomten

Okej, där har vi det... Får vänta 25år på den premien då :tummenupp

Jaja, skall kolla till våren då en ny hoj skall införskaffas SD eller SM det är frågan.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Superduke R 2007

Ser lite photoshopad ut men ändå ganska cool tycker jag.
 

Bifogat

  • 07ktm990SDR.jpg
    07ktm990SDR.jpg
    22.4 KB · Visningar: 288

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Number 2 skrev:
2546983 Ser lite photoshopad ut men ändå ganska cool tycker jag.

Snygg som f.., fans det inte någon här på SH som kunde laborera lite i photoshop. Jag skulle vilja se hur min såg ut med exempelvis mixat orange och svart.

//Lundberg
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top