Superduke-tråden

Tyvärr får jag nog inte ut 690:n mer i år eftersom den står med blåst topp packning igen...:brinnerup Sviesta brukar göra så med den...


Även om det känns som att du lyckas få tag i ett riktigt måndagsexemplar, så är jag grymt glad att jag köpte en 600RR istället 690 som jag ändå pratade om i typ 2 år. Men jag lider med dig.

Har du snackat med grabbarna som kör cupen? De ger ju allt jämt och lite till, och för dem verkar det ju hålla. Nåt måste ju va galet i din hoj som gör att det där händer. Kan ju va nån skitsak att ändra så funkar det perfekt sen??!
 
Mkt mer attack i körställningen än på Z750, speed triple och övriga i klassen. MKT bättre chassie och bromsar än övriga och mkt mer själ än övriga (med viss konkurrens från Speed Triple).

Jag har bytt till ren räser nu (katastrof på gatan), och saknar Dukken rejält. SDn är den bästa hoj jag kan tänka mig som allround-klubba. Grymt kul på bana, busig, smidig i stan, funkar att skjutsa/toura med utan problem.

Alla recensioner jag läst om Superduke så står det ett stort MINUS på att ha passagerare och köra touring...
 
Alla recensioner jag läst om Superduke så står det ett stort MINUS på att ha passagerare och köra touring...

Jämfört med vad?

För en hoj som är så potent på bana och har så hög busfaktor så är det rena Guldvingen jämfört med konkurrensen.


Vill du ha en touringhoj, köp en sån. Vill du ha en busig banhoj med attityd som det faktiskt går att skjutsa på 20 mil utan att förhållandet avslutas? Köp en SD.
 
Ok, för jag är inte ute efter en motard. Vill ha en hoj men ganska mycket krut i, som man kan köra på bana men den ska ändå ha lite komfort. Sadeln ser ju inte så jätteskön ut :P

då låter det ju som Superduken passar bra.
Det är ju inget jätteräser rakt fram men inte toktrött heller.
SDR:n är lite hård ja. fast sålänge man kör hojen å inte bara åker rakt fram ett par mil så är det ingen fara.
Den vanliga inga problem alls har klämt 40 mil på den.
 
Last edited:
Ingen idé att försöka köra sviesta utan original. Du kommer aldrig ut på banan. Själv hade jag acra till min, men körde bara med det en dag innan orginalet åkte på igen.
Vad gör det om du bränner katen i orginalen? Besiktingen mäter inte utsläpp ändå?
Tyvärr får jag nog inte ut 690:n mer i år eftersom den står med blåst topp packning igen...:brinnerup Sviesta brukar göra så med den...

Vilket skit me topppackningen, tokvarvat?:)

Tråkigt med trafikövningarna tycker jag för oss som inte låter mer än orginal när killerna är i. Körde några bandagar med 450:n på Sviestad med orginalblås som lät betydligt mer än SD:n med killers o de va inga problem:mad:

De blir o boka bandagar till nästa år såfort de är klara, funderar starkt på Gotland eller Kemora 4-dagars:banana
 
Även om det känns som att du lyckas få tag i ett riktigt måndagsexemplar, så är jag grymt glad att jag köpte en 600RR istället 690 som jag ändå pratade om i typ 2 år. Men jag lider med dig.

Har du snackat med grabbarna som kör cupen? De ger ju allt jämt och lite till, och för dem verkar det ju hålla. Nåt måste ju va galet i din hoj som gör att det där händer. Kan ju va nån skitsak att ändra så funkar det perfekt sen??!

Jo det var visst en jäkla skithoj. Ska plana av toppen lite och hoppas att det det funkar sedan.
men 690:n är löjligt lätt att köra snabbt med. Jag åkte 1:09 första kvällen jag provade den på torrt. Har för mig att jag körde 1:08 med Duken, men det borde jag nog klara med denna med om jag får slipa lite.
Har verlkigen 10km/t mer i vissa kurvor. Speciellt i Torparn :D .
Tanken med att köpa 690:n var ju licens och lite 690 cup!

Hur går din RÄZER då? Erkänn att du saknar duken, för det gör jag :rolleyes: .
 
Last edited:
Hur går din RÄZER då? Erkänn att du saknar duken, för det gör jag :rolleyes: .


Jag saknar Dukken som fan. Både på gata och bana faktiskt. På gata för att den är helt galet kul, även om inte tror det skulle bli en ny om jag skulle ha en ren gathoj. Hellre en SMR eller tom SMT i så fall.

Och på bana saknar jag den för att det är roligare att åka ifrån R1or med naken 120-hästarshoj än med en annan sporthoj :D.


Men ändå så är räsern grym. Man får faktiskt ett annat förtroende och jag kapade nog en del redan andra (och sista) gången jag körde i torrt. Sen ligger nog mkt av förbättringen i att inte mkt på den är original om man ska va sån.

Med andra fotpinnar, fjädrar fram, Race WP-dämpare bak, flera uppsättningar hjul, riktiga racedäck, hårdare sadel, en låda drev, en låda motorkåpor, 4 kåpset, clip-on och GPS-laptimer så hade jag lika gärna behållt Dukken om allt kostat detsamma och den varit godkänd för start i R600 :D..
 
Bänka med Tuneboy

Hej,

Då effektbolaget ligger nere med sin verksamhet så undrar jag om det är någon som vet om det finns någon annan i Stockholmsområdet som kan bänka med Tuneboy.

Tacksam för svar!

// Gurre
 
Mer luft + styrdämparinställning

Har en SDR 07 med akra inkl db-killer och tillhörande mappning.

Finns ju en del mods som ger mer luft men undrar om det finns någon som ger märkbar förändring av effekt utan att påverka ljudet nämnvärt så att man får problem på bankörningar (känns som man ligger på gränsen redan idag med akra).

Sen undrar jag vilka inställningar ni har på styrdämparen, har skruvat in min ett par snäpp från standard men upplever en del fladder ibland. Är givetvis individuellt men vore bra att ha ngt att utgå ifrån.
 
Köpt en begagnad enkelkuts. (KTM orginal)

Säljaren påstår att den inte är lagad, men främre fästena ser amatörmässigt ditsatta ut, grönaktig glasfiber. Är det någon som har en enkelkuts? Ser den verkligen ut så orginal??
Helt ok att den är i använt skick, men lagad!? Tacksam om det är någon som kan svara mig lite snabbt!
 
De där fästena på kutsen ser onekligen hemmaplastade ut, Freddie. Man ser glasfiberväven han använt oxå. Säljaren ljuger tror jag! :tummenner
 
Några bilder, inte så bra skärpa men....


Ser definitivt hemplastat ut. Så mkt plast, och så "okänslig" med penseln/spateln att väven "rörts om" och inte har vävmönster längre heller, så högst osannolikt att det är från fabrik även om det skulle varit realistiskt att någon på fabrik handplastade just den delen trots att resten är gjutet.

De där fästena på kutsen ser onekligen hemmaplastade ut, Freddie. Man ser glasfiberväven han använt oxå. Säljaren ljuger tror jag! :tummenner
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top